Toon posts:

Kabel geluidskaart --> receiver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik tussen m'n geluidskaart en m'n receiver aan kabels hangen...
geluidskaart (5.1, etc.) --> receiver (5.1, dts, etc.). Kom niet aan met optische kabels van 150 euro, svp. Graag alle opties..

Verwijderd

Optische kabel van 10 euro misschien :+

Kun je de vraag misschien duidelijker stellen. Kabels zijn er in allerlei soorten en maten. Ook in de kwaliteit en afwerking heb je verschillen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de opties bedoel ik... om 5.1 geluid door te geven... welke in- en uitgangen dien ik te gebruiken (en met welke kabels). Om een tikkie duidelijker te zijn (niet veel 8)7 )

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een stuk antennekabel, met aan de ene kant een tulpstekker voor in je receiver en aan de andere kant een mini-jack voor in je geluidskaart, dan ben je voor 3 euro klaar.

Verwijderd

Noem dan eerst je geluidskaart en receiver, dan kunnen we verder kijken.

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 22:59

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Digitaal : Optical vanaf je Receiver naar je geluidskaart (of als je geluidskaart die aansluiting niet heeft, mogelijk een Hoontech uitbreidingskaart)

Analoog : 3 losse kabels........aan de ene kant 2 tulp en aan de andere kan een 3.5 mm jack.
De analoge kabels kosten je (hangt natuurlijk af van de lengte) zo'n 5 euro per stuk. Dan heb je dus 1 kabel voor front, 1 voor rear en 1tje voor center.

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Nikel schreef op 31 oktober 2002 @ 03:08:
Een stuk antennekabel, met aan de ene kant een tulpstekker voor in je receiver en aan de andere kant een mini-jack voor in je geluidskaart, dan ben je voor 3 euro klaar.
Dat werkt bij 5.1 ??? Volgens mij heb jij alleen de titel gelezen en niet de openingspost ofzo :)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

coax (ook wel antennekabel genoemd door Nikel) kun je prima gebruiken voor digitale overdracht naar je receiver. (kan alleen even niet op de juiste naam komen)
Het doet niets, maar dan ook echt helemaal niets onder tov optisch... Je hebt gewoon 5.1 digitaal... net als bij optisch...
Sterker nog: dezelfde data gaat over optisch en coax...

coax is volgens mij het goedkoopst maar Aidezz moet even aangeven wat voor kaart hij heeft en of deze kaart wel een coax uitgang heeft... en natuulijk of zijn receiver een coax ingang heeft....

Analoog zou ik niet doen, dan moet je 6 kabels (5.1) trekken van je pc naar je receiver...
Is onhandig, kost meer dan een stukkie coax en levert als je een beetje pech hebt een (veel) mindere kwaliteit op dan digitaal (coax of optisch)

[ Voor 0% gewijzigd door remco_k op 31-10-2002 14:11 . Reden: Kom er nu achter... die in/uitgang heet een S/PDIF in/uitgang ]

Alles kan stuk.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:02

GaMeOvEr

Is een hork.

Eerst specs, dan antwoorden.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
Sony HT-DDW740
(dts, dolby digital, dolby prologic, etc.)

ingangen:
analoog (5x),
digitaal(coax (ingebruik door dvd), optisch).

Geluidskaart --> dat wordt een 5.1 met de nadruk op "wordt" dat is ook weer afhankelijk van welke aansluitingen en natuurlijk welke prijs (lees: +/- 50 uiro's)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ja wat zijn eigenlijk de opties als je 5M 5.1 kabel nodig heb, optisch?, coaxiaal?
kosten? kwaliteit?

• remco_k

remco_k

Dnc1n schreef op 31 oktober 2002 @ 14:22:
ja wat zijn eigenlijk de opties als je 5M 5.1 kabel nodig heb, optisch?, coaxiaal?
kosten? kwaliteit?
De opties staan in de bovenstaande berichten al beschreven.

Als je het hebt over digitaal (s/pdif dus) dan maakt de kwaliteit helemaal niets uit tussen een goedkope kabel of dure kabel.
het werkt WEL of NIET en kan niet half of slecht of ten nadele van de geluidskwaliteit werken want het is digitaal.
Enige waar je met goedkope kabel last van KAN hebben is storingen van buitenaf waardoor je receiver gaat hikken... maar ik heb dat nog nooit gezien/gehoord.

Optisch heeft helemaal geen last van storingen van buitenaf, maar als een optische kabel geknikt of scherp gebogen word is ie dood. (geld ook voor coax trouwens...)

Kosten kan ik je niet echt mee helpen... kijk eens in de winkel zou ik zeggen

Alles kan stuk.

• MrDraw
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:36
Een optische kabel van 5 meter is erg duur, dus gezien je eerste post valt die af. Analoog is een optie, maar ik denk dat een goede kabel van 5 meter (en dan ook nog 5-kanaals) stukken duurder is dan coax. Maar zoals remco_k al zegt: kijk in de winkel...

Specs

• remco_k

remco_k

Sluit je DVD speler optisch aan (met een korte, en dus goedkope) optical. Zo maak je je coax s/pdif ingang vrij en kun je die voor je computer gebruiken. Scheelt een hoop centen en ergernis.

Alles kan stuk.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 02:47:
Wat moet ik tussen m'n geluidskaart en m'n receiver aan kabels hangen...
geluidskaart (5.1, etc.) --> receiver (5.1, dts, etc.). Kom niet aan met optische kabels van 150 euro, svp. Graag alle opties..
3 opties,

1. Digitaal COAX
2. Digitaal Optisch (kabels zijn niet overal duur)
3. Analoog 6x tulp naar tulp

is maar net wat je het liefst hebt, ik zelf zou het liefst gaan voor een digitale verbinding.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1