Toon posts:

[Smoothwall] Autoshut down login maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok. ik wil dus een login in maken zonder paswoord. Zodat bijv ook mijn moeder of zusje m'n server uit kan zetten door alleen maar in te loggen als aflsuiten bijv.

Alleen nu is het probleem; Smoothwall is erg gestripped er zit geen pico of iets dergelijks op. Ik heb wel in de FAQ van GOT gelezen waar je ergens moet wezen om zo'n login te maken. Maar zelfs het dir commando werkt niet in Smoothwall linux.

Nu is dus ook gelijk mijn vraag of Smootwall wel zo aan te passen is? Of kan ik beter een volledige functionerende distro daarvoor gebruiken? Want ik wou bijv de apache server die gebruikt wordt om de server op afstand te regelen ook als m'n eigen php server te gebruiken.

Ik ben nog maar net begonnen met linux. Wist eigenlijk ook niet helemaal of dit topic nou hier hoort of bij netwerken het is namelijk meer een linux vraag dan een netwerk vraag.

Heeft mischien iemand een idee wat ik beste kan doen?

Verwijderd

ik ken smoothwall niet maar het leukste... is natuurlijk een volledige distro... hier is al een topic voor Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2

Verwijderd

Topicstarter
Ik vindt alleen het lastige van een volledige distro dat je alles zelf moet instellen. Volgens mij ben ik dan uren bezig met dingen instellen en hoe ik dat moet instellen vindt ik weer op internet. Maar als ik dus niet dat internet in 1 keer aan de praat krijg dan kan ik dus ook nergens zoeken hoe het wel zou moeten :). Ik denk dat ik dan beter nog een bakkie kan bouwen om op te experimenteren.

• pretorian
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
gebruik het commando 'adduser'. werkt voor ipcop. gebruik ls in plaats van dir

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat ga ik zo ff proberen, eerst ff met moe mee laptop uitzoeken :)

Hmm al die commando's doen het niet :(. Denk dat het dan gewoon niet kan met de Smoothwal distro. Ff geduld dan maar totdat ik alles heb voor een extra bakkie dan ga ik daar wel mee verder kloten. Bedankt voor jullie hulp iig

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2002 12:48 . Reden: Uitgeprobeerd ]