Toon posts:

[Cooling] Nieuw revolutionair koelsysteem ?

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Active Cool has developed the AC4G, the world's first power solid-state cooling system for PC processors. AC4G is an entirely new approach to cooling PC processors that is poised to replace the standard heat sink and fan technology in PCs with fast processors.
PC manufacturers who want to offer their customer the higher-performing processors now coming on the market without compromising reliablitiy, stability, and performance, have only one solution: Active Cool's AC4G.

Afbeeldingslocatie: http://www.activecool.com/products/AC4G.jpg

Features
Solid-state power cooling
Cools Pentium 4 up to 4 GHz
Cools AMD's K7 and new K8 processors
Dramatically reduces computer noise
In typical use, lowers processor temperature to 26°C
Installs in any PC in less than 90 seconds

http://www.activecool.com/products/ac4g.html

edit:
Linkje vergeten ;)

Wat denken jullie ervan? Wat ik me ook afvraag is, waarvoor dient die PCI kaart ?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
*** UPDATE ***

Er is nu een review beschikbaar

Check deze link

Afbeeldingslocatie: http://www.madshrimps.be/articles/ActiveCoolAC4Gr-jmke-166.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

Leku verkooppraatje geven ze maar ze reppen met geen woord over wat die nieuwe techniek nou werkelijk is..

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies... ik zie ook alleen een (stroom)draadje van dat grote "ding" :? naar de kleine koeler op de proc. Timdeh; heb je geen link naar de site/fabrikant??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat me juist opviel wel:
Op hun website: klik op partners, er verschijnt dmv Javascriptje met "Enter password"

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<!--hide
var password=prompt('Active Cool Strategic Partner Area: Please enter your password.','');
var mypassword="verycool";
var mypassword1="veryactive";
var mypassword2="coolest";
if (password==mypassword || password==mypassword1 || password==mypassword2)
{
 window.location="partners1.html";
}

//-->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 11:35
Hmm.., als ik dat ding zo bekijk.., dan denk ik dat het niets meer is dan een temp. geregelde koeler...

Niet duidelijker maar wel groter...
Afbeeldingslocatie: http://www.activecool.com/images/fun.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:42

chromeeh

the Gnome

Hmmm... ik weet niet wat ik hier van moet vinden, want aan de ene kant klinkt het wel heel kewl maar aan de andere kant mis ik wel heel veel specs van het apparaat.....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:51
ziet er wel "cool" uit maar wat is de techniek ervan:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

PRICE: $69 for distributors, based on minimum lots of 500 :(
(Zie http://crn.channelsupersearch.com/news/crn/38154.asp )

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 11:05
digital8 schreef op 31 oktober 2002 @ 11:14:
[...]

Hmm.., als ik dat ding zo bekijk.., dan denk ik dat het niets meer is dan een temp. geregelde koeler...

Niet duidelijker maar wel groter...
[afbeelding]
Maar als je dat ding bekijkt die je in een leeg slot moet steken dan zie je daar een stroom connector zitten, lijkt me dat je zoiets niet nodig hebt om alleen maar een fan te voorzien van stroom.

Wat het wel doet is mij niet duidelijk, de website vermeld niets over de werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
Active Cool looks to chill out processors

By Tom Krazit
October 28, 2002 7:24 am PT

AN ISRAELI START-UP company says it has found a way to address cooling issues in advanced processors through the use of a thermoelectric heat pump controlled by its own microprocessor. Active Cool launched the AC4G cooling system Monday, which will allow processors to operate at clock speeds of up to 4GHz without overheating, the company said.

Just about all PCs compensate for the heat caused by the electrical currents running through processors with heat sinks, which absorb and dissipate heat, and cooling fans. However, current processors are reaching the limits of what can be controlled by conventional cooling techniques, said Ronen Meir, founder and president of Active Cool.

Processor heat is a large issue for PC makers as companies like Intel Corp. and Advanced Micro Devices Inc. continue to push the boundaries of processor speed and performance. "Heat is one of the biggest problems in technology today, not just PC processors, but also things like ASICs (application-specific integrated circuits) as well," said Jerry Worchel, senior analyst for Instat/MDR based in Phoenix.

Advances in process technologies, the techniques used to make chips, help reduce the voltage and heat characteristics of leading-edge processors. But the cooling from a process technology improvement only reduces voltage consumption by a certain level, and as more processor-intensive software programs are developed, end users will demand more and more production from their processors, resulting in more and more heat, Worchel said.

For example, current processors from Intel contain thermal control circuits that throttle back processor speed when the chip reaches its maximum heat under demanding operating conditions. This was an issue for owners of certain Toshiba Corp. laptops, who found their machines running extremely slow or shutting down under graphics-intensive applications due to inadequate cooling systems within the notebook.

