strepen, flikkeren bij 3Dmark2001 & D3D appl.

Pagina: 1
Acties:

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 22:43
hallo mensen,

Ik heb gelezen in andere topics dat bij sommige mensen artifacts enz krijen als ze de videokaart of cpu overklokken.
Bij mij is dat ook het geval. ik krijg elke keer haperingen en strepen door me beeld, maar ik heb me videokaart en CPU niet eens overgeklokt... :(
Weten jullie hoe dat komt?

me specs:
- Intel P3 866MHz
- Abit Vt6x4, Apollo 133a
- 512MB PC133
- Sparkle GeForce4 Ti4200 128MB Vivo
- driver: 40.72
- service pack: 4.43
- WinXP prof.

Wie van jullie kan mij helpen? thnx! :)

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Andere drivers proberen?
Het kan zijn dat je de koeling op je videokaart niet goed is, in dat geval moet je hem terugsturen, maar ik zou eerst naar de hardware kijken, AGP fastwrites uit en AGP 2x bijv. en daarna wat aan de software doen (misschien zelfs windows opnieuw installeren).
Als dat niet helpt is je videokaart waarschijnlijk stuk.

(BTW, dit hoort in het Geforce 4 problemen topic)

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

ene de koeling is die wel goed als hij veel te warm word kan ej ook artifacts krijgen en jha anders idd ff naar de hardware en software kijken en anders terug gaan met die kaart.

• Kakaroto
Warm is het niet, geheugen is rond de 30 en GPU is echt niet warm...het zal wel aan de compatibiliteit van de videokaart-mobo...

Verwijderd

Je krijgt dit ook als je V-Sync uit staat. m.a.w. als je niet wacht tot je scherm klaar is met renderen voor het opnieuw versturen van een plaatje naar je beeld. Je FPS gaat wel omhoog als dit uitstaat, maar meestal komt 't de image quality niet ten goede :)

Deze setting vind je in beeldscherminstellingen -> instellingen -> Geavanceerd -> GeForce 4 -> Aanvullende eigenschappen -> OpenGL -> Verticale Synchronisatie

• Kakaroto
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 18:18:
Je krijgt dit ook als je V-Sync uit staat. m.a.w. als je niet wacht tot je scherm klaar is met renderen voor het opnieuw versturen van een plaatje naar je beeld. Je FPS gaat wel omhoog als dit uitstaat, maar meestal komt 't de image quality niet ten goede :)

Deze setting vind je in beeldscherminstellingen -> instellingen -> Geavanceerd -> GeForce 4 -> Aanvullende eigenschappen -> OpenGL -> Verticale Synchronisatie
De verticale sync staat al aan...

Verwijderd

Andere drivers geprobeerd, 4in1's en detonators? Dat zou kunnen helpen en als het dat niet doet is het geheugen op je kaartje brak terugsturen dus.

• Kakaroto
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 22:23:
Andere drivers geprobeerd, 4in1's en detonators? Dat zou kunnen helpen en als het dat niet doet is het geheugen op je kaartje brak terugsturen dus.
Dat de kaart kapot denk ik nu ff nog niet aan, heb namelijk een oud P3 mobo, Abit VT6X4..dat is al een verouderede mobo, en ik stop er nu een nieuwe GF4 in.
En btw, ik heb een 235Watt PSU, is dat genoeg voor een GF4? bij mijn vorige GF1 werkte het perfect.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
235W is niet echt een zware voeding, maar echt zware hardware hangt er niet aan (hoeveel en welke hd's heb je eigenlijk?), dus het zou denk ik net moeten werken. Hoe hoog (en stabiel) zijn de 5v en 12v waardes als de pc stressed is? Om de voeding uit te sluiten moet je even van iemand een veel sterkere voeding lenen en daarmee in jouw pc testen.

• Kakaroto
Pollewob schreef op 01 november 2002 @ 22:31:
235W is niet echt een zware voeding, maar echt zware hardware hangt er niet aan (hoeveel en welke hd's heb je eigenlijk?), dus het zou denk ik net moeten werken. Hoe hoog (en stabiel) zijn de 5v en 12v waardes als de pc stressed is? Om de voeding uit te sluiten moet je even van iemand een veel sterkere voeding lenen en daarmee in jouw pc testen.
Ik heb 2 HDs (1x 20GB en 60GB)
Me 5v = 5.14
12V= 12.20
Pagina: 1