Toon posts:

Project losstaand dvd/divx/mp3 player-recorder op tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik bezig met een project. Aangezien ik nog geen losse dvd speler had bij mijn tv, wilde ik er een zelf bouwen met de mogelijkheid om ook op te kunnen nemen. Tevens wil ik mijn mp3 verzameling en DivX verzameling hiermee afspelen. Mijn TV wil ik gaan gebruiken als monitor en alles moet bedienbaar zijn door middel van een afstandbediening (TV-Kaart ?? of Marmitek). Ik zit alleen nog met een aantal vragen m.b.t. de juiste videokaart/tv kaart combinatie om een zo goed mogelijk effect te krijgen.

Ik heb nog een tweetal videokaarten liggen namelijk :

- Asus V7100 Pure GeForce 2 MX zonder TV-Out
- Asus V8200 Deluxe GeForce 3 met TV-Out

Welke tv-kaart is nu nog de grote vraag, zat te twijfelen tussen :

Pinnacle PcTV Pro
Hauppage WinTV Theater (voorkeur dolby prologic)
Hauppage WinTV PVR (Hardwarematige mpeg2 encoder)
Matrox Marvel G450 eTV (Videokaart en TV-Kaart. Geen afstandbediening)

Het systeem moet dus de mogelijkheid hebben om een film/serie op te kunnen nemen op dvd (Sony DRU500) d.m.v. een afstandbediening.

De volgende spullen heb ik al liggen :

- Western Digital 200GB 7200Rpm 8MB
- Creative Labs Soundblaster Audigy
- Coolermaster ATC-600 Kast
- Enermax 350W Voeding
- Sony DRU500 DVD Writer
- 512 MB PC-2100 Kingston
- Intel Celeron 1700Mhz (P4 based)
- Logitech Cordless Desktop Optical

Voor het moederbord zat ik te denken aan de MSI 6533 Micro-ATX

Als software zit ik te twijfelen tussen :

Windows XP Mediacenter en Freevo (Linux based)

Heeft iemand tips met de te gebruiken tv- en videokaart of moederbord of overige tips dan hoor ik het graag.

Indeling Harddisk :

C:\Windows XP Mediacenter of Freevo (5GB, ruim genomen)
D:\MP3 (80GB) (goed voor ongeveer 15000 nummers (5,5 MB per nummer))
E:\DivX (90GB) goed voor ongeveer 100 films (heb er tot nu toe 75)
F:\Harddisk Recording (25GB)

Links naar producten :

Coolermaster Case ATC-600
http://www.coolermaster.nl/pruducts/case/atc/atc600_c.htm

Matrox Marvel G450 eTV
http://www.matrox.com/mga/products/marv_g450_etv/home.cfm

Marmitek MK19 Mouseremote
http://www.marmitek.nl/nl...uct.asp?taal=1&subgroep=2

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2002 10:51 . Reden: Harddisk gewijzigd en links toegevoegd ]

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Voor TV-out kun je heel goed een Matrox nemen... voor de Matrox G400 is een goede RGB kabel te maken, welke een kwaliteit heeft die superieur is aan Svhs. Anders is een video kaart met een ati radeon chipset (een Hercules 3D Prophet vij voorkeur) ook goed wat betreft de video out.

offtopic:
geil kassie!!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal is op zoek gaan naar een Matrox G400. Heeft iemand nog ideetjes m.b.t. de tv-kaart en de besturing ??

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:17
mischien een matrox rainbowrunner?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan weinig vinden over de rainbowrunner. Wel ben ik iets anders moois tegengekomen. Namelijk de Matrox Marvel G450 eTV. Iemand ervaringen met deze kaart ? De kaart moet dus een goed beeld geven ook op tv.

http://www.matrox.com/mga/products/marv_g450_etv/home.cfm

voor meer informatie over deze kaart.

Zie alleen net dat er bij deze kaart geen afstandbediening bij zit. Weet iemand een leuk alternatief ?? Een afstandbediening waar ik ook de record functies mee kan bedienen ?

Ben net een afstandbediening tegengekomen namelijk de Marmitek MK19.

Hieronder een stukje tekst van de site :

"De enige echte universele afstandsbediening voor al uw apparatuur. De Mouse Remote bedient niet alleen uw TV en videoapparatuur maar kan ook uw PC op afstand bedienen (door muren en vloeren). Ideaal in combinatie met de GigaVideo! Met Marmitek X-10 toets voor het besturen van verlichting en apparatuur"

Weet iemand wat voor IR ontvanger ik voor deze afstandbediening nodig heb ??

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2002 17:03 . Reden: Link toegevoegd ]

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

One smilie: :9~

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
ati verkoopt remotes die op fm werkt, dat is een stuk makkelijker dan een ir remote en die dingen werken goed..

overigens kan je van die geforce 3 een hele mooie rgb out maken (mits je een beetje wil aanpassen)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Verwijderd

Mischien nog een dvd speler er bij anders gaat de writer zo snel kapot

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Ik heb de Marmitek Mouseremote. Hiervoor heb je geen InfraRood ontvanger nodig.
Naar de PC werkt hij radiografisch. Ontvanger zit erbij (Compoort aansluiting). Deze afstandsbediening is echt vreselijk COOL.

I.c.m Max-10 software kun je heel veel shortcuts en Hotkeys aan de buttons toewijzen. Mooiste is, dat je ook kunt muizen. Dan ben je niet helemaal afhankelijk van sneltoetsen.