The AC4G system uses several different sensors on its device, which is similar in size to conventional heat sink/fan configurations but adds the thermoelectric pump to one component and a separate controller that plugs into a computer's PCI (peripheral component interconnect) slot. The sensors detect the heat of the processor and the ambient temperature of the environment and relay that information to the microprocessor. The controller then applies power to the device, which activates a cooling plate that is placed near the processor.

The fan in the AC4G operates normally at a very low speed, which reduces the sound produced by the device. When more demanding applications such as video-editing software or 3D games are run continuously for more than four minutes, the microprocessor in the controller recognizes the increased heat radiating from the processor, and speeds up the fan to a second or third level, depending on the demands of the software, Meir said.

"Active Cool has developed an interesting and innovative process. It's not going to be needed in every desktop in the world right away, but people who need that kind of performance will be interested," Worchel said.

The AC4G will cost $120 per unit, available through retail outlets and sold direct to established cooling manufacturers by January of 2003, Meir said. This is much cheaper than some of the other advanced cooling techniques on the market, such as liquid cooling or vapor-phase cooling, which "have no place in the home, and even most corporate environments," Worchel said.

While current PC owners might not need this level of advanced cooling, future machines with advanced processors will require this type of system, Meir said. "This will become necessary to provide a growth engine for high-tech companies like Intel to have a growth engine," he said, adding however that this could take some time.
Een veredelde temp. regelaar dus....
Active Cool's System Takes Heat Off CPU

By Vincent A. Randazzese
CRN
New York - 9:29 AM EST Thurs., Oct. 24, 2002

Overheating in computers more often than not is due to an unsuitable or inefficient cooling system. And with the inauguration of the 3GHz processor and beyond, proper CPU cooling is a concern now more than ever.
As OEMs brace for CPUs moving at such incredible speeds, the traditional heat sink and fan no longer will be enough to ensure proper cooling. But Ashkelon, Israel-based Active Cool has the answer with the AC4G, a cooling system geared toward high-speed systems.

The AC4G system, now available, uses a standard heat sink and fan and mounts to the CPU with two metal clamps. Attached to the traditional heat sink and fan is a microprocessor-controlled thermoelectric cooling system, which regulates the temperature of the CPU and the computer cabinet.

The AC4G also minimizes system noise by monitoring CPU temperature. PC fan noise is reduced by adjusting cooling power and fan speed every 23 milliseconds.

The AC4G reduces fan noise by adjusting the cooling power and fan speed every 23 ms.
"We believe the low noise system combined with high system performance will be the next-generation PC requirement," said Kenny Lin, president of Thermaltake, a systems builder based in Taipei Hsiang, Taiwan.

Active Cool's design accommodates Intel's Pentium 4 478-pin and 423-pin design, as well as AMD's Athlon design.

Solution providers can offer the system as an upgrade or an add-on.

CRN Test Center engineers' installation of the AC4G into a Pentium 4 system running at 2.4GHz took only minutes and required no hardware or software modification. The system was left on for two straight days, and the AC4G performed admirably; overheating was never an issue.

But the Test Center did have two complaints. First, because it is powered independently of the PC, the cooling system requires an extra outlet. Also, the engineers believe the next design should be more compact.

PRODUCT: AC4G

PRICE: $69 for distributors, based on minimum lots of 500

AUTHORIZATION REQUIREMENTS: None

DISTRIBUTORS/INTEGRATORS: Thermaltake

COMPANY: Active Cool
Ashkelon, Israel
972 ( 8 ) 6781771
www.activecool.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens volgend artikel word er gebruik gemaakt van een electronische heat pump.
wat moet ik me daar bij voorstellen?

http://www.infoworld.com/articles/hn/xml/ 02/10/24/021024hnactivecool.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Laatst online: 14-09 11:05
The sensors detect the heat of the processor and the ambient temperature of the environment and relay that information to the microprocessor. The controller then applies power to the device, which activates a cooling plate that is placed near the processor.
Zouden ze met zo'n cooling plate een soort peltier element bedoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 11:04:
Active Cool has developed the AC4G, the world's first power solid-state cooling system for PC processors. AC4G is an entirely new approach to cooling PC processors that is poised to replace the standard heat sink and fan technology in PCs with fast processors.
PC manufacturers who want to offer their customer the higher-performing processors now coming on the market without compromising reliablitiy, stability, and performance, have only one solution: Active Cool's AC4G.

[afbeelding]

Features
Solid-state power cooling
Cools Pentium 4 up to 4 GHz
Cools AMD's K7 and new K8 processors
Dramatically reduces computer noise
In typical use, lowers processor temperature to 26°C
Installs in any PC in less than 90 seconds

http://www.activecool.com/products/ac4g.html

edit:
Linkje vergeten ;)

Wat denken jullie ervan? Wat ik me ook afvraag is, waarvoor dient die PCI kaart ?
was daar zo byzonder aan het is gewoon peltier cooling en een pci kaart waar de controller inzit niks byzonders zou ik zo zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 11:23:
Volgens volgend artikel word er gebruik gemaakt van een electronische heat pump.
wat moet ik me daar bij voorstellen?

http://www.infoworld.com/articles/hn/xml/ 02/10/24/021024hnactivecool.xml
een peltier element dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm had ik zelf ook wel kunnen verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pure marketing dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:47

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Ja, verzonnen is het dus al lang.. Maar het leuk verpakken en verkopen is een tweede...

