Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Liteon kabeltje probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een liteon dvd speler die het altijd naar behoren heeft gedaan, hij zat eerst in de pc van mijn vader en nu wilde ik hem in mijn pc doen, maar hij deed nix!!1
Wel open en dicht maar zegt bij elke cd dat er nix in het station zit. Uiteraard heb ik deze dvd speler net iets langer dan een jaar dus de garantie is allang vervallen.

Nu heb ik dus zelf gekeken wat het was en ben erachter gekomen dat bij het "flatcabletje" een paar banen teveel waren uitgerrekt en dus niet meer contact maakten. Nu heb ik geprobeerd om het te fixen maar dat was me teveel priegerwerk.

Is er toevallig een oplossing voor dit probleem of ben ik echt genoodzaakt een nieuwe te gaan kopen?

Heb hier gepost vanwege aanrading van medetweaker

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

je bedoelt IDE kabel kaduuk ?

koop een nieuwe , kost zon ding 5 euro ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
nee, het stripje van de laser naar de kaart die in de dvd speler zit, dat andere had ik zelf ook wel kunnen verzinnen en is ook minder erg!

Verwijderd

[te laat]
Uitgerekt? Gewoon een gare IDE cable? Die kan je altijd wel ergens krijgen denk ik. Zeker een voor een dvdspeler (ata33). Oftewel ff een andere proberen, als dit niet werkt kan je altijd nog verder zoeken.
[/te laat]
Je kan kijken of je het op kan lossen met een oude cdromspeler waar je wat onderdelen uit haalt die je nodig hebt, maar veel hoop geef ik je niet....

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 23:04:
nee, het stripje van de laser naar de kaart die in de dvd speler zit, dat andere had ik zelf ook wel kunnen verzinnen en is ook minder erg!
dat ding !

gewoon tafel vrijmaken , pincet en goed licht erbij .
en de tijd er voor nemen .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

zijn het redelijk dikke banen of is het maar een millimeter ofzo. want anders kun je een stukje alufolie knippen en dat er gewoon met een plakbandje aan vast maken. werkt goed deed ik bij playstations met brakke lenzen weleens

Verwijderd

Topicstarter
ja, wat te doen in die tijd, kan er wel naar gaan zitten kijken :) op de kabel lopen ijzeren lijntjes en die horen aan beide uiteinden contact te maken. probleem is alleen dat een kant beetje gaar is en daar ben ik al de hele avond mee bezg geweest :(

Zijn die dingen niet nieuw te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
zijn geloof ik 1 a 2 mm dik

Verwijderd

die