Toon posts:

Compaq Pressario geheugen???

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die ik ken wil maar geheugen in zijn PC hebben, het gaat om een Compaq Pressario met een 900 MHz (waarschijnlijk Duron) processor. Ik weet het precieze type nummer niet maar die krijg ik morgen nog te horen.
Er zit nu 64 MB intern geheugen in de PC.
Nu is mijn vraag:

Kan ik hier gewoon zonder problemen 256 MB bij stoppen, want ik heb ooit wel eens gehoord dat Compaq computers alleen werken met Compaq geheugen? Is dit waar? En zo ja waar kan ik dit geheugen kopen of welk merk moet ik kopen?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

sommige compaqs hebben speciaal geheugen nodig.
was geloof ik met sommige deskpro's en presario's.
je kan uiteraard gewoon proberen 256 te kopen, en dat te proberen.
je kan et altijd weer terug brengen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
In Compaq pc's van voor Christus wel. De huidige werken perfect!
Ik heb überhaupt al nooit problemen mee gehad, gewoon kwalitatief goed geheugen erin douwen en het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
De PC is ongeveer een jaar oud dus jullie denken dat t wel gaat lukken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 23:27:
De PC is ongeveer een jaar oud dus jullie denken dat t wel gaat lukken?
Met 64 MB RAM... Had onze IBM ook, hebben we nu ook 256 van gemaakt (maar 2 sloten met 2x 128 MB), loopt nu ECHT een stukje beter! Kan die eindelijk Windows XP aan :D

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:04

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik heb in mijn oude compay OEM en kingston geheugen gegooid, geen probleem :) Maar ja, er blijven mensen die er soms problemen mee hebben, elke compaq anders,

Ben blij met zelfbouw :P

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Ik zou wel Brand/Brand aanraden, want het wil nog wel eens zijn dat compaqs de iets goedkopere niet willen pakken

Verwijderd

Je kan gewone sdrams gebruiken.. Hoeft geen Compaq mem te zijn. Sterker nog, in mijn huisige pressario (1GHz Athlon) zat van origine al Infineon geheugen.. No probs dus!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel een reepje Kingston geheugen bestellen dan. Maar kan er dan 1 in van 256 MB of moet ik er 2 van 128 in douwen of maakt dit helemaal niks uit.

Verwijderd

geloof me. er komt vaak genoeg voor dat er alleen geheugen van compaq inkan. ik wens je er in ieder geval veel succes mee.

Verwijderd

Transcend maakt geheugen dat 100% zeker werkt op de types compaq.
Ze maken voor elke type computer wel geheugen. Als je voor zekerheid wil.
www.transcend.nl

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 23:32:
Ik zal wel een reepje Kingston geheugen bestellen dan. Maar kan er dan 1 in van 256 MB of moet ik er 2 van 128 in douwen of maakt dit helemaal niks uit.
Maakt helemaal niks uit.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
We weten de exacte specs niet behalve dat 'ie een dik jaar oud is. Zo blijft het een gokspelletje (en het is hier geen cassino :+ ). Gewoon proberen, wat heb je te verliezen? En gerede kans dat het werkt; spul voldoet al een poosje allemaal aan de PC100 en -133 specs. (ik ga er maar van uit dat er SDR-SDRAM in zit) En neem bij voorkeur een 256MB merk DIMM met aan beide kanten chips dan heb je de beste kans dat het werkt i.v.m. evt. chipset beperkingen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.