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 05:45

Croga

The Unreasonable Man

De belangrijkste vooruitgang hier is dus dat zowel de peltier als de fan op intelligente wijze worden aangestuurd..... Wordt de processor te warm? Peltier aan... Wordt de heatsink te warm? Fan harder laten draaien.....

Lijkt mij een ideale combinatie van geluids vermindering én processor koeling.......

Nou alleen nog hopen dat je die inteligentie van dat ding zelf kunt aansturen.... Dat in ieder geval die peltier aan gaat als de temperatuur boven de 25 graden komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
was daar zo byzonder aan het is gewoon peltier cooling en een pci kaart waar de controller inzit niks byzonders zou ik zo zeggen
Hmm had ik zelf ook wel kunnen verzinnen.
Pure marketing dus :(
Ja dus.., wat zij leveren is een goed werkend product wat weining geluid maakt en een goede koelende werking heeft.

Er is zover ik weet geen concurentie op dat gebied.

Ik bedoel niemand levert zo'n product kant en klaaralleen zij.., en dat is wat er interresant aan is...
Niet iedereen heeft de tijd of de wil of is handig genoeg om zelf z'n pc van zoiets te voorzien.., dus is een kant en klaar product zeker wel interresant...

(Als het alemaal waar is natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja moet er trouwens wel ff byvertellen dat een goeie peltier controller best duur is hoor maar goed ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel wat peltier dr in zit

want om die 90 watt + weg te werken van een athlon zal je toch met een 100 watt + peltier moeten komen die ruim 10 amp trekt ben ik benieuwd waar ie die vandaan haalt niet vanaf dat kaartje in iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Croga schreef op 31 oktober 2002 @ 11:39:
De belangrijkste vooruitgang hier is dus dat zowel de peltier als de fan op intelligente wijze worden aangestuurd..... Wordt de processor te warm? Peltier aan... Wordt de heatsink te warm? Fan harder laten draaien.....

Lijkt mij een ideale combinatie van geluids vermindering én processor koeling.......

Nou alleen nog hopen dat je die inteligentie van dat ding zelf kunt aansturen.... Dat in ieder geval die peltier aan gaat als de temperatuur boven de 25 graden komt ;)
tja persoonlijk vindt ik het een beetje onzin ik zou ze alle 2 gewoon vol open gooien boeie of ie vee lawaaui maakt als ie hem maar cool houd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik nou net een posting over een peltierregeling hebben geplaatst (die straalgenegeerd werd!): site met peltierregeling
(Plaatje: Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/image007_2.jpg maar dit zal wel weer een kruisje worden).

Het is dus een koelblok met geregelde peltier en ventilator.
Koelblokken met peltier en ventilator bestaan al jaren (maar scoren zeer slecht omdat een koelprofiel+ventilator het vermogen van een zware CPU + zware peltier nooit wegkrijgt).

In dat PCI-kastje zit een geschakelde voeding die de peltier en de ventilaor direct aanstuurt (je ziet de netaansluiting zitten!).
Dat is dus het speciale aan dit ontwerp: een extra geschakelde voeding i.p.v. dat je je PC-voeding gebruikt, plus aansturingselektronica.
Makkelijk om te monteren, maar zeker weten onbruikbaar voor overclockers.
En of het ding stil is? Alleen in de idle stand, want met een processor en een peltier op vol vermogen zal die ventilator als een straaljagermotor moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Laatst online: 08:30

Epsilon

ow zich wel leuk, maar een peltier kan je nooit koelen met een luchtkoeler met zo'n kleine heatsink, en zo'n lichte fan. Dat is echt absurd. Er staat zeker ook iets bij van "intel processors only"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Epsilon schreef op 31 oktober 2002 @ 12:40:
ow zich wel leuk, maar een peltier kan je nooit koelen met een luchtkoeler met zo'n kleine heatsink, en zo'n lichte fan. Dat is echt absurd. Er staat zeker ook iets bij van "intel processors only"
Er staat duidelijk bij: AMD K7 en K8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Epsilon schreef op 31 oktober 2002 @ 12:40:
Een normale niet, maar een kleintje wel. Alleen om de temp iets lager te houden dan normaal, maar niet onder omgevingstemp. want dan krijg je condens.

Vind het ook best wel onzinnig dit. Zal ook wel vrij duur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als het allemaal waar is wat ze daar zeggen, en het werkt goed dan zou waterkoeling dus niet meer intressant zijn.

Maargoed eerst zien (tests dus) en dan pas geloven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 09:26
Ik vraag me af hoeveel stroom zo'n ding zuipen gaat.......
Is wel relevant eigenlijk.
Zo te zien gaat ie heel wat stroom zuipen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Laatst online: 08:30

Epsilon

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 12:57:
[...]

