het probleem:
ik ben bezig op mn stage met een Call site
hierop kunnen mensen als ze problemen hebben met hun pc een bericht achterlaten, dat word dan opgeslagen in een database.
werkt perfect, alles word er mooi ingezet, je kan het mooi uitlezen.
maar wij moeten ook commentaar kunnen leveren op de calls en het "opgelost" vinkje aanvinken.
geen probleem dacht ik maar helaas was t wat lastiger
op 1 of andere manier selecteerd mijn programma niet het goede call nummer uit de database om het commentaar in te zetten.
elke keer zet hij alles bij CALLID 1 neer.. ik zit er nu al 2 dagen naar te kijken maar ik zie t echt niet meer
hieronder volgt mijn source, alles werkt hier dus goed behalve het selecteren van het goede record om in te schrijven.
ik ben bezig op mn stage met een Call site
hierop kunnen mensen als ze problemen hebben met hun pc een bericht achterlaten, dat word dan opgeslagen in een database.
werkt perfect, alles word er mooi ingezet, je kan het mooi uitlezen.
maar wij moeten ook commentaar kunnen leveren op de calls en het "opgelost" vinkje aanvinken.
geen probleem dacht ik maar helaas was t wat lastiger
op 1 of andere manier selecteerd mijn programma niet het goede call nummer uit de database om het commentaar in te zetten.
elke keer zet hij alles bij CALLID 1 neer.. ik zit er nu al 2 dagen naar te kijken maar ik zie t echt niet meer
hieronder volgt mijn source, alles werkt hier dus goed behalve het selecteren van het goede record om in te schrijven.
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
| <% ' ADODB Constanten '---- CursorTypeEnum Values ---- Const adOpenForwardOnly = 0 Const adOpenKeyset = 1 Const adOpenDynamic = 2 Const adOpenStatic = 3 '---- LockTypeEnum Values ---- Const adLockReadOnly = 1 Const adLockPessimistic = 2 Const adLockOptimistic = 3 Const adLockBatchOptimistic = 4 '---- CommandTypeEnum Values ---- Const adCmdUnknown = &H8 Const adCmdText = &H1 Const adCmdTable = &H2 Const adCmdStoredProc = &H4 Const adCmdFile = &H100 Const adCmdTableDirect = &H200 CALLID = Request.QueryString("CALLID") Commentaar = Request.Form("Commentaar") Set DBConn = CreateObject("ADODB.connection") Set RS = CreateObject("ADODB.Recordset") DSN_CONNSTRING = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " DSN_CONNSTRING = DSN_CONNSTRING & "DBQ=E:\dbase\Call\Call.mdb" DBConn.Open DSN_CONNSTRING SQLstring = "SELECT CALLID FROM Call WHERE CALLID LIKE '" & CALLID & "' " RS.Open "Call", DSN_CONNSTRING, adOpenKeyset, adLockPessimistic, adCmdTable RS.Fields("Commentaar") = Commentaar RS.Update RS.Close Set RS = Nothing DBConn.Close Set DBConn = Nothing %> |
Bier, Whiskey en Metal!!