[JAVA&Postfix] Achterhalen of mail is verstuurd

Pagina: 1
Acties:

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 12:01
Hallo,

Ik ben bezig om in Java een mail progje te schrijven (linux). Ik wil graag registreren of het mailtje dat ik verstuur aankomt of niet.
Op dit moment lees ik de logfile door van postfix, maar dat vind ik zelf geen mooie oplossing.
Het liefst zou ik van de Transport klasse te horen krijgen of het mailtje is aangekomen. Het probleem nu is, dat ook als het mailadres niet bestaat, de Transport klasse 'message delivered' teruggeeft. Dit komt denk ik, omdat hij er in geslaagd is om het mailtje in de queue van postfix te zetten.
Kan ik dit ook uitzetten, of op een andere manier achterhalen of een mailtje is gestuurd?

nog ff de code:
(address[0] is InternetAddress)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Transport trans = session.getTransport(address[0]);

trans.addConnectionListener(new ConnectionHandler());

trans.addTransportListener(new TransportHandler());

trans.connect();

trans.sendMessage(message, address);

Hier geeft de TransportListener dus altijd Message delivered terug...

Ik maak gebruik van JDK 1.4 en javaMail 1.3
Wheelp! ;)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Je zou een ontvangst bevesting mee kunnen sturen met de mail, als de ontvanger dan dat toestaat krijg je een email terug dat het is aangekomen.

De email wordt in de queue gezet, die wordt dan door de mail server verstuurd, accepteerd de andere kant de email (wat de meesten dus doen) dan zegt jouw mail server dat ie verstuurd is. Dat er daarna een bounce terugkomt dat de email adres daar niet bestaat of dat de postbox vol zit is een tweede, en dat zal je dus alleen kunnen ontdekken als je de terugkomende mails ook automatisch door laat lopen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR