Hoi all
Ok ik heb een batch gemaakt dat ik in mijn Startup doe zodat elke keer als ik opstart mijn documenten, adressbook en emails (outlook express) worden gebackupped naar een server (mits de bestanden veranderd zijn sinds de vorige backup)
nu heb ik de volgende code:
nu weet ik niet of je vanuit een batch naar een bestand kan schrijven... dus de echte dos freak die mij kan helpen?
dan wilde ik ook nog weten hoe dat zit als er een error voorkomt: bijvoorbeeld: er kan niet geconnect worden met de server of de server kan niet gedisconnect worden (om wat voor reden dan ook) is er dan de mogelijkheid dat die errors doorgegeven worden aan het batchbestand zodat deze kan beslissen of het hele proces afgekapt moet worden of dat er opnieuw geprobeerd moet worden?
dit is overigens niet perse nodig... tzou wel grappig zijn als het kan...
tips/kritiek = ook welkom
Ok ik heb een batch gemaakt dat ik in mijn Startup doe zodat elke keer als ik opstart mijn documenten, adressbook en emails (outlook express) worden gebackupped naar een server (mits de bestanden veranderd zijn sinds de vorige backup)
nu heb ik de volgende code:
code:
nu wil ik graag dat er ook nog in een logbestand (backup.log) iedere keer de datum en tijd van laatste backup wordt geplaatst... dus iets simpels dat je in het bestandje gewoon onder mekaar alle data + tijd krijgt...1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| @ECHO OFF
cls
color 2
ECHO Backup
ECHO ======
ECHO.
ECHO This program will backup your important files
ECHO Connecting Server
ECHO Please wait...
net use z: \\server\d\backups
ECHO Connected!
ECHO Transferring and backing up files
ECHO.
ECHO Copying all Documents
ECHO Please wait...
xcopy "D:\Mijn Documenten" "Z:\stalien\Mijn Documenten" /e /d /c /q /g /h /r /k /o /y /i
ECHO.
ECHO Done!
ECHO.
ECHO Copying E-mail Messages and Adress Book
ECHO Please wait...
xcopy "C:\Documents and Settings\stalien\Local Settings\Application Data\Identities\{4120C0ED-46DB-4620-AF29-15659D8F5F25}\Microsoft\Outlook Express" "Z:\Steve\Outlook Express" /e /d /c /q /g /h /r /k /o /y /i
xcopy "C:\Documents and Settings\Steve Lock\Application Data\Microsoft\Address Book" "Z:\stalien\Adress Book" /e /d /c /q /g /h /r /k /o /y /i
ECHO.
ECHO Done!
ECHO.
EchO Disconnecting...
net use z: /delete
ECHO Done!
ECHO.
ECHO All tasks Completed
Color 7
@ECHO ON |
nu weet ik niet of je vanuit een batch naar een bestand kan schrijven... dus de echte dos freak die mij kan helpen?
dan wilde ik ook nog weten hoe dat zit als er een error voorkomt: bijvoorbeeld: er kan niet geconnect worden met de server of de server kan niet gedisconnect worden (om wat voor reden dan ook) is er dan de mogelijkheid dat die errors doorgegeven worden aan het batchbestand zodat deze kan beslissen of het hele proces afgekapt moet worden of dat er opnieuw geprobeerd moet worden?
dit is overigens niet perse nodig... tzou wel grappig zijn als het kan...
tips/kritiek = ook welkom
www.stevelock.nl