Toon posts:

64x4 SDRAM op een SiS 740 chipset?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik weet dat 64x4 niet loopt op een Intel-board, maar ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met 64x4 op een SiS chipset? Ik moet namelijk 2 systemen bouwen met een SiS chipsetje (740) en m'n leverancier heeft al een tijdje geen 32x8 SDRAM meer.

Iemand? Bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Kan er namelijk in de manuals & op newsnet niets over vinden...

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

bedoel je 1 strip van 256 ? of 4 strippen van 64?

als je 4 strippen van 64 op wilt doen moet je zien of er 4 sloten zijn...
als je 1 strip van 256 wilt doen.. moet je ff kijken op het moederbord boekje of op de site van SIS kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn 2 soorten ram: goedkope 64x4 512 MB SDRams die niet op Intel chipsets werken, maar wel op Via, en duurdere 32x8 SDRAMS die op alles werken.

x4 gaat over het aantal chips op de sdram-strip.

Toch bedankt voor je reactie :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jep.. de SiS740 ondersteunt 64Mx4 geheugen :)

Frenkpie, check de RAM FAQ in de Technische PMG FAQ ;)

Edit: nee, x4 gaat niet over het aantal chips op desbetreffend reepje, maar over het aantal datalijnen per chip..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 12:16:
Hoi,

Ik weet dat 64x4 niet loopt op een Intel-board, maar ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met 64x4 op een SiS chipset? Ik moet namelijk 2 systemen bouwen met een SiS chipsetje (740) en m'n leverancier heeft al een tijdje geen 32x8 SDRAM meer.

Iemand? Bedankt.
Misschien nuttig om te weten: de SiS740 heeft dezelfde mem controller als de SiS735 (enig verschil is de on-chip VGA), dus als je meer ervaringen wil moet je maar in het x-aantal topics over de K7S5A kijken- wat daarvoor voor mem geldt zou in beginsel voor jou ook moeten gelden.

Overigens draait een vriend van mij een K7S5A met 1GB SDR-SDRAM (2x 512MB modules) - ik geloof dat die 64x4 zijn...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, I stand corrected :)

Het lijkt er inderdaad op dat SiS het ondersteunt, kan ik met gerust hart goedkope ram bestellen!
Pagina: 1