Toon posts:

[G@H+EM2] Dail-up client probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik de client van Genome@Home geinstalleerd en me ingeschreven op DPC. Nu heb ik een dail-up modempje en als ik dan online ga fetched de client een partij werk.

De "filterd" hij dan.... zal wel goed zijn. Dan surf ik nog even door en ga na een kwartiertje offline.

Toen heb ik mijn client nog een uurtje laten draaien en had in die onderste balk (van EM2) 4 van 30 gedaan. Ook staat er in EM2 dat ik een bepaalde protien heb staan.

Goed alles leuk en aardig, ik installeer ff een drivertje en start mijn bak opnieuw op. (Ik sluit de client eerst handmatig af). Als ik weer opstart krijg ik van de client (de dosbox) de melding dat er geen work is, en hij een verbinding nodig heeft:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
####################################################

Genome@Home Virtual Genome Client

http://genomeathome.stanford.edu

version 0.99
Starting screen log
Client ID is 5200192685659934386
No previous results found . . .

Filling cache. Will save and continue current work . . .

GetWork:
Connecting to Genome@Home...
Hostname lookup error.
GetWork failed (retrying in 2 minutes)
Hostname lookup error.
Hostname lookup error.
Hostname lookup error.

Het kan toch niet zo zijn dat ik altijd online moet zijn wil ik mee kunnen doen? (Ik WEET dat dit niet zo is.)

Ondertussen gaat het "current sequence" balkje van EM2 wel gewoon door, maar dit gebruikt in het geheel geen CPU-power evenals de GHclient.

Onderstaand plaatje geeft een goed overzicht.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/huubseverin/got/genome.gif

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-03 10:55

Andy

rm -r

opstarten met -nonet als toevoegsel:

C:\Program Files\Genome@home\ghclient.exe -nonet

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 12:59

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Inderdaad, als je zonder -nonet opstart probeert de client eerst verbinding te maken.
Met -nonet kun je de client in principe oneindig lang zonder verbinding laten draaien waarbij alle gegenereerde resultaten mee blijven tellen.
Misschien dat iemand kan vertellen hoe je de client via EM offline kan draaien.
Je gebruikt Electron Microscope, dus dan kan je ook meteen zien hoeveel resultaten er klaar zijn.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Verwijderd

Topicstarter
In EM2 kun je een vinkje geven voor de -nonet flag.

Dat doe ik dan maar. Buffert hij dan ook een extra unit, dus eentje voor als hij klaar is?

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 19:19

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 11:26:
In EM2 kun je een vinkje geven voor de -nonet flag.

Dat doe ik dan maar. Buffert hij dan ook een extra unit, dus eentje voor als hij klaar is?
Met -nonet blijft hij random units genereren, ik draai al een maandje of wat op dezelfde gen :o

Verwijderd

Topicstarter
NightHawk schreef op 31 oktober 2002 @ 13:03:
[...]

Met -nonet blijft hij random units genereren, ik draai al een maandje of wat op dezelfde gen :o
Levert je dat wel credits op dan?

Als ik met -nonet draai mag hij wat mij betreft wel fetchen als ik online ga. Of doet hij dat dan ook niet meer?

• Jis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 22:42

Jis

Als je -nonet draait haalt ie geen nieuw werk op en flushed ie ook nix.

Het beste kan je de client dus af en toe "normaal" starten als je on-line bent, dan kan ie nieuw werk halen en de resultaten opsturen. Daarna herstart je em dan weer met -nonet.

Als je -nonet draait zal ie dezelfde workunit opnieuw gebruiken om een nieuw gennutje van te bakken. ;) Ergens in dat process zit een random factor waardoor het resultaat iedere x anders zal zijn. De kans dat er precies hetzelfde resultaat uitkomt is bijzonder klein.

De resultaten zullen dan ook gewoon allen meetellen in de stats. Dit is ook officieel bevestigd door de stanford crew. :)

https://u24.gov.ua/

Pagina: 1