Er staat duidelijk bij: AMD K7 en K8
tja, natuurlijk, lekker geloofwaardig ding dan :)
een k8 is helemaal nog niet uit, en is NIET pin compatible met een ahtlon en past dus niet. Dikke bs dus, want dan kan je dat ding weggooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 09:21

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Epsilon schreef op 31 oktober 2002 @ 14:59:
[...]

tja, natuurlijk, lekker geloofwaardig ding dan :)
een k8 is helemaal nog niet uit, en is NIET pin compatible met een ahtlon en past dus niet. Dikke bs dus, want dan kan je dat ding weggooien :)
Eeh, er zijn al wel coolers voor op de markt hoor :) Maar volgens mij gaat dit ding idd nooit een K7 lekker fris houden, tenzij deze de hele dag idle draait..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:08
maar evengoed is dit natuurlijk wel veeel makkelijker dan een 2e voeding in je kast zetten die er (bij mij bijvoorbeeld) niet inpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie inderdaat een voedings ingang op dat kastje zitten, verder zal het wel veel €€€ aan stroom kosten als je net als ik je pc 24/7 aan hebt staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 21:00

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Hmmm ziet er leuk uit... kan je dan niet net zo goed een 172 watt peltier op je heatsink plakken aan de zeikant? :D

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze bestaan al langer.: zie o.a. hier.
Afbeeldingslocatie: http://www.amtrade.com/fan/pent_k62_cel_activefan.gif

Conrad had ze ook in het assortiment voor Pentium I & II (catalogus 2001 blz 581 rechtsboven). Waren maar liefst 130 en 150 gulden. Ook nog zonder stuurelektronica en (losse) voeding.

Maar die dingen werken niet goed, want de ventilator moet ook nog het vermogen van de peltier wegwerken: nog meer herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swiftech heeft ze ook.. maar met water is toch beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een update. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klein of groot maakt niet uit. Wattage dat er doorheen loopt is veel belangrijker. In ieder geval heeft swiftech al eerder een heatsink + tec geleverd. Deze is gebaseerd op de 462 versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 20:40

Termy

valt er nog wat te fragge?

is 72W niet een beetje weinig? of werkt deze "anders" dan een "gewone" peltier?
vind het maar vaag hor

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Het hele idee, om dit zo als geheel te verkopen is prima. Ik heb het nog niet eerder gezien. Maar aan het product is nog een hoop te verbeteren. Als je dit geheel nu zou leveren met een grotere (koperen) heatsink, met een 80x80 mm fan krijg je een stuk betere koeling. Kun je iets zwaardere peltiers gebruiken.Ik heb altijd begrepen dat een peltier meer vermogen moet hebben als de CPU aan hitte produceert. In het geval van deze review was dat niet zo. De reviewer had het over 2x 40watt pertiers. En een P4 die iets van 112 watt hitte produceerde. In dat geval zou de in mijn ogen de de processor beter gekoeld worden zonder de peltiers, hier heb je op dat moment alleen maar hinder van en ze werken alleen maar temp. verhogend. Maar als ik de review lees werkt het hele zooite behoorlijk aardig. En zeker als ook wat meer professionele producenten zich in zoiets als dit zouden verdiepen, denk ik dat we in de toekomst hele interessante koelers kunnen verwachten.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Staat nu ook op de frontpage.

Het is dus een goed idee, maar de uitwerking van dit produkt kan nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
  • Laatst online: 05-08 02:15
Dat heeft Thermaltake dus zo'n beetje gedaan:
http://www.thermaltake.com/products/subzero/subzero4g.htm

Jammer genoeg is'tie alleen in't zwart verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kant en klare koelblok met peltiers voor nep tweakers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

Justcooler heeft ze ook maar dan niet met de processor koeler, ik heb er zo eentje steken die is stil en werkt goed :) past gewoon in het pci slot

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Outsync schreef op 09 January 2003 @ 19:42:
Justcooler heeft ze ook maar dan niet met de processor koeler, ik heb er zo eentje steken die is stil en werkt goed :) past gewoon in het pci slot
Ow, waar dan, ik kan ze helemaal nergens vinden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dat geld heb ik makkelijk waterkoeling die stukken beter scoort! Vandaag dure slang gekocht... siliconen 10x15 €13,50 ik heb 1 meter, dus zuinig zijn. :) (das genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Ok, maar ik werk met mATX, daar heb ik jammergenoeg dus niet echt de ruimte voor. ;(
Dit systeempje past er daarentegen wel goed in, vandaar dat ik nu alles over dit spul wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.activecool.com/products/PowerAndCoolingUnitsSchematic.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Zover was ik dus zelf ook al gekomen hoor |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff voor de duidelijkheid ;) >:)

waar kan he dit ding kopen in nl?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Da's een goeie, ben gisteren nog 1 en ander aan sites afgegaan, maar nix kunnen. Hij staat ook niet in de pricewatch. Niet die van ActiveCool en ook niet die van Thermaltake :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb thermal take een mail gestuurd waar de verkoop punten zijn in NL. ik post het hier wel als ik er wat van gehoord heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsync

Outsync

Abductor schreef op 09 januari 2003 @ 19:48:
[...]

