Toon posts:

[Win98]foutmelding van QEMM bij windows installatie *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb de search gedaan en gek genoeg nog geen topics over dit onderwerp gevonden. Het probleem is als volgt:

Ik heb hier een laptop, Toshiba Satellite pro 440, deze computer is van een vriend van mij en hij heeft mij gevraagd om Windows voor hem te installeren.

Bij het opstarten met een opstartflop krijg ik al gelijk de volgende melding: QEMM386: Disabling StealthROM:F because the page frame does not overlap any ROM

Ik heb de melding op google opgezocht en kreeg het volgende te zien (symptom 30-18) http://sure.org.ru/docs/hardware/pcrepair/chap30.html

IK weet niet precies hoe je dit moet uitvoeren, er staat immers nog geen windows op en ik ben nou niet echt een dos kiddie, misschien is het heel stom maar ik heb op mijn opstartflop gekeken in de config.sys en gekeken of ik die comamndline kon vinden en veranderen, maar ik kon dus geen frames= of iets dergelijks erin vinden.

Omdat het me allemaal te ingewikkeld werd heb ik de foutmelding zolang genegeerd en heb gekeken hoever ik kwam met de instalatie.

Ik heb de Cdrom drivers kunnen installeren, en hij ziet de windows cd, alleen als ik dan SETUP in typ krijg ik dus de melding: QEMM386 Quarterdeck memory manager Utility, you need to remove these programs before continuing with setup.

(de melding is langer maar ik hoop dat hij zo duidelijk is anders is er weer een half kantje vol!)

Ik zou deze laptop heel graag werkend terug willen geven aan die vriend van me dus ik hoop dat iemand van jullie hier iets mee kan.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:41

Arno

PF5A

Gewoon QEMM wegdonderen :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Om welk OS gaat het :? [edit=O nee, niet echt relevant in dit stadium. Geef toch maar even]

In ieder geval is QEMM er (voorlopig?) afgooien een goede optie natuurlijk. Sinds DOS 3 heb ik eigenlijk altijd wel net zo goede resultaten kunnen krijgen zonder QEMM als met :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
win98, hoe gooi ik dat eraf? (welke commando's moet ik daarvoor geven)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Titel iets aangepast en weer passend gemaakt :)

Als een complete format mag, kan je dat net zo makkelijk doen. Of c.s en a.b helemaal verwijderen. Geef anders je config.sys en autoexec.bat even, dan kan je met de hand QEMM verwijderen. (En dat maakt het straks nog een vraag voor Software Algemeen, maar even wachten of het allemaal wel goed gaat na verwijderen qemm)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
noem mij maar een dummy. wil je de c.s en a.b van dat opstartfloppy hebben? ik zou niet weten hoe ik die info van de laptop moet halen??

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

CAT,

welk windows wil je installeren op die Toshiba :? En welke versie van Quarterdeck Memory expander (QEMM) zie je :?

Nu even die vraag over autoexec,.bat en config.sys van die laptop:

C:\
copy c:\config.sys a: [enter]
copy c:\autoexec.bat a: [enter]

pak hier een andere lege floppy voor, niet die bootflop

En post dan de inhoud hier eens op GoT :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

F_J_K schreef op 31 oktober 2002 @ 12:05:
Titel iets aangepast en weer passend gemaakt :)

(En dat maakt het straks nog een vraag voor Software Algemeen, maar even wachten of het allemaal wel goed gaat na verwijderen qemm)
Meneer de moderator F_J_K _/-\o_

Ik denk dat het beter is dat je het hier laat staan, aangezien het een Windows probleem is en (eventueel met Qemm) beter hier tot zijn recht komt O-)

offtopic:
imho 8)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

a:
type autoexec.bat|more
type config.sys|more

moet dat zijn. Of kladblok - open file - a:\autoexec.bat ;)

Of download een Win98 bootdisk uit de WOS FAQ, dan ben je er ook. Of boot van de W98 CD trouwens :P

Verwijderd

QEMM is een (legacy) memory manager welke onder windows 3.11 wel erg belangrijk kon zijn, maar onder win98 totaal niet meer.. Als je windows 98 opnieuw gaat installeren, raadt ik aan om je config.sys en autoexec.bat even te moven naar .old files, zodat ze niet meer in de weg zitten bij je installatie..

Verwijderd

Topicstarter
owkee guys ik geloof dat het gelukt is...thanks

Verwijderd

Topicstarter
Met cd booten gaat trouwens zowiezo niet, met dit typw toschiba's kun je niet zomaar in de bios komen maar heb je daar een progje voor nodig, (een nee f1 op allerlei verschillende momenten in drukken help ook niet) any way ik heb zoals jullie zeiden dat Qemm bla die bla weg gehaald en hij is nu windows aan het instalren. ben blij dat het gelukt is.... dus echt bedankt!
Pagina: 1