Koeienclient en Windows 2000 probs

Pagina: 1
Acties:

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-03 15:52
Hej mede-boeren,

Ik heb een (klein) probleem. Ik draai dus Windows 2000 en een koe. Nou zuipt de koe 97% van me processor kracht op, ipv dat ie alleen draait als me processor idle is. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Hoe los ik dit op? Een nieuwe client downloaden of wat anders doen?

Pleez help me, Jorik.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:40
bij Mij haalde ie altijd 99% ook als m'n cpu idle is, dat komt omdat je systeem nooit 100% aan je client kan geven met windows....
tenminste dat denk ik hoor. Kijk effe welke proggies je ondertussen nog meer runt, schakel die dan uit.... 97% is normaal volgens mij.... als je niet de nieuwste client heb, sowieso downloaden.... graast weer wat sneller (toch?)

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Ik denk dat je alleen kijkt op de momenten dat je cpu idle is. Als je toevallig 10x explorer open hebt staan wil dat niet zeggen dat je cpu ook echt wat te doen heeft.

Wil je het zeker weten? ctrl-shift-esc , tabblad processes. Klik op options, always on top (dat 't aangevinkt staat dus) en sorteer daarna op CPU door op die kolom te klikken. Als het goed is staat dnetc nu bovenaan met plm. 97-99 %.
Start nu een paar keer een verkenner of explorer op terwijl je de taskmanager in de gaten houdt. Je ziet nu het % van dnetc dalen, en explorer of iexplore hoger komen.

Klik voor de zekerheid nog even met je rechtermuisknop op dnetc, en kijk of bij "priority" low geselecteerd staat.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.