Toon posts:

[XP] Geen geluid na Windows XP update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een Windows XP update uitgevoerd, ik had al XP maar het was nogal een zootje geworden, dus ik dacht, maar even opnieuw XP erover gooien.

Alles werkt weer naar behoren, maar alleen wil het geluid niet werken.

Geluid wordt volgens mij bij mij geregeld door m'n moederbord, dat is een MSI K7t266 Pro2.

Als ik m'n boxen vol open zet hoor ik wel een zachte ruis. Alleen hoor ik niks als ik iets af wil spelen, mp3, wav., etc.

Iemand die een oplossing weet?

Verwijderd

Is de geluidskaart wel goed geinstalleerd? Kijk even in je systeemeigenschappen :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 14:14
Niet echt lekker om als schoonmaak XP er gewoon over te zetten...

Dus je hebt onboard sound? Wordt het herkend door XP? Heb je de drivers er al een opnieuw overgezet? ....

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is is alles gewoon goed geinstalleerd.

Ik heb onboard sound ja en het wordt herkend door XP en ik zie verder ook nergens foutmeldingen staan.

Misschien iets te maken met codecs, of zou dat niet kunnen?

Verwijderd

Dat lijkt mij stug, voor wav'jes heb je geen codecs nodig. Plug van de boxen in het goede gaatje?

Verwijderd

Topicstarter
Gheghe, ja uiteraard. Ik heb niks anders gedaan dan een XP update, dus geen geklooi met hardware of kabeltjes.

Verwijderd

Kijk anders op de MSI site of je de drivers kunt downloaden van je geluidskaart voor XP en zet die er dan overheen....

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 10:37:
Gheghe, ja uiteraard. Ik heb niks anders gedaan dan een XP update, dus geen geklooi met hardware of kabeltjes.
Vergis je niet, het is mij ook een keer overkomen. Na een instal van een stuk software geen geluid meer. Wat bleek: De kat was achter de PC langsgelopen en had het geluidssnoertje los getrokken. Het hing nog wel in het gaatje maar was er een mm uit.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Ja, nee het zit er goed in en zoals ik zei hoor ik ook een soort ruis als ik de boxen vol open zet, dus het lijkt me dat dat wel goed zit.

Op de MSI site kan ik geen drivers vinden, hoe goed ik ook zoek... Echt niet. Site: http://www.msi.com.tw
Pagina: 1