Toon posts:

700 euro voor nieuw Mobo/proc/mem

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie ff door de bomen het bos niet meer, zoveel mobo's. En dan zijn de Amds en de P4s ongeveer even snel. En dan nog al dat geheugen ddr333 cas2 of ddr400 cas2,5.

Wat is nu het snelst ???? 8)7

Ik heb nu een systeem uit de prehistory, en dat wil ik in een aantal stappen upgraden naar een totaal nieuw systeem.

Eerste stap is een nieuw Moederbord/processor en geheugen.

Ik zat te denken aan een Pentium 4 2,4 Ghz. Lijkt mij meest prijsvoordelig, bovendien kan ik dan gewoon de standaard koeler gebruiken. Ben nl. ook geen overklokken, al zou ik in de nabije toekomst wel iets in die richting voorzichtig willen ondernemen. Maar niet die-hard hoor.

Qua moederbord zat ik eerst te denken aan een asus P4PE of P4S8X met alles derop en der aan. Maar dat serial-ata is toch wel een beetje overdreven. En ze zijn best prijzig.
Dus zelf dacht ik toen aan een Gigabyte bordje, omdat ze altijd goed verzorgd spul afleveren. Maar welke? En welk geheugen moet ie aankunnen?

Overigens snap ik de ballen van of ddr333 cas2 nou sneller is dan ddr400 cas 2,5 en hoe zit het met bijvoorbeeld ddr433 cas3?

Tja, ben een beetje de draad kwijt, mag ik wel zeggen.

Zou fijn zijn als ik wat nuttige tips kon krijgen over wat aan te schaffen en ook waarom. Zodat ik straks een goed doordachte aankoop kan doen, waar ik geen spijt van krijg.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---
De laatste tijd is de hoeveelheid "welke componenten" vragen enorm toegenomen, alsmede de vraag of hun huidige bestellijstje goed is....
Het bouwen van een PC is het leukste wat er is (vind ik) en als je er niet zo maar uitkomt is het heel makkelijk om het hier ff te vragen. Echter; de geschiedenis heeft ons geleerd dat dergelijke threads meestal uitlopen op een "merk X vs merk Y"-oorlog, omdat Pietje zweert bij merk X, en Jantje weer niet zonder merk Y kan.

Aangezien het antwoord vrijwel altijd hetzelfde is, zou ik graag willen vragen om geen PC-bouw topics te plaatsen met als enige inhoud een lijst componenten.

Er is een uitzondering: topics die specifiek op een stuk hardware gericht zijn, maken een stuk meer kans om open te blijven. Maar ook daarvoor geldt; zoek eens wat verder dan je muis lang is en word niet te gemakzuchtig.

Het beste kun je beginnen met de site van de moederbordfabrikant. Deze heeft vaak een lijst (of een link naar een lijst) met zgn. "known issues"; een document waarin mogelijke problemen met bepaalde hardware wordt omschreven.
Dat lost al een groot deel van je vragen op.
Heb je dan nog een vraag over een specifiek component, vraag het dan gerust hier.
En anders gewoon even op de T.net Frontpage orienteren:

Tweakers.net Best Buy Guide - Editie oktober 2002

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

een DDR433 op Cas3 is heus niet sneller dan een DDR400 op 2.5
of DDR400 op cas2.5 is ook niet sneller dan DDR333 op 2

het ligt nogal aan de timmings van je reepje af

als je een reepje koopt raad ik je een Samsung DDR reepje aan
je kiest dus voor een p4? dan zou ik voor de RDRAM gaan omdat de P4 beter op zijn recht komt met het gebruik van RDRAM.
en Serial Ata is niet echt nodig,levert haast geen performance winst op vergelijken tegen ide.
ik raad je Asus of Gigabyte mobo aan.
de nieuwste P4 mobo's kunnen met pc133,pc266 of RDRAM aan,en de nieuwste ondersteunen 533 FSB

goodluck

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Upgradevragen kun je kwijt via de door dion_b aangehaalde OH sticky :)

Verder raad ik je ook aan om je eens te 'refreshen' qua hardware. Gewoon rustig enkele reviews doorlezen. Antwoorden op je geheugenvraagjes kun je terugvinden via Technische PMG FAQ.

Dit topic is gesloten.