Toon posts:

Files geen naam na runnen unformat.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een verkeerde harddisk geformateerd dus ik run unformat om het ongedaan te maken. Nu leek dat gewoon te lukken alleen toen ik op de schijf keek toen ik klaar was waren alle bestandsnamen anders en alle extensies *.dat alle directories hadden ook een andere naam gekregen ze waren namelijk allemaal genummerd. Weet iemand een manier / progje waarmee ik alles zijn oude naam terug kan geven.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eens een ánder data recovery progseltje. Het is namelijk niet zo vreemd dat ze allemaal andere resultaten kunnen geven. Linkjes enzo staan wel in de OM FAQ :)

Verwijderd

Topicstarter
Als je al gerecoverd hebt kun je het toch niet nog een keer doen?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wel als je verder niks geks met de schijf hebt gedaan.. Het is niet zo dat recoverprogseltjes data uit een schijf halen en daarna de schijf wist.. :/

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heb je de teruggehaalde data naar dezelfde partitie laten schrijven? Dan heb je een probleem... Anders idd een andere proberen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 31 oktober 2002 @ 08:27:
Heb je de teruggehaalde data naar dezelfde partitie laten schrijven? Dan heb je een probleem... Anders idd een andere proberen.
Hmm ik heb dat dus wel gedaan |:(

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Het was zeker een FAT32 schijf of niet ?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
Ja Fat32 60gieg

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Bij FAT worden alle filenames opgeslagen in de FAT, de File Allocation Table. Met formatteren is het enige wat je doet die FAT weghalen, of eigenlijk leegmaken. Zo lijkt het dus of je harddisk leeg is. Alle data staat er dan nog op, totdat die wordt overschreven door nieuwe data. Met unformat maak je de FAT opnieuw aan, maar de computer weet niet hoe de bestanden heetten. Ik denk dus dat je zelf aan de gang moet om alles te renamen voor zover dat mogelijk is.

Misschien een les voor de volgende keer, gebruik NTFS. Daar worden de filenames opgeslagen bij het bestand zelf ! Als je dan ooit onverhoopt een fout maakt kun je met de juiste software alles terugkrijgen, ik heb dat zelf onlangs ook nog meegemaakt namelijk.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Aanvulling: NTFS kun je niet icm DOS/95/98/Me gebruiken, maar wél met NT/2K/XP :)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 31-10-2002 09:55 . Reden: aarch die $%&"#% /ME functie :( ]

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

True, maar der wordt nergens gezegd dat het NIET om NT/2K/XP gaat :P

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja, ik heb het dan ook over een aanvulling en niet over een verbetering :P

Verwijderd

Topicstarter
files zijn ook gespleten in vele files. kan je die samenvoegen?

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:50

Maximus

There is no substitute

hmm ik voorzie toch dat dat een format wordt en alles opnieuw?

maar idd. Ik gebruik op mijn Game Systeem ook NTFS voor alle partities en het werkt echt super. Alleen mijn MP3 HDD is FAT32 voor de veiligheid dat ik hem ook onder Windows 98SE kan benaderen.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Pagina: 1