Ow, waar dan, ik kan ze helemaal nergens vinden???
www.loveno.be

http://www.overclocking.b...6f41ecc225d571fb40623bcc2

[ Voor 24% gewijzigd door Outsync op 10-01-2003 16:57 . Reden: wat duidelijker dus ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 11:20:
ik heb thermal take een mail gestuurd waar de verkoop punten zijn in NL. ik post het hier wel als ik er wat van gehoord heb
denk dat het nog wel ff duurd voordat je een reactie krijgt (als je er al een krijgt)
de mail service van TT is helemaal nix. maar iig bedankt :)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Nou sorry hoor, maar dit komt al helemaal niet in de buurt van waar we het over hebben 8)7
Dit is gewoon een airduct waar een flinke fan aan vast zit. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsync

Outsync

Ik schreef
>Justcooler heeft ze ook maar dan niet met de processor koeler, ik heb er zo eentje steken die is stil en werkt goed past gewoon in het pci slot<

U vroeg, 'waar kan ik deze vinden'

Ik antwoorde op je vraag en gaf een perfecte site en een goede foto ;)

Ik dacht dat je dat bedoelde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
volgensmij stond dit ook op de FP.
ziet er wel leuk uit

ff zoeken :)

/edit

gevonden: klik hier

[ Voor 42% gewijzigd door E-jey op 10-01-2003 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Outsync schreef op 10 januari 2003 @ 18:45:
Ik schreef
>Justcooler heeft ze ook maar dan niet met de processor koeler, ik heb er zo eentje steken die is stil en werkt goed past gewoon in het pci slot<

U vroeg, 'waar kan ik deze vinden'

Ik antwoorde op je vraag en gaf een perfecte site en een goede foto ;)

Ik dacht dat je dat bedoelde :D
Hmmmm, ok. Klein misverstandje dus. Sorry!

Trouwens nog een update gevonden.
Het begint er al wat positiever uit te zien, alleen wel k*t :X dat die HSF geen 80mm fan ken gebruiken. Daar kon dan wel leuk die Coolermaster LED-fan op.
Nou maar hopen dat de prijs meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Of het echt zo goed werkt als de marketingslogans doen vermoeden betwijfel ik, maar het ding is in ieder geval niet duur te noemen. Voor een beetje luchtkoeling zit je zo boven de 50 euro, dus voor 15 euro meer heb je een peltierkoel oplossing.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Tja, ff afwachten op een aantal reviews, dan weten we vanzelf wel hoe goed die werkt.
Anders neem ik alsnog de Zalman CNPS5700D-Cu (check m'n sig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
......
offtopic:
Niet goed gelezen

Nu is er hetzelfde product beschikbaar, maar dan van Coolermaster Thermaltake.
nieuws: ThermalTake introduceert SubZero4G koelsysteem

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Er is een review van de Thermaltake Subzero4G beschikbaar @ HardwareZone.com!!!
Tnx 2 CCMod.com voor de link.

:X K*T, t'is een PREview :X

[ Voor 19% gewijzigd door Abductor op 13-01-2003 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Nog een preview, maar dan op http://overclockersclub.com/comdexfall2002.php

[ Voor 84% gewijzigd door Abductor op 13-01-2003 15:07 . Reden: Geen probleem Timdeh, heb mijn post nu ook aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/SubZero/function1.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/SubZero/function2.gif

offtopic:
@Abductor: Heb mijn post veranderd, had niet goed gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* verkeerde topic :/

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

heeft er iemand ervaring me en dan met de amd k8 model
want meschien wil ik die aanschaffen.

voor 75 euro wel intersant dacht ik

hoe koelt hij tegen over een box koeler?

zou het ook mochelijk zijn om er een ander heatzink er op te zetten
wil er liever een andere koeler op zetten een van koper.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is dit precies de zelfde meuk als thermaltake heel lang geleden al had.
een air-cooled peltier met een voeding-kaart erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Laatst online: 08:56
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 20:11:
volgens mij is dit precies de zelfde meuk als thermaltake heel lang geleden al had.
een air-cooled peltier met een voeding-kaart erbij.
Dat klopt ja, dat was de thermaltake subzero 4g . Veel geld voor weinig bijzondere koelprestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

maar hoe zit het dan met deze koel die wel beter dan alleen lucht
of is het boels**t

