Upgrade advies (Hd, Brander, Ram)

Pagina: 1
Acties:

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Ok, ik ben van plan om mijn systeem een kleine upgrade te geven
en heb jullie advies nodig.

Huidige systeem
- Aopen HX08 Bigtower
- AMD athlon 700
- Asus K7M
- 128MB PC100 ram
- Creative TNT 2 ultra 32MB
- Aopen DVD 1040pro
- 13,5 GB IBM 7200rpm 2MB
- 6,5GB Quantum Fireball
- Creative SB live value
- Miro DC10+
- 2x 100mbit netwerk
- LG Flatron 795FT+
- Logitech cordless mouseman

Ik zat te denken aan de volgende uitbreidingen:

- Grote HD (30/45GB)
Sinds 2 weken Chello, dus mijn systeem begint al aardig vol te raken (1GB/per dag) :)
- Extra RAM (128MB PC133)
Ik draai win2k pro en hoop hiermee een merkbare vooruitgang te boeken. Omdat momenteel de prijzen erg gunstig zijn lijkt mij dit het ideale moment :)
- Nieuwe brander
(Mijn huidige brander Sony 8/4/32 is tijdens het retourneren naar leverancier zoek geraakt, ik krijg mijn geld terug)

Ik heb mijn oog op de volgende componenten laten vallen:

1) HD -> IBM 30 of 45 GB
Ik ben er nog niet uit of dit een 5400 of 7200rpm schijf moet gaan worden, advies is welkom.
2) RAM -> standaard 128MB PC133
Geeft dit een waarneembare performace boost onder win2k pro? Ik heb nu redelijk last van swappen.
3) BRANDER -> Plextor 12x/10x/32x IDE

Elke reactie, advies, commentaar etc zijn van harte
welkom.

Gr waslijn

Verwijderd

Harddisk: hoe meer toeren hoe beter. Hoge transferrates merk je vrij weinig van (enkele uitzonderingen daargelaten), verschil in access time is wel ongelooflijk belangrijk voor je performance.

Geheugen: je merkt zeker een flinke vooruitgang.

Brander: ik ben nog van het oude stempel: voor een brander neem je SCSI of anders niet, maar eerlijk is eerlijk, met die BurnProof kun je het wel riskeren om een IDE brander te nemen. Plextor is i.i.g. een goede keuze.

Verwijderd

ik merk bij jou waar ik ook vaak last van heb, wat zal ik gaan upgraden? tip als je niet weet wat doe dan wat anders met je geld, je hebt al een heel goed systeem, en waarom zou je nog beter moeten? Maar als je toch wil upgraden, neem dan meer geheugen, daar heb je wat aan, en een HD van meer dan 20 Gieg, is ook niet echt nodig, je kan het toch veel beter op een cd zetten voor backup?

Neem aan dat je geen 20 gieg aan data gebruikt! dat is namelijk 100x windows geinstaleerd en das toch aardig veel!