LSI Logic of Mylex RAID

Pagina: 1
Acties:

• Theodoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-03 10:50
Welke van de volgende SCSI RAID-kaarten kan ik het beste kopen:
- LSI Logic MegaRAID Express 500
- Mylex AcceleRAID 170 32 MB cache

De kaart wordt in een Linux-server geplaatst (Red Hat 7.3) en is bedoeld voor een eenvoudige RAID1 configuratie. Beide kaarten ondersteunen Linux.
Welke kaart geeft de minste problemen onder Linux?
Werken beide kaarten ook goed onder DOS (ivm het maken van eventuele ghosts)?
En welke kaart is het snelste als er gebruik wordt gemaakt van bijvoorbeeld RAID0 en RAID5?

Is de kaart van LSI goed leverbaar in Nederland?

• Femme
  • Laatst online: 00:06

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik zou het eens vragen op de forums van Storage Review en 2CPU.com. Daar zijn meer mensen die ervaring hebben met SCSI RAID controllers.

Je zou ook eens kunnen kijken of de nieuwe generatie Ultra320 SCSI RAID controllers van LSI Logic al leverbaar is. Deze controllers hebben snellere I/O processors en zouden daardoor een betere performance moeten leveren, vooral in RAID 5.

http://www.lsilogic.com/c.../products/splash/320.html

• Theodoor
Bedankt. Uiteindelijk hebben we toch gekozen voor een Adaptec 2110S (dus niet de 2100S!!!). Andere RAID-controllers zijn nog moeilijker leverbaar (minimaal 2 weken wachten). Dat zou betekenen dat ik de RAID-controller op een later tijdstip moet inbouwen omdat de server komende week geinstalleerd moet worden ivm leverancier. De RAID-controller later inbouwen kost te veel tijd en vind ik te ingewikkeld: 2 backups maken van data, raid-array maken, backup terugzeten.

Die nieuwe generatie Ultra320 SCSI RAID-controllers lijken me wel brute dingen.

PS: De adaptec 2100S is wel heel goed leverbaar in Nederland terwijl deze erg slecht presteert.

• Femme
  • Laatst online: 00:06

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Adaptec is helaas als enige in Nederland echt goed verkrijgbaar. Best wel jammer omdat LSI Logic na de overname van American Megatrends en Mylex toch wel de meeste expertise in huis heeft en ook nog bekend staat om de zeer goede support (waar het bij Adaptec wel eens aan schijnt te ontbreken).

In ieder geval goed dat je niet de 2100S hebt genomen. Dat is echt een onding (zeer matige prestaties). Met de 3200S (dual channel Ultra160) hebben we zelf wel goede ervaring sinds er Linux support voor is.

Verwijderd

Ik heb ami enterprice 1600 ,nu LSI, mylex extremeraid 2000 en 3000 en adaptec(DPT2865U3) in gebruik,als ik tussen allen moet kiezen dan kies ik MYLEX

Verwijderd

Beschikbaarheid, ik bestel altijd in de USA, mist een kleine meerprijs van +- $ 15.00 is is het hier op 2/3 dagen

• Theodoor
Bestellen in de USA is wel een goede tip voor een volgende keer. 2/3 dagen is ook best wel snel, dus goed te doen. Misschien is het wel wat voor de tweakers shop om deze spullen te verkopen.

BTW: Mylex is nu ook van LSI Logic, ik ben zeer benieuwd hoelang de producten van Mylex worden ondersteund en of er nog nieuwe Mylex-producten worden gemaakt. Of dat er alleen maar nieuwe LSI-kaarten komen.

Verwijderd

zie eens www.scsi4me.com
Pagina: 1