[PHP]Technisch correcte string?

Pagina: 1
Acties:

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 19:19
Goedendag,

Ik zit me nou al een tijdje blind te staren op deze code :
code:
1
2
3
4
5
$DATA_ExitTarget = mysql_insert_id(
    mysql_query(
        "INSERT INTO $TABLE_ExitTargets VALUES(NULL, '', '', '$DATA_ExitToPage')"
    )
);

PHP geeft een parse-error bij de string. Ik heb al geprobeerd om alle variabelen in de string er los aan toe te voegen, dus dit idee :
code:
1
2
3
4
5
$DATA_ExitTarget = mysql_insert_id(
    mysql_query(
        "INSERT INTO ". $TABLE_ExitTargets ." VALUES(NULL, '', '', '". $DATA_ExitToPage ."')"
    )
);

Helaas helpt ook dat niet. Ik heb al aan m'n collega's die er een beetje verstand van hebben of zij iets zien, maar die vatten 'em ook niet. Dus : heeft een of andere tweakers hier een moment van helderziendheid, en kan mij vertellen wat de toekomst van deze string moet worden? Thx verie muts! :*) _/-\o_

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:34
Krijg je een error bij het uitvoeren van dat sql statement? Zet eens een spatie tussen VALUES en (.

https://fgheysels.github.io/

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
http://www.php.net/manual/en/function.mysql-insert-id.php
int mysql_insert_id ( [resource link_identifier])

Maw bij mysql_insert_id geef je je db connection_identifier mee, niet een query :)

• NaliXL
whoami schreef op 31 oktober 2002 @ 10:54:
Krijg je een error bij het uitvoeren van dat sql statement? Zet eens een spatie tussen VALUES en (.
Het komt helemaal niet tot het uitvoeren van een SQL-statement. Het blijft bij een parse-error....

• NaliXL
Glimi schreef op 31 oktober 2002 @ 10:55:
http://www.php.net/manual/en/function.mysql-insert-id.php
int mysql_insert_id ( [resource link_identifier])

Maw bij mysql_insert_id geef je je db connection_identifier mee, niet een query :)
OK, ik kan het ff proberen. Maar in dat geval lijkt het me logischer dat PHP een "invalid resource identifier" o.i.d. error geeft....

• NaliXL
IDD, de volgende code :
code:
1
2
$Temp = mysql_query("INSERT INTO ". $TABLE_ExitTargets ." VALUES(NULL, '', '', '". $DATA_ExitToPage ."')");
$DATA_ExitTarget = mysql_insert_id($db);

geeft ook een parse-error...

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

mysql_query ($query);
mysql_insert_id();

afroepen na elkaar, eventueel met toevoeging van de DB-connection handle.

Edit:

print die query string die je genereert dan eens naar het scherm.. en laat die $db handle eens weg in insert_id().. neem aan dat je geen meerdere connecties gebruikt in je pagina.

• NaliXL
Bosmonster schreef op 31 oktober 2002 @ 11:03:
print die query string die je genereert dan eens naar het scherm.. en laat die $db handle eens weg in insert_id().. neem aan dat je geen meerdere connecties gebruikt in je pagina.
code:
1
echo("INSERT INTO ". $TABLE_ExitTargets ." VALUES(NULL, '', '', '". $DATA_ExitToPage ."')");

Parse error: parse error in /eenurlletje/tracker/trackme.php on line 100

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Weet je echt zeker dat je het niet in een regel erboven fout doet? Want als ik die laatste code uitvoer krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Notice: Undefined variable: TABLE_ExitTargets in c:\apache\htdocs\var.php on line 2

Notice: Undefined variable: DATA_ExitToPage in c:\apache\htdocs\var.php on line 2

Notice: Undefined variable: db in c:\apache\htdocs\var.php on line 3

Warning: mysql_insert_id(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in c:\apache\htdocs\var.php on line 3

Maar geen parse-error.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zeer waarschijnlijk eerder gewoon een ; of een } oid vergeten. Bedenk dat een parser probeert je tekst te lezen en een parse error geeft als ie er neit meer uitkomt. Dit betekend dat de fout op de aangegeven regel of de regels ervoor zit!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• NaliXL
8)7 Auch! Het was idd. een niet goed gesloten string in het if-statement waar dit in stond. Mijn excuses voor het onnodig bevuilen van dit forum!

Pagina: 1