Pre-Boot in OS password programma

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-08 22:41
Bestaat er een programma die voordat je in windows boot om een passwoord vraagt?

Dus het liefst eentje die je instalt en die zich nesteld in je MBR

Ik wil namelijk mijn pc beveiligen en niet met standaar windows permissions enzo
maar gewoon een simpel password die niet zo makkelijk te omzeilen valt.

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Zet een password in je bios, ben je ook klaar.
Vraagt ie er om zodra je PC aan gaat.

• SonyEricsson
Spaceman Spiff schreef op 31 oktober 2002 @ 12:08:
Zet een password in je bios, ben je ook klaar.
Vraagt ie er om zodra je PC aan gaat.
jah..maar die zijn dus heel gemakkelijk te omzeilen met een multipass
en dat wil ik dus niet

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-08 13:21

spacy

+++

SonyEricsson schreef op 31 oktober 2002 @ 12:10:
[...]
jah..maar die zijn dus heel gemakkelijk te omzeilen met een multipass
en dat wil ik dus niet
tegen iwe is de beveiliging bedoeld dan ?

• SonyEricsson
spacy_ schreef op 31 oktober 2002 @ 12:12:
[...]

tegen iwe is de beveiliging bedoeld dan ?
tegen mensen die im me pc willen kijken en informatie eruit willen halen

het liefst wil ik een programma die

1> me harde schijf beveiligd en ook als tie uit mew pc is gehaald en in een ander pc wordt gestopt

2> ALs me hardschijf waar windows op staat en die word verplaats in als SLAVE in een andere pc dan gewoon het niet doet

dus eigenlijk een manier om me primairy harde schijf te beveiligen

• Darklance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 07:40
System commander!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-08 13:21

spacy

+++

SonyEricsson schreef op 31 oktober 2002 @ 12:18:
[...]

1> me harde schijf beveiligd en ook als tie uit mew pc is gehaald en in een ander pc wordt gestopt

2> ALs me hardschijf waar windows op staat en die word verplaats in als SLAVE in een andere pc dan gewoon het niet doet

ja deze progjes zijn er wel, maar weet niet of ze ook als freeware te krijgen zijn,
ze worden veel gebruikt voor laptops met bedrifjsgevoelige informatie.
volgens mij met de juiste zoektermen zijn ze wel te vinden op google ofzo

"disk encryption" is denk ik wel te gebruiken,
maar dit neemt natuurlijk wel een klein beetje cpu snelheid weg

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad 2k/XP pro gebruiken icm EFS. Of iets als PGPdisk. Pre-boot lijkt me geen voordelen hebben tov de Windows logon - of een ander OS natuurlijk.

Natuurlijk wel je keys goed bewaren ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Een BIOS-beveiliging werkt niet omdat je de harde schijf kunt verwijderen uit een pc.
Een programma dat zich in de MBR nestelt werkt ook niet omdat je met "fdisk /mbr" een nieuwe MBR wegschrijft ZONDER beveiliging
Het enige dat wel werkt is encryptie, en dat vereist NTFS!

Encryptie is de enige manier om je data (en niet het bootproces) te beveiligen tegen programma's zoals Ghost/Drive Image.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:04

Reptile209

- gers -

SonyEricsson schreef op 31 oktober 2002 @ 12:18:
[...]

Is voor het verplaatsen van je harddisk een hangslot op je kast niet de makkelijkste oplossing? Of een deur die op slot kan? Niet lullig bedoeld hoor, maar je kan het ook te moeilijk maken :)

Zo scherp als een voetbal!

• SonyEricsson
Reptile209 schreef op 31 oktober 2002 @ 12:32:
[...]

Is voor het verplaatsen van je harddisk een hangslot op je kast niet de makkelijkste oplossing? Of een deur die op slot kan? Niet lullig bedoeld hoor, maar je kan het ook te moeilijk maken :)
nee , maar ik ga hiervan uit dat degene gewoon mijn hdd al heeft
.....dwz al gejat

• Marco Mahieu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06-2020
Het programma'tje Master Booter kan een wachtwoord op een windows versie zetten.

Als je dan NTFS Encriptie aanzet, dan kan je alleen maar vanuit 1 bepaalde windows bij je bestanden, en die windows zet je een wachtwoord op.

Moederbord: Asus K8V SE DeLuxe Socket 754, Processor: AMD Athlon 64 3400+, Geheugen: TwinMos DDR400 1024MB CL2.5 Dual channel kit, Harddisk: Western Digital Caviar 200GB 2000JD SATA 7200/100 8mb.

Verwijderd

Ik ben eigenlijk verbaasd dat niemand DriveCrypt Plus Pack noemt. Dit programma is toch wel DE standaard voor dit soort beveiliging.

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

SonyEricsson schreef op donderdag 31 oktober 2002 @ 15:10:
[...]

nee , maar ik ga hiervan uit dat degene gewoon mijn hdd al heeft
.....dwz al gejat
Als degene hem al gejat heeft, dan ben je toch te laat ? of bedoelje juist, ALS iemand hem jat ?
Ik zou voor de disk encrypte gaan :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Verwijderd

syskey, zit standaard in windows. daarnaast ook encrypten zonder recovery agent en 3des aanzetten als je over xp beschikt.
opgepast, wachtwoord kwijt=gegevens onherroepelijk verloren.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:11

Cyphax

Moderator LNX/AI
Tja je kunt nog wel LILO of GRUB installeren en daar een wachtwoord in zetten. Da's ook een simpele oplossing. :)
Maar als iemand je PC gejat heeft is het wel te omzeilen. Dus het slimst is toch echt NTFS gebruiken dan en de rechten goed instellen. Anders komt men toch wel op je HD, daar hoef je misschien nieteens Windows voor te booten?

[ Voor 52% gewijzigd door Cyphax op 02-03-2005 15:54 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Als je EFS inschakeld op NTFS (Encrypted File System) dan wordt alle data versleuteld op basis van je huidige certificaat. Als je de disk in een andere pc stopt dan kan je het dus niet meer lezen. Alleen NTFS is niet genoeg, want als je de disk in een andere pc hangt en eigenaar wordt van de bestanden (dat mag de lokale admin) dan kan je nog overal bij (nadat je de rechten hebt ingesteld).

MBR wachtwoord doet niets, als de disk als slave in een andere pc hangt start hij er toch niet mee op.

EFS (of ander encryptieprogramma) is het antwoord!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik ben bang dat dit topic te oud is om nog van nut te komen voor de TS; of voor iemand anders :) Een nieuw topic met tips kan natuurlijk altijd; maar momenteel gaan mensen reageren op posts van 3 jaar oud; iets wat niet werkt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.