Toon posts:

draadloos adsl modem aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een alcatel adsl modem. Ik wil deze graag zonder draden te hoeven trekken aan mij pc koppelen. Voorwaarde is wel dat ik mijn adsl modem niet software matig hoef aan te passen.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij vertellen welke apparatuur er goed voor geschikt is??

alvast bedankt

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
kan niet

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het enige wat ik me zou kunnen bedenken is dat je aan beide kanten een WiFi App neerzet.
Maar daar was je vast al achte gekomen tijdens je zoektocht neem ik aan ....

Braaikamer - Smoke&BBQ

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:46

YellowCube

Wait...what?

misschien kun je 'm vertellen waarom niet

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• HermeS
YellowCube schreef op 31 oktober 2002 @ 12:25:
[...]

misschien kun je 'm vertellen waarom niet
Omdat dat niet gaat natuurlijk!

Het is simpel weg niet mogelijk om op een ethernet modem met een rj45jack draadloos met je pc aantesluiten, er van uitgaande dat meneer in kwestie het hier voer een de speedtouch home heeft en dus niet de usb (je zegt tochook niet:"ik heb een probleem met mijn nokia I-mode gsm).

Mischien is er wel wat voor op de markt maar dan ben je duidezenden guldens kwijt en zou je veel beter een draadloos adsl-modempje kunnen kopen.

Verwijderd

Waarom zou je het modem softwarematig niet willen aanpassen, maakt zaken een stuk eenvoudiger?

Maar goed, zonder aanpassing kan het ook wel. Gewoon een PC er bijnemen en je modem hierop aansluiten. Wireless network aanleggen, internetdelen op de extra PC aanzetten en gaan met die banaan.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

HermeS schreef op 31 oktober 2002 @ 12:36:
[...]

Omdat dat niet gaat natuurlijk!

Het is simpel weg niet mogelijk om op een ethernet modem met een rj45jack draadloos met je pc aantesluiten, er van uitgaande dat meneer in kwestie het hier voer een de speedtouch home heeft en dus niet de usb (je zegt tochook niet:"ik heb een probleem met mijn nokia I-mode gsm).

Mischien is er wel wat voor op de markt maar dan ben je duidezenden guldens kwijt en zou je veel beter een draadloos adsl-modempje kunnen kopen.
het is voor mij in ieder geval duidelijk...dank :)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wireless home gateways (what's in a name) = een home router en wireless AP in 1 toestel, 3com en D-link hebben die dingen.

HermeS kan argumenteren dat is waar, maar mischien moet hij niet zo snel roeppen dat iets niet kan, want ik kan nog wel enkele oplossingen bedenken voor dit probleem

You don't need eyes to see, you need vision

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
:)

[ Voor 0% gewijzigd door Rafe op 31-10-2002 17:55 . Reden: ik fixede dus even de link :-) ]

• HermeS
leffe_blond schreef op 31 oktober 2002 @ 17:53:

HermeS kan argumenteren dat is waar, maar mischien moet hij niet zo snel roeppen dat iets niet kan, want ik kan nog wel enkele oplossingen bedenken voor dit probleem
Kom jij maar met een argument dat het "wel" kan dan.

Tuurlijk kun je een extra pc ernaast zetten, of "jouw" oplossing doen, maar als je gelezen had had hij al ene modem, lekkere oplossing is dat dan!

Tuurlijk, alles kan in (dat geld hellemaal in de ict), maar niet tegen elke prijs.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Tuurlijk kun je een extra pc ernaast zetten, of "jouw" oplossing doen, maar als je gelezen had had hij al ene modem, lekkere oplossing is dat dan!
Idd een zeer lekkere oplossing en maar goed ook dat hij een modem heeft, wat die kan je dan in de wanport stoppen van het door mij beschreven apparaat.. kan rond 400euro (heb je wireless in huis + een router, dus die prijs is gerechtvaardigd

hier is je argument:
http://www.3com.com/produ...urchase&sku=3CRWE51196-US

*geen dank ;)

You don't need eyes to see, you need vision

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

leffe_blond schreef op 31 oktober 2002 @ 17:53:
Wireless home gateways (what's in a name) = een home router en wireless AP in 1 toestel, 3com en D-link hebben die dingen.
Ik heb van de week toevallig zo'n 3Com gateway gekocht en inderdaad dat is de oplossing. Gewoon aan je modem hangen en dan de rest van je pc's uitrusten met draadloze netwerk kaartjes...Geen gehannes met draden etc etc.

Pagina: 1