Verwijderd

Topicstarter
justice_strike schreef op 01 november 2002 @ 08:39:
ati verkoopt remotes die op fm werkt, dat is een stuk makkelijker dan een ir remote en die dingen werken goed..

overigens kan je van die geforce 3 een hele mooie rgb out maken (mits je een beetje wil aanpassen)
Als jij mij kan vertellen hoe ik hem aan kan passen ? Zou wel het beste zijn om de GeForce 3 te gaan gebruiken, die heb ik toch al liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Quitter3 schreef op 01 november 2002 @ 11:53:
Ik heb de Marmitek Mouseremote. Hiervoor heb je geen InfraRood ontvanger nodig.
Naar de PC werkt hij radiografisch. Ontvanger zit erbij (Compoort aansluiting). Deze afstandsbediening is echt vreselijk COOL.

I.c.m Max-10 software kun je heel veel shortcuts en Hotkeys aan de buttons toewijzen. Mooiste is, dat je ook kunt muizen. Dan ben je niet helemaal afhankelijk van sneltoetsen.
Ik had inderdaad al gekozen voor deze afstandbediening, en hij werkt inderdaad perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 09:29:
Mischien nog een dvd speler er bij anders gaat de writer zo snel kapot
Heb nog een Pioneer Slot-in 16/48 DVD Liggen, die gaat er waarschijnlijk naast komen. De kast heeft ondanks zijn afmetingen toch plaats voor 2 dvd-spelers (of writers).

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
uhhh... pangodes.. er is ook nog een Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif-knop hoor :/

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
ik probeer hier ook zoiets in elkaar te zetten, maar ik had als videokaart een ati all in wonder in gedachten, de 8500 dv bijvoorbeeld, daar zit ook al een tvchip op dus kan je weer een kaart besparen.

Verwijderd

Topicstarter
Die ATI is inderdaad erg mooi, denk dat ik daar ook is voor ga kijken. Die Matrox Marvel is eigenlijk hetzelfde. Die Matrox staat in de pricewatch voor 149,- !

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
is zo'n via cyrix (C3) ding hier niet goed voor? vet goedkoop, C3 800 tot 1ghz zijn voor weinig verkrijgbaar, alles onboard, cpu, ram, geluidskaart, vga+tv-out, etc, etc..2pci sloten vrij...

• kleefding
is die tv-out van zo'n via bordje nog een beetje redelijk? Anders moet ik mn 1800+ maar opofferen voor mn divxbakkie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat zo`n via niet sterk genoeg is, aangezien ik ook op wil gaan nemen (mpeg4) naar dvd. Dit gaat denk ik veel rekenkracht kosten. Verder kan ik een 2e hands micro-atx bord incl. 1.7 Ghz Celeron (P4 core, 128Kb) kopen voor 125 euro. De matrox marvel (zeer goede tv-out en tv-tuner met time-shifting) kost 150 euro. Dus dat kost bij elkaar 275 euro. Dat is wel een mooie oplossing. De via is wel perfect om gewoon divx af te spelen. Onboard sound heb ik niets aan omdat ik een Audigy 2 heb liggen, dit voor super geluid.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Volgens mij gaat het niet lukken om tv-beelden direct op te nemen met je DVD-recorder net zoals je het zou doen met een standalone DVD-recorder, toch ?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Ik heb dit staan als DivX/ Real Player etc..

Voor DVD/VCD/SVCD heb ik een Pioneer DVD speler :)

AMd Athlon 800Mhz (Slot A)
Matrox Millenium G400 (Hauppage WinTV Theater) "Voor de betere beeld kwaliteit op de TV"
512MB SDRAM
60GB Hardeschijf
Nameless Miditower.. (Komt later een Procase 2u server)
Enermax 350Watt
A-Open CD Speler
Logitech Cordless Desktoppie

Als OS heb ik WIn2k Server. DIt omdat ik hier PDC/DHCP/DNS op draai oimdat dit tevens mijn RIS server is. indeling van HD heb ik zo genomen:

c: \Windows 2000 Server -->> 5GB
d: \RIS install Disk met SIS filter 15GB
e: \DataDisk 30GB

Als ik die Procase 2u server heb. Dan maak ik hem single voor alleen mijn DivxPlayer etc.. En dan gooi ik mijn RIS server op de Celly 433. Maar dat terzijde..

Ik heb voor een Procase 2u server gekozen omdat deze dan mooi tussen de stereo installatie past :*)

Verwijderd

Die coolermaster is echt onwijs duur...

lianli heeft ook een kast en die is volgens mij wat goedkoper en ik vind hem eerlijk gezegd ook mooier:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dgameman.com/vr/lianli/lian_li_pc9300/lian_li_pc9300_02.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 11:26:
Die coolermaster is echt onwijs duur...

lianli heeft ook een kast en die is volgens mij wat goedkoper en ik vind hem eerlijk gezegd ook mooier:

[afbeelding]
De Lian-Li heb ik ook 1 liggen en die is slechter afgewerkt, die ik gebruik ik nu al divx bak boven. De Lianli is ook niet veel goedkoper en de coolermaster heb ik kunnen kopen voor 175 euro.

• kleefding
"schop"

wie kan mij nou eens vertellen welke specs de ultieme divxbak moet hebben

ik dacht zelf van ecsk7s5a (lan)
256 mb ddr
athlon xp 1800+
cdrw/dvd combo
wd800jb
ati allinwonder 7500dv
en natuurlijk een mooie design desktop kast.

nog suggesties?
Pagina: 1