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
totaly boel shit ;)

ik heb beide dingen getest en echt wat een vette bagger is dat
heb de test resultaten niet eens durven mee nemen in mijn artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Laatst online: 09:56
petervandamned schreef op 30 augustus 2004 @ 09:13:
totaly boel shit ;)

ik heb beide dingen getest en echt wat een vette bagger is dat
heb de test resultaten niet eens durven mee nemen in mijn artikel
wat waren je resultaten dan als ik vragen mag :X lijkt me een nuttige toevoeging op dit draadje :7

[ Voor 8% gewijzigd door consolefreak op 30-08-2004 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Laatst online: 08:56
consolefreak schreef op 30 augustus 2004 @ 10:19:
[...]

wat waren je resultaten dan als ik vragen mag :X lijkt me een nuttige toevoeging op dit draadje :7
Nuttige toevoeging? Dit draadje is begonnen op 31 october 2002. Misschien is dit product wel helemaal niet meer te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
bij 40 watt of meer ging dat ding al hoger dan de org amd cooler
de pelt creerde meer warmte dan de testbank

verder wil ik nog even toevoegen dat de zelfde soort van swiftech het ook slecht deed en die was toch stukken beter

pyro83 idd old skool spul dit maar voor mensen met wat oudere hardware goede feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 14:58
-als een cpu te nieuw (dus te veel warmte output geeft) is dit ding nutteloos, dan werkt de pelt alleen maar averechts)
-het koelblok op de pelt is gewoon te klein en de fan te zwak
-een degelijk normaal koelblok (thermalright blok ofzo) koelt vele malen beter met minder rompslomp (lees: een extra voeding? (wel bijgeleverd) en is gewoon goedkoper...

[ Voor 4% gewijzigd door Vandread op 30-08-2004 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

hij word nog wel verkocht
hier een link http://www.ct-systemen.nl/index.php?cPath=21_153

en op de web site word hij met een pentium4 3.0 GHz getest
en dat hij beter koelt dan een Thermalright SP-94 + 9cm Ennermax PL92B 12H
dus ik geloof niet dat het voor oude toei is.
http://f1.ddts.net/websho...nfo.php?products_id=11898

hier met een athlon 3200 op 2.0 GHz
http://www.activecool.com/products/specs.html

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-08 20:59
..... sorry verkeerd

[ Voor 87% gewijzigd door Atomic-NI op 30-08-2004 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en op de web site word hij met een pentium4 3.0 GHz getest
en dat hij beter koelt dan een Thermalright SP-94 + 9cm Ennermax PL92B 12H
dus ik geloof niet dat het voor oude toei is.
http://f1.ddts.net/websho...nfo.php?products_id=11898

hier met een athlon 3200 op 2.0 GHz
de een is ene link is een winkel, en de andere is de site van de makers van dat ding. neem maar van me aan dat geen van beide hun eigen producten gaan afzeiken, en neem dan gelijk van me aan dat, zeker met de huidige processoren, luchtgekoelde peltiers onbeschrijvelijke waardeloze ellende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Als je luchtgekoelde peltier neemt, dan moet je verdraaid goed je kast luchten.
Zonder peltier valt de hoeveelheid warmte mee: alleen cpu.
Maar met peltier moet je de warmte van peltier meetellen naast CPU, ook al wordt ie koeler. In lucht zal er dus meer warmte vrijkomen. Wie geen koele kast heeft, kan het schudden.

Maar inderdaad, luchtgekoelde peltier is vrijwel nutteloos, omdat het gewoon niet snel genoeg koelt. Daarom is er waterkoeling voor in de plaats gekomen. Alleen dan pas kan peltier beter werken en warmte is goed afgevoerd.
Waterkoeling kan alleen als je 100 Watt of meer aan peltiervermogen doet.

Peltier zal niet goed functioneren als warme kant niet goed gekoeld word. Uiteindelijk zal er een zelfopwarming optreden bij koude zijde en wordt het boel nog warmer door warme cpu. Na verloop van tijd is hele meuk zo heet dat het zichzelf stuk gaat of versleten is. Vergeet niet dat peltier halfgeleider is, dus hoge temperaturen slopen de peltier al meteen.
Zegt wel genoeg.

Bovendien is deze combi wel nutteloos voor huidige generatie processoren. Ze zijn nu allemaal te warm voor!

*edit*
Ik bedenk me opeens wat.
We weten dat als de peltier op vol vermogen draait, er een condensvorming of zelfs ijsvorming zal optreden, omdat het erg koud is. In dat geval moet er foamafdekking komen om lucht af te sluiten rond cpu.
Als het goed is, regelt Activecool de temp van coldplate zo dat condensgevaar laag blijft, b.v. op 10 graden. Dan is foam afdichting niet nodig en scheelt heel wat ellende. Dat is wel goede punt als dat waar zou zijn..... :)

