[HTML/ASP] menu in Include file?

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
hoi, ik heb een al draaient website maar nu wil ik de layout gaan veranderen.
ik werk nu met frames. (l/r) maar nu wil ik eigelijk dit gaan gebruikten :

http://www.milonic.co.uk/menu/

dit werkt niet in een frame en ben dus verplicht om in elke pagina een x aantal regels toe te voegen..

nu heb ik bijna 300 pagina's, moet ik dan die regels in een include file zetten en elke pagina van html naar asp hernoemen?

of is hier een andere oplossing voor?! (liefst wel ;) )

Verwijderd

Als je graag je pagina's wilt behouden zoals ze zijn moet je even op javacript.internet.com kijken, of een soortgelijke site. Hier staan zeer veel menuutjes zoals deze, ook scripts die wel binnen frames werken. Dat is in jouw geval misschien het makkelijkst :)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

als ik even zo snel in de bron kijk hoef je alleen maar deze 3 regels in je document in te voegen:
HTML:
1
2
3
<SCRIPT language=JavaScript src="/menu/sidemenu_array.js" type=text/javascript></SCRIPT>    
    <SCRIPT language=JavaScript src="/menu/mmenu_array.js" type=text/javascript></SCRIPT>   
    <SCRIPT language=JavaScript src="/menu/mmenu.js" type=text/javascript></SCRIPT>

Dat zou je met een site-wide search and replace in elke pagina in kunnen voegen.

edit:

ohjah, frames... hmm, dan gaat het denk niet lukken, tsjek FoOL z'n reply dan maar...

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Ik vraag me af of het nut heeft om dat script te gebruiken als je toch al van frames gebruik maakt... Dat .js script is alleen maar handig als je lange non-framed pages hebt waarbij je het menu continu in beeld wilt hebben... In jouw geval (frames) is het menu toch al continu in beeld? Als je het doet voor het effect (sliding menu) dan zit er volgens mij nix anders op dan inderdaad in elke page een include file toe voegen.. Kan zoals FoOl aangaf zeker goed met een extended find & replace gedaan worden.. (op je <body> tag bijvoorbeeld)