[HTML/CSS] achtergrondplaatje in uitgestrekte cell in table

Pagina: 1
Acties:

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Sinds ik mijn site XHTML compatible aan het maken ben, heb ik een probleempje met een achtergrondplaatje van een opgerekte cell. Het is een beetje lastig uit te leggen, een kopie van de site in kwestie kun je hier bezoeken (links etc werken niet). Om te kunnen zien hoe de tabellen zijn ingedeeld, heb ik de borders even niet weggelaten zoals dat gewoonlijk wel het geval is.

Zoals je ziet, wordt er linksonder boven het 'Scripting & Design' stukje geen plaatje weergegeven in de cel daar.
De code van die cel:
HTML:
1
2
3
4
<tr style="height: 100%">
  <td style="background-image: url(menu/main/randen_12.gif)">&nbsp;</td>
  <td colspan="2">&nbsp;</td>
</tr>

Ik weet dat deze manier van uitvullen niet echt netjes is (aangezien er nog meer rijen in die tabel zitten, kan deze rij nooit 100% hoogte hebben) maar ik weet niet hoe ik dit anders moet oplossen.

Mijn vragen/probleem:
- Waarom wordt die achtergrond niet weergegeven? Links naast het logo (bovenaan) wordt hetzelfde plaatje wel weergegeven in een cel met een vaste hoogte. Zodra je de hoogte niet in pixels vastzet, wordt het achtergrond plaatje niet meer weergegeven?
- Wat is een nettere oplossing om ervoor te zorgen dat één rij zo wordt uitgerekt dat de tabel verticaal over de hele pagina uitgerekt wordt?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 14:49

André

Analytics dude

- style="background-image: url('menu/main/randen_12.gif')"
volgens mij ben je de ' vergeten.

- en je moet de td op 100% hoogte zetten niet de tr

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

height in een TR, is dat toegestaan :?

Maareh ik zie gewoon een bg hoor..
Je hebt wel allemaal witte lijntjes tussen je cellen, je moet ff je cellspacing en cellpadding aangeven in je table.

www.jurgroessen.nl

• Mini-me
  • Niet online
Mini-me schreef op 31 oktober 2002 @ 11:55:
[..]
Om te kunnen zien hoe de tabellen zijn ingedeeld, heb ik de borders even niet weggelaten zoals dat gewoonlijk wel het geval is.
[..]
Hangloozz schreef op 31 oktober 2002 @ 13:02:
height in een TR, is dat toegestaan :?

Maareh ik zie gewoon een bg hoor..
Je hebt wel allemaal witte lijntjes tussen je cellen, je moet ff je cellspacing en cellpadding aangeven in je table.
Voor zover ik het kan vinden, is height gewoon toegestaan in een <tr> ja.

Onder Mozilla zie ik inderdaad ook gewoon die bgimage maar onder IExplorer 6.0 niet. Blijf ik me afvragen waarom :?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

ok, bad reading van mij :P

maareh as said: ik zie gewoon een bg. (W2K, IE5.0)
Welke browser hebben we het over in jouw geval :?

Enne, is het de cel waar met JS een vulling in geschreven wordt die hort en stoot?

www.jurgroessen.nl

• Mini-me
  • Niet online
Zie vorige bericht, ik had hem nog ff gewijzigd op het moment dat jij een reactie tikte.

Het is een gewone cel waar niets anders in staat dan wat ik in mijn 1e post genoemd had. Daarom vind ik het ook zo raar dat hij het niet doet.
Bij mij ziet het er dus zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://hades.student.utwente.nl/~burgwal/site/images/screenshot.jpg

• Mini-me
  • Niet online
ff een klein schopje. Deugt er soms iets niet aan mijn browser ofzo, dat ik een plaatje mis :?

Verwijderd

Mini-me schreef op 01 november 2002 @ 18:54:
ff een klein schopje. Deugt er soms iets niet aan mijn browser ofzo, dat ik een plaatje mis :?
kun je dan ook even laten zien hoe het eruit zou moeten zien, want ik heb geen flauw idee wat je bedoelt
Pagina: 1