[ Voor 18% gewijzigd door MrDummy op 31-08-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die elektronica er niet uit te slopen en te koppelen aan een 226 Watt peltier op watercooling ofzo ? Want dan begint het interessant te worden })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
de elektronica is gewoon een veel te zwakke voeding.... met enige regeling mbt de fan en de temp.... *useless*

enige redelijk pelt koelblok was het swiftech blok + super tornado straaljager fan http://www.cluboverclocke...eatsinks/swiftech/mcx462t
http://pcextreme.net/mcx462.php
maar na stevige load werd de temp hiervan ook te groot om echt goed te worden verwerkt...
zit wel een stoere 226 watt tec onder :P

edit: hier wel leuke ervaringen:
http://forums.extremeoverclocking.com/showthread.php?t=97549
conclusie: leuk maar niet voor te hoge cpu's (p4 3.0)
en voor 75 euro heb je een aardig leuk ThermalRight superblok met leuke 92 mm fan ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Vandread op 31-08-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit*
Ik bedenk me opeens wat.
We weten dat als de peltier op vol vermogen draait, er een condensvorming of zelfs ijsvorming zal optreden, omdat het erg koud is. In dat geval moet er foamafdekking komen om lucht af te sluiten rond cpu.
Als het goed is, regelt Activecool de temp van coldplate zo dat condensgevaar laag blijft, b.v. op 10 graden. Dan is foam afdichting niet nodig en scheelt heel wat ellende. Dat is wel goede punt als dat waar zou zijn.....
Hoe koud de koude kant word ligt nog niet zozeer aan het vermogen van de de peltier, maar aan hoe goed de warme kant gekoeld word. Als de warme kant erg heet is, dan is de koude kant een stuk minder koel. Onafhankelijk van het vermogen van de Peltier.

Hoe goed je met luchtkoeling ook aan het werkt gaat, en hoeveel vermogen je ook aan die peltier geeft, het lijkt mij praktisch onmogelijk om beneden het vriespunt te komen.

Bovendien treed condensatie theoretisch al op zodra je onder de omgevings temperatuur komt, en met 10C graden heb je zeker al condens (ook al is het natuurlijk veel minder dan bij bijvoorbeeld -10C)
Hierdoor kan je dus al aannemen dat deze koeler niet onder de omgevings temperatuur komt. En als ik dat kleine alu heatsinkje, en kleine fannetje zie, kan ik me niet voorstellen dat het goed presteert.

Eigenlijk zijn peltiers voor processor koeling al lang niet meer interresant, omdat de CPU's van tegenwoordig veel te warm worden. Ten eerste heb je een zware peltier nodig, en dus een sterke voeding en veel stroom. Ten tweede heb je enorme koelcapiciteit nodig, zeker als je een wat interresantere temperaturen wil halen.

Deze voedingen zijn duur, en deze koelingen zijn duur, en gebruiken ook nog belachelijk veel stroom, waardoor het voordeliger is voor phase-change te gaan, wat een stuk efficienter is.

(dit ding is natuurlijk dan weer NIET duur, maar ookal klinkt het leuk, het kan gewoon niet relaxt zijn, iig niet relaxt genoeg, want een goedkoop water koel setje zoals de thermaltake aquarius of zelfs een goede HSF presteert beter.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

hier nog een linkje naar een review
hier word een pentium 4 2.4c getest op stock speed, en op 3108Mhz 12x259 fsb
en een vcore van 1.6v word hij 47 grade.

http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rid=67356

-Andere hobby- -

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 19-09 23:13
ze verkopen dat ding bij funprice in groningen
pittig geprijsd, 169 euro
zie www.funprice.nl

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• savale
  • Laatst online: 08:19
op zich is het idee leuk! Ik denk ook wel dat het in principe goed werkt als je je kast open laat staan, maar anders zul je toch egt een hele goede flow moeten hebben in je kast.
bedoel je warmt je hele kast op van binnen. Ten eerste met de extra warmte van de peltier en te tweede ook nog de verliezen in de pci peltier voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

zit net ff tweakers nieuws te lezen en wat zie ik daar :

Montecito-heatsink met ingebouwde peltiers gespot
en deze koelt tot 200 watt er zitten twee peltiers in van 39 watt daar bij houden ze cpu 38c met een omgevingstemperatuur van 50c.
dus peltiers werken wel anders gaan ze niet bij de nieuwe heethoofden toepassen

hier een link
nieuws: Montecito-heatsink met ingebouwde peltiers gespot

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
mja maar is ook niet voor je huis tuin en keuken amd/intel proc he....
vrij oninteresant om het maar eens bot te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is idd nou niet echt een mainstream proc of heat sink

daar komt bij dat ze het in dit geval gebruiken om een stabiele temperatuur te bereieken, ipv een een zo laag mogelijke.

ik blijf er gewoon bij dat peltiers voor de huidige generatie processors gewoon verspilde tijd/geld/moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

@Schaapje_BlaaT

bij ct-systemen.nl kost hij 65 euro's is nog al een verschil in prijs
zijn ook een paar nieuwe bij gekomen.

