Toon posts:

[asp] movefirst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Uhm ik wist niet precies een titel te geven, als iemand een beter idee heeft graag..maar goed het probleem

Ik heb het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<table border="1" width="100%">
<%
    Call myrecordset.movefirst ()
    While not myrecordset.EOF
%>

<TR> 
 <TD> tekst uit database bla bla </TD>
</TR>
<TR>
 <TD> Nog meer tekst je kent het wel </TD>
</TR>

<%
    Call Myrecordset.movenext ()
    Wend
%>

</table>

Nou iedereen kent het wel, dit doet het ook wel dat is het probleem niet. Maar wat ik graag wil is dat niet alles onder elkaar komt, maar bijvoorbeeld 2 naast elkaar en dan de volgende 2 eronder enz. enz. En misschien komt het omdat het al laat is, maar ik zie het ff niet. Zit het in de tabel structuur, of moet het anders?? _/-\o_ Als iemand misschien een idee heeft, graag ik zit al te knutselen vanaf 9 uur.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Een 'tellertje' mee laten lopen...

Ow ja... Dit is trouwens pseudocode, werkt niet helemaal goed... :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Dim blnFirst
blnFirst = False
Do While NOT MyRecordSet.EOF
    If blnFirst = True Then
        Response.Write("<tr><td>" & MyRecordset("veldnaam") & "</td>")
    Else
        Response.Write("<td>" & MyRecordset("veldnaam") & "</td></tr>")    
    End if
    blnFirst = Not(blnFirst)    
    MyRecordSet.MoveNext
Loop
If blnFirst = True Then
    Response.Write("<td>&nbsp;</td></tr>")    
End if

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
aha dat is handig..enne moet dit voor elke veldnaam die ik uit de database haal?

Nou ja sorry het is al laat haha, ik heb dus bijvoorbeeld een foto, met naam en leeftijd van iemand..De volgende persoon moet daar weer naast komen..de 2 personen daarop daar weer onder ook naast elkaar..

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 23:47:
aha dat is handig..enne moet dit voor elke veldnaam die ik uit de database haal?
:? Wat heeft dit met je originele vraag te maken? Daar was het om 2 items naast elkaar te zetten (bijvoorbeeld foto's)
Nou ja sorry het is al laat haha, ik heb dus bijvoorbeeld een foto, met naam en leeftijd van iemand..De volgende persoon moet daar weer naast komen..de 2 personen daarop daar weer onder ook naast elkaar..
Naam, leeftijd en foto zijn neem ik aan aparte velden... Dus ja: je moet meerdere
code:
1
2
MyRecordset("naam")
MyRecordset("foto")

etc. gebruiken. Je hoeft niet de loop steeds aan te maken, de plaats van de velden in de loop kan je denk ik wel bedenken......

Verwijderd

Topicstarter
jaja ik snap hem! he bedankt he!!

ff nog 1 vraag, de eerste record die ik krijg staat alleen, pas de tweede rij komt naast elkaar te staan..? Hoe kan dat

Verwijderd

Topicstarter
uhm ja nog ff hoor, daarna ga ik slapen..maar alles werkt wel goed! bedankt...maar de eerste record die uit de database komt krijg ik alleen de naam ervan, niet de rest?! en mijn vraag van hierboven dan

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 00:04:
uhm ja nog ff hoor, daarna ga ik slapen..maar alles werkt wel goed! bedankt...maar de eerste record die uit de database komt krijg ik alleen de naam ervan, niet de rest?! en mijn vraag van hierboven dan
1. Mijn glazen bol is stuk, ik moet nog even naar de WegIsWeg toe voor een nieuwe.. :P Zou je tot die tijd iets duidelijker kunnen zijn? Alleen de naam krijg je, de rest niet? Wat bedoel je, de andere velden? Query die niet goed is, velden die niet gevuld zijn, fout in de code, etc. Kunnen anders gezegd dus een hoop dingen zijn.
2. Je vraag van erboven.... Het is en blijft pseudocode; snel uit de pols geschudt, om alleen een methode aan te geven. Enorm grote kans dat het niet werkt. Je zult het dus moeten aanpassen... Zal best kunnen dat een true en een false omgekeerd zijn oid, maar daar kan je zelf wel achterkomen met debuggen.

Pagina: 1