[BEOS] Netwerk instellen

Pagina: 1
Acties:

• Icetree
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04-2022
Hoi,

ik heb een netwerk van 4 pc's 2 met windows xp Proffesional en 1 pc (de server) met windows 2000 server en 1 pc met beos alleen nu wil ik mijn beos pc dus op het netwerk laten mee draaien alleen dat gaat dus niet.

Ik heb het ooit aan de gang gekregen maar ik weet niet meer hoe het moet, mijn netwerk kaart een 3com pc 905 d8 ik word perfect gedetecteerd en werk in beos alleen krijg ik de instellingen niet goed.

Ook als ik in terminal ping 127.0.0.1 doe krijg ik de mededeling dat ie niet kan pingen zeer vaag maar weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg dat het werkt ?

alvast bedankt

Verwijderd

Als je je instellingen van je netwerk niet goed krijgt, kan je ook niet naar localhost pingen. Daarvoor moet TCP/IP wel goed geinstalleerd staan.

• Icetree
Ik heb de beos machine ook een ip adres gegeven 192.168.0.3 en als subnet 255.255.255.0 maar het werkt niet daarom snap ik het ook niet

Verwijderd

type 'ifconfig' om te kijken welke adapters er actief zijn, vervolgens 'ifconfig -a' om te zien welke adapters er op het systeem aanwezig zijn. Waarschijnlijk staat je 192.168.0.3 adapter er wel tussen en type dan 'ifconfig eth[x] up'

• Icetree
Hoi, met die ifconfig werkt niet bij mij ik neem aan dat dit in de terminal moet worden ingetikt :) maar ik krijg een fout melding dat dit niet bestaad (het bestand) ik gebruik BEOS proffesional 5.01

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
cybersnow, je zou alles gewoon in het net_server config tooltje kunnen instellen. Anders zou je eens opzoek kunnen gaan naar de bone netwerk update, deze werkt erg goed. :)
Pagina: 1