[XBOX] kleuren bedrading --> bijborende spanning

Pagina: 1
Acties:

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Sorry als het al gevraagd is, maar ik kan het met de search iig niet vinden. Maar wat ik graag zou weten is hoeveel spanning er op de verschillende draadjes staan die naar het moederbord van de XBOX gaan. Ik kan er op internet niets over vinden en iemand die ik ken heeft een opgeblazen XBOX voeding, alleen dat ding komt uit de VS dus garantie kan hij toch niet krijgen. Nu zouden we er graag een andere voeding in zetten, maar dan moeten we wel weten hoeveel spanning er geleverd moet worden op de verschillende draden. Kan iemand helpen?

P.S. ik kan ook de spanning op de verschillende draden van een standaard ATX voeding niet vinden om mezelf op weg te helpen, als iemand die heeft ben ik waarschijnlijk ook al een end op weg, waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde trefwoorden in de zoekmachines.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik zou zeggen probeer ergens een voltmeter te lenen (kopen) Die dingen blijven handig en zo duur zijn ze niet.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07

EMP

Krulloos!

Tweak-Freak schreef op 31 oktober 2002 @ 11:57:
Ik zou zeggen probeer ergens een voltmeter te lenen (kopen) Die dingen blijven handig en zo duur zijn ze niet.
precies, zwarte atx draadje aan zwarte voltmeter draadje, en dan meten maar! (er zijn btw al multimeters onder de 10 euro te koop her en der... heb je geen Fluke oid, maar een simpele welke spanning/weerstand goed kan meten (en eventueel stroom, maar toch meestal te weinig om handig gebruik van te maken).

suc6 :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Er valt weinig te meten als de voedings is overleden ;)

Maar aan de atx kabel van de desktop pc wel, zie ook :
http://www.phm.lu/Documentation/Connectors/PCPower.asp

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Het gaat er dus om dat we eerst het moederbord kunnen doormeten of dat nog in orde is en dan vervolgens de juiste bedrading uit een ATX voeding kunnen aansluiten op de corresponderende spullen bij de connector van het XBOX mobo. Doormeten gaat dus niet als er geen stroom op staat...
djexplo schreef op 31 oktober 2002 @ 13:49:
Er valt weinig te meten als de voedings is overleden ;)

Maar aan de atx kabel van de desktop pc wel, zie ook :
http://www.phm.lu/Documentation/Connectors/PCPower.asp
Thnx, de aansluiting in de X-Box ziet er wel heel anders dan een gewone ATX aansluiting (zie http://www.xbox-inside.co.uk), maar persoonlijk vermoed ik dat het gewoon een ATX aansluiting is die in plaats van uit 2 rijen uit één rij achter elkaar bestaat. Ik hoop dat er iemand komt die dat toevallig weet, maar anders wordt het gewoon proberen.