Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Ik heb een keer op een P166 dacht ik, een celeron 400 cooler gezet..
Ik zou het gewoon proberen.. zonder cooler wordt ie zeker warm ja..
Ik zou het gewoon proberen.. zonder cooler wordt ie zeker warm ja..
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
zorg dat je een socket A koelblok hebt en zet dan vervolgens die clip van je huidige koeler over op die socket A koelblok (van uitgaande dat je een intel koelblok erop had zitten met zon soort metale draad als clip)
Verwijderd
Ik gebruikte ook een socketA koeler voor mijn K6-2, werkte beter dan de oude die erop zat.
't Enigste probleem die je zou kunnen hebben, is de grootte van het koelblok: neem je een te grote heatsink, dan kan je problemen hebben met elco's die in weg staan.
't Enigste probleem die je zou kunnen hebben, is de grootte van het koelblok: neem je een te grote heatsink, dan kan je problemen hebben met elco's die in weg staan.
zal het proberen met een socket a cooler.
Ik gebruik op m'n K6-2+ een ThermalTake Volcano III. Het geheel past NET op m'n Asus P5A zonder de elco's te raken. Voor de zekerheid heb ik de bovenzijde van de elco's (waar het metaal zichtbaar is) voorzien van isolatietape, maar dat is eigenlijk niet eens nodig. Die heatsink is echt HUGE; misschien dat je met alleen een outtake fan in je kast genoeg hebt aan alleen de heatsink en dus de (helaas niet zo stille) fan eraf kunt halen.
met een beetje lijmhars gaat alles. Heb op mijn slot 1 celeron ook een spocket 7 koeler gelijmt, doet het perfect
.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
kun je mischien pics tonen hoe je dit hebt gedaan, want mijn klein koelblokje wat er nu opzit raakt ook bijna de elco`s, ik weet niet hoe dat gaat bij zo`n lomp ding.MrDraw schreef op 31 oktober 2002 @ 12:45:
Ik gebruik op m'n K6-2+ een ThermalTake Volcano III. Het geheel past NET op m'n Asus P5A zonder de elco's te raken. Voor de zekerheid heb ik de bovenzijde van de elco's (waar het metaal zichtbaar is) voorzien van isolatietape, maar dat is eigenlijk niet eens nodig. Die heatsink is echt HUGE; misschien dat je met alleen een outtake fan in je kast genoeg hebt aan alleen de heatsink en dus de (helaas niet zo stille) fan eraf kunt halen.
Zet je er toch alleen een nieuwe fan op. Is nog goedkoper ook.aard schreef op 31 oktober 2002 @ 12:32:
Ik heb verschillende verhalen op got gelzen dat mensen gewoon een socket A cooler op een socket 7 er douwen. Mijn vraag past dit, of moet ik een ander soort cooler gebruiken, want m`n cooler op m`n p166 is overleden en wordt een beetje erg warm met een koelblok.
Dacht ik ook aan: dit is DE (makkelijkste) oplossing!Aikon schreef op 31 oktober 2002 @ 12:59:
[...]
Zet je er toch alleen een nieuwe fan op. Is nog goedkoper ook.
Voor een paar euro heb je al een coolermaster socket a-koeler.
Zolang het koelblok niet groter is dan 60x60mm past het altijd.
Zolang het koelblok niet groter is dan 60x60mm past het altijd.
Sorry... niet de mogelijkheid om er pics van te maken. De heatsink van dat ding heeft bij de processor hetzelfde oppervlak als de proc. Een paar milimeter hoger wordt de sink ineens een stuk breder. Hierdoor zit hij net boven de elco's, i.p.v. er tegenaan. Als je ff zoekt met google op thermaltake volcano III, dan kun je vast een afbeelding vinden, waarin duidelijk wordt hoe dat gaat passen.aard schreef op 31 oktober 2002 @ 12:57:
[...]
kun je mischien pics tonen hoe je dit hebt gedaan, want mijn klein koelblokje wat er nu opzit raakt ook bijna de elco`s, ik weet niet hoe dat gaat bij zo`n lomp ding.
Een socket 5 cooler past er ook op. Maar die zijn er niet veel meer. BTW mooie reden om naar de HCC te gaan daar verkopen ze veel coolers
ik wil `m nog een beetje oc`en.Aikon schreef op 31 oktober 2002 @ 12:59:
[...]
Zet je er toch alleen een nieuwe fan op. Is nog goedkoper ook.
Verwijderd
Socket 7, Socket A, Socket 370 (en hoogstwaarschijnlijk nieuwe Hammer sockets) zijn allemaal precies ff groot en alle koelers voor die sockets passen dus erop.
En een P166 heeft geen fan nodig, je kan em gemakkelijk op 233 laten lopen zonder fan. Mijn server heeft een P166 @ 233 met zo'n supermini koelblokje erop (zo groot als een chipsetkoelblok van tegenwoordig) en hij wordt superheet (niet aan te raken dus) maar hij draait wel netjes stabiel.
En een P166 heeft geen fan nodig, je kan em gemakkelijk op 233 laten lopen zonder fan. Mijn server heeft een P166 @ 233 met zo'n supermini koelblokje erop (zo groot als een chipsetkoelblok van tegenwoordig) en hij wordt superheet (niet aan te raken dus) maar hij draait wel netjes stabiel.
lekker warm in de winter, is dit niet een beetje slecht voor de procVerwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 14:23:
Socket 7, Socket A, Socket 370 (en hoogstwaarschijnlijk nieuwe Hammer sockets) zijn allemaal precies ff groot en alle koelers voor die sockets passen dus erop.
Pagina: 1