Toon posts:

files uploaden in database

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil via het Intranet dat alle medewerkers van een bedrijf bestanden kunnen uploaden en die vervolgens in een database worden bijgehouden

voorbeeld

report Nr |____|
naam |_________________|
probleem beschrijving |____________________|

Uploaden van screenshots problemen of document met beschrijving |________________| ....bladeren

oplossing omschrijving |____________________________|
uploaden van manual (kan .doc zijn, of .xls) |________________| ....bladeren
uploaden van fix (kan exe zijn) |________________| ....bladeren
uploaden van beschrijving van exe |________________| ....bladeren

dit moet allemaal in 1 table, dus hier zitten geen relaties aan vast.

Nu moet hij de bestandsnamen opslaan en de plaats waar de bestanden te vinden zijn (met uploaden van bestanden in form wil ik bestanden in 1 folder neerzitten op een netwerkschijf.)

Ik ga gebruik maken van Microsoft SQL server om de database in te maken

vraag1 : kan het ? (alles kan dus dit waarschijnlijk ook)
vraag2: Hoe krijg ik het voor elkaar?

wanneer ze dan (via Intranet) het probleem opvragen moeten ze alle gegevens en de bestanden door middel van een link weergegeven worden. wanneer ze dan op de link klikken wordt het bestand geopend.

vraag 3 Kan dit ?
vraag 4 Hoe doe ik dat? dmv ASP oid?

Verwijderd

move naar w&g aanvragen in SeM
1: ja
2: asp, php oid.
3: jah
4: mime types/fileheaders

Verwijderd

Ik raad je niet aan dit te doen, aangezien het veel langzamer is dan dat je de data in een database opslaat. Je kunt bv. alleen de info ed in de database opslaan + een link naar het bestand, en zo doorverwijzen naar een file die gewoon opgeslagen is op de server.

Op internet & GoT zijn veel van deze (pre-made) scripts te vinden, dus zoek en vind :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 12:10:
Ik raad je niet aan dit te doen, aangezien het veel langzamer is dan dat je de data in een database opslaat. Je kunt bv. alleen de info ed in de database opslaan + een link naar het bestand, en zo doorverwijzen naar een file die gewoon opgeslagen is op de server.
Nu moet hij de bestandsnamen opslaan en de plaats waar de bestanden te vinden zijn (met uploaden van bestanden in form wil ik bestanden in 1 folder neerzitten op een netwerkschijf.)
staat toch dat ie dat ook wil..
link : http://www.developerfusion.com/show/1615/

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2002 12:12 . Reden: eeuhm ]

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met move naar w&g aanvragen in SeM
moet ik dit in een ander topic zetten ? hoe doe ik dat ?

in ieder geval bedankt.

Nu ik dat kan realiseren (nu ik weet dat het mogelijk is zal ik het uitzoeken en kijken of ik het kan realiseren) wil ik nog iets weten over het ZOEKEN

nu staat in de database projectnummers opgeslagen, maar ook in de documenten. Nu wil ik wanneer een projectnummer wordt ingevoerd dat hij alle velden gaat afzoeken en in de documenten gaat kijken.
is dit mogelijk ? of moet je 2 apparte zoekfuncties hebben 1 die in de database kijkt en 1 die in documenten kijkt.
Kunnen ze dmv een script aan elkaar gekoppeld worden ?

Bij voorbaat al dank en wanneer ik mijn topic moet verhuizen moet je dat maar ff zeggen hoe dat moet dan doe ik het meteen

MVG

Wiebe Verdonk

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:10
Zoeken in documenten is niet zonder meer mogelijk. Je zult voor je database en voor je files twee verschillende functies moeten maken. 1 kan door middel van queries op de database, 2 zou kunnen door gebruik te maken van Index Server.

Echter heb ik het idee dat je van ASP e.d. nog niet veel kaas hebt gegeten en ik zou me daar eerst maar eens in verdiepen. Wat je nu wilt vereist toch zeker een behoorlijke kennis van ASP / MSSQL en evt. Indexserver. Voor fileupload zal je bijvoorbeeld al gebruik moeten maken van een extern component. Als je nog geen of zeer weinig ervaring hebt met ASP / MSSQL dan is dit 'way out of your league'

ps. je naam onder een post zetten is niet nodig, wij doen elkaar constant de groeten :) (zie de faq)

Verwijderd

Topicstarter
hehe, maar gelukkig zijn er wel mensen in dit bedrijf die er wel kaas van gegeten hebben. Ik moest alleen even weten of het ook echt mogelijk was.

tnks :)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
in php kan je door middel van copy() bestanden uploaden
dan kan je in de database de naam van het bestand opslaan en er dan naar linken

meerinfo: www.php.net

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Pagina: 1