rare harddiskactiviteit :(

Pagina: 1
Acties:

• void
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-12-2023
Sinds een week maakt iets (vermoedelijk mijn harddisk) een raar geluid in mijn computer. Een harde ratel, gevolgt een abrupte stilstand. Althans zo lijkt het. Het duurt nooit langer dan een seconde of anderhalf en gebeurt een keer per 5 minuten of zo. Het harddisk ledje brand dan niet. Heb een Maxtor plus 30 GB schijf.

Heeft iemand van jullie een idee wat dit kan zijn?

Le peintre de l'espace se jette dans le vide! (Y.Klein 1960)

Verwijderd

heb je al een keertje een scandisk /all uitgevoerd? Zo nee, dan kan je hem het beste terug brengen, omdat er waarscijnlijk een head beschadigd is of een compleet spoor!

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Sorry geen id, maar gebeurt er dan in die tijd ook iets met je systeem? (trager bijvoorbeeld, of kunje de hd effe niet aanspreken?)
En tjek voor de gein effe op bad sectors (in dos: c:\scandisk /autofix /all /surface /nogwat, moet je anders even scandisk /? doen voor opties)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
Aankondiging van een crashende harddisk???
Misschien maar snel backuppen en omruilen voor garantie?? :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Klinkt inderdaad als een (nog net niet) headcrash, en dan wil je inderdaad als een speer backuppen!!!

• void
Heb geback-upt en ganu eens een scandisk uitvoeren. Ben benieuwd!

• Wouter
  • Niet online
mijn harddisk begon zondag ook vaag te doen

werd steeds erger en erger

ben ik gister wezen omruilen bij informatique, was kapot (1,5 maand oude IBM Deskstar 30GB 7200rpm)

• void
Heb nu net Norton Disk doctor mijn schijf laten onderzoeken. Na ruim anderhalf uur komt die tot de conclusie, dat er niets aan de hand is.

Ik merk ook niet, dat tijdens die geluiden de harddisk niet aanspreekbaar is of het systeem langzamer wordt.

Ik kijk het nog ff aan. Zijn er nog andere progjes om Harddisk the tjekken? Blijf het namelijk wel raar vinden.

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Definitly een crashende hard disk.

Wat het vervelende is is dattie het nog maanden kan doen en dan opeens ophoudt. Of gewoon compleet vast slaat.

Snel omruilen als je garantie niet met vakantie is.

Heb er zo al veel horen crashen......

Verwijderd

Mijn oude 3 gyg HD doet dat al dik een jaar, die stopt af en toe ook even voor 2 seconden en dan gaat ie vrolijk weer verder.. Er staat niks belangrijks op en wil graag weten hoelang hij het nog vol houdt. Het wordt niet erger ofzo, dus ik denk dat ie het nog wel ff doet... Met kopieren ook zo... telkens korte pauzes van 1 of 2 seconden en daar gaat ie weer..

ik vind het wel geinig

Barracuda

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:12
Maxtors doen inderdaad af en toe behoorlijk vaag :?
Ik heb ook een 10 gig Maxtor-7200 RPM schijf en dat ding loopt af en toe ook behoorlijk raar te klikken, vooral als ik net de computer heb aangezet :9~
Nou ja, dat ding maak toch te veel herrie - heb net gisteren een IBM GXP75 van 45 gig besteld. :9

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-07 20:49

DutchMan

NederlandseMan

Ok, mijn HD maakte af en toe een geluid voor 1 seconden en dat om de 3 seconden.(raar geluid) Na een tijdje is het weg en blijft het ook een tijd weg. Ik heb windows 2K er op staan.

Ik heb ook een keer een andere HD gehad die spontaan een hoop kabaal begon te maken. Dus ik snel een backup gemaakt naar mijn andere HD. Ik rebooten en dat ding deed ut niet meer. :(

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

• void
Kan nu wel een crashende harddisk zijn, maar hoe moet ik ermee terug.

bij de servicebalie

"Hallo, mijn harddisk maakt rare geluidjes, ik zou 'm graag omruilen."
"Nou mijnheer, harddisks maken wel vaker rare geluidjes, maar we kijken wel even."

1 uur later

"We hebben niks kunnen vinden, mijnheer. Volgens ons werkt ie nog perfect. Hij maakte ook geen rare geluidjes"
"Ja maar eh........."

Kunnen ze bij de zaak meer dingen zien, dan ik kan met behulp van mijn software? Hoe weet ik nu zeker dat het hier om een crashende harddisk gaat of hoe overtuig ik ze at the shop?

Pagina: 1