POPup van Linux naar Windows.

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58
Hallo Allen,

Ik wil 'snachts een backup van mijn (web) server laten draaien. Nu is dat het probleem niet. Alleen de full backup wil ik dmv ftp of share op mijn normale pc plaatsen. Deze pc staat niet altijd aan. Ik kan wel een script maken wat ervoor zorgt dat hij iets moet gaan doen als hij merkt dat het werk station opgestart is. Nu is alleen mijn vraag:

De backup zal meer dan 2 GB zijn. Dit kan even duren op een 10Mb netwerk kaartje. Nu wil ik dat als de server begint hij een popup stuurt naar het werkstation met de melding dat hij begonnen is en een popup als hij klaar is.
Mail is geen oplossing, want ik controleer mijn mail niet altijd.

Server: Linux SuSE 8.0
WS: Windows 2000

Heeft iemand een idee hoe dit kan.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:47
echo $MESSAGE | smbclient -M $MACHINE -I $IP

vond ik ergens.

Hier heb je dus samba voor nodig.

edit:

Misschien is man smbclient een idee...

• ge-flopt
Excuses... ik had al vanalles geprobeerd, maar het simpelste kijk ik weer net overheen.

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
smbmount gebruiken ....
in de gesharede folder een filetje zetten met de naam "connection_ok" en als hij dit filetje ziet dan pas de backup laten doen .....
Als hij dit niet ziet kan je dan een error log maken of mailtje versturen ....

edit:
was blijkbaar te laat :-)

Because Great minds Think alike

Verwijderd

in Windhoos staat een progje net.exe dat zorgt voor die pop ups via het netwerk... kan worden aangesproken door samba idd

• ge-flopt
djack schreef op 31 oktober 2002 @ 11:47:
smbmount gebruiken ....
in de gesharede folder een filetje zetten met de naam "connection_ok" en als hij dit filetje ziet dan pas de backup laten doen .....
Als hij dit niet ziet kan je dan een error log maken of mailtje versturen ....

edit:
was blijkbaar te laat :-)
Het gaat er juist om dat ik een bericht krijg dat ik mijn pc niet uit mag zetten omdat er een copieer opdracht loopt. Is in iedergeval wel slim om eerst te testen idd, voordat ik aan de 2 GB begin.
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 11:50:
in Windhoos staat een progje net.exe dat zorgt voor die pop ups via het netwerk... kan worden aangesproken door samba idd
Het gaat er juist om dat de Linux server een bericht stuurd naar de windows pc, dus een net.exe werkt daar niet.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
een webpagina hosten op je linuxbak, op je windowsmachine openen en bijvoorbeeld om de minuut laten refreshen. en zodra de linuxbak klaar is, dan laat je hem de html bewerken (of een html -bestand overschrijven) zodat er een popup komt.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mwa, smbclient idd.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.