Toon posts:

[MySQL] User config..

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meerdere users op mijn MySQL server staan,
maar ik heb geen idee hoe ik kan voorkomen dat Users in databases van andere Users de gegevens kunnen bekijken.

Heeft iemand een idee?

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

Door ze alleen rechten te geven op hun eigen database ? :?

Beetje vage vraag dit. De docs en tutorials over MySQL moeten toch wel voldoende info bieden over het rechtensysteem.

http://www.mysql.com/doc/en/Privilege_system.html

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Als je de install volgt krijg je automatisch te zien hoe je user privileges moet aanmaken. Snap dus je probleem niet helemaal...

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. ik heb het artikel over user account management op mysql.com globaal doorgelezen,
dat maakte me niks wijzer, en aangezien ik geen ster ben in het configgen van servers en ik hoopte dat er een simpelere manier zou zijn hoopte ik dat iemand me het ff makkelijk zou kunnen vertellen :P

Iig bedankt voor de link.
Nou nog ff uitvinden HOE ik ze alleen rechten op hun eigen database kan geven, dat was mijn vraag dus.

Verwijderd

Topicstarter
dat was dus een crosspost.

ik heb de install niet zelf gedaan, en users maak ik aan met webmin.
daar kun je users ook rechten geven maar ik kan niks vinden over rechten over andere databases..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 23:13:
dat was dus een crosspost.

ik heb de install niet zelf gedaan, en users maak ik aan met webmin.
daar kun je users ook rechten geven maar ik kan niks vinden over rechten over andere databases..
ik ken die tool waar je het over hebt niet, maar als het gebrekkig is, moet je phpMyAdmin eens installeren. Hartstikke duidelijk programma met veel mogelijkheden; zelfs ik kan ermee overweg :Y)

Verwijderd

Topicstarter
phpmyadmin had ik al opgegeven maar met behulp van het artikel wat ik al gelezen had op mysql.com kan ik er waarschijnlijk wel uitkomen..

hmm maybe toch te snel om hulp gevraagd.
bedankt :D

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
http://www.mysql.com/doc/en/User_Account_Management.html
Hier staat in hoe je users rechten toe kent. Of dit werkt via een frontend weet ik niet, beste is om in dat geval voor FoOL zijn oplossing te kiezen of direct met mysql te werken (command line).

• TheDuke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
snip

[ Voor 0% gewijzigd door drm op 31-10-2002 12:02 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Lijkt me zinloos schopje. foei.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.