linkje
http://www.ct-systemen.nl/index.php?cPath=21_153

maar heeft niemand hier op got er ervaring mee
ik kan er ook niet veel over vinden op het net.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Degelijke luchtkoeler haalt dezelfde *load* temps of lager ;)
ligt ook aan je cpu enzo...
Idle temps boeien toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, dit is dus EXACT hetzelfde als de Thermaltake Subzero 4G:

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/subzero/spotlightPCI.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/subzero/spotlightCooler.jpg

"21-38dBA, dependent on load, < 25dBA in typical operation, dynamically controlled by microprocessor; patent-pending noise-reduction technology"

Het is dus een peltier met een hele lompe koeler erop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Ik heb zo,n ding hier. Pffffffff wat een rotzooi
koop liever die 7+ van thermaltake dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

als je die site bekijkt zie je dat dit apparaat bij volle belasting van je cpu gewoon eventjes 72 watt trekt :r
volgens mij is het een soort peltier techniek die ze gebruiken en in dit geval niet zon hele zware zodat je met het juiste koelblok en fan de warmte gewoon af kan voeren.

http://www.activecool.com/products/specs1.html

[ Voor 9% gewijzigd door Edwin van Cleef op 27-09-2004 16:49 ]

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:30
Ik snap niet wat iedereen zo tegen die koeler heeft. Ik heb em toevallig sinds anderhalve week in gebruik en mijn proc (amd 64 3000+) wordt nu onder full load maximaal 27 graden (op max snelheid) dit was 45 graden met de standaard amd boxed koeler. Het enige nadeel wat ik kan ontdekken is het geluid van de fan op 4200 toeren. Er zit trouwens geen PCI kaart bij zoals in de topicstart wordt gezegd maar een 5 1/4 bay met LCD en fan controller. En er zit idd een peltier element onder de heatsink. En ja wat nu de werkelijke belasting is voor de voeding weet ik niet ik heb een TAGAN 480watt en die vindt alles prima.

Ik heb em zelf trouwens voor 69,95 bij de pczaak besteld, die konden em uit voorraad leveren.

[ Voor 18% gewijzigd door JTB81 op 27-09-2004 16:58 ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 20-09 21:44
Het grootste nadeel van peltiers zijn dat ze ontzetten veel energie slurpen, vergeleken met hoe ze koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, en dit is nog gigantisch inefficiënt ook, peltiers zijn gewoon erg moeilijk met lucht te koelen dus het maakt nog een *&%*# lawaai ook |:(

Koop dan een swiftech blokje en zet er water op :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

@JTB81
ik snap het ook niet,maar hij doet het bij jou wel leker zeg
27 grade dat haal je net met een duur water systeempje van zo een 250+ euros
ik vind het zeer netjes.

@Vandread
en je ziet maar weer dat het toch wel helpt, zie post jtb81
het scheeld zo een 18c met full load.

@petervandamned
welke heb jij dan de Thermaltake Subzero 4G misschien dat die wat slechte presteerd.

als er nog meer mensen met ervaring hier zijn wil je dan misschien je temps ff posten b.v.b

27 netjes hor ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

27 graden is netjes, maar ga eens overclocken, dan merk je zo de grenzen van een peltier. Komt nog bij dat het erg inefficiënt is qua stroomverbruik, een energievretende Peltier gebruiken om een energievretende cpu te koelen. Nouja, misschien krijg je nu wel een kerstkaartje van Nuon/Essent ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

@madmarky

ik gebruik nou een luchtkoeler en ik ben opzoek naar een andere koeler
en, ja waterkoeling is een leuk alternatief.
maar is ook er prijzig en maar niet te spreken over lekkende koel blokken of ander zooi.

en het stroom verbruik is ook niet zo veel.(denk ik heb geen zin in het reken moet het dan weer op zoeken hoe het zat)

wat zou het zijn 2 euro in de maand ofzo?
als je dat niet kan betalen moet je maar eens met je baas gaan praten >:) (niet lullig bedoeld

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ehmz, mijn systemen staat 24/7 aan, praat me niet van stroomverbruik.
(verklaard ook meteen waarom ik een hekel heb aan peltiers :P)

En als je een cpu hebt die standaard 100w verstookt, heb je 100w nodig om die warmte te verplaatsen + wat verlies door inefficientie, dus laten we zeggen een 172w peltier voor gemiddeld overklokwerk. Dan heb je dus veel hogere stroomkosten, je zit met de aanschafkosten van de peltier en ik vraag me serieus af hoe je al die warmte goed wegkrijgt met een luchtkoeler...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

@MadMarky

maar volgens mij zit er niet zo een zware peltier op er zit ook nog een dikke koeler op.
ik heb het ff opgezocht:

het verbruik:

Power consumption from PC PSU At maximum CPU load : 72W ;)

link specs:

dus het valt reuze mee dacht ik zo.

edit/
scheeld 100watt met jou berekening :9

[ Voor 9% gewijzigd door mad_max234 op 07-10-2004 15:01 ]

-Andere hobby- -

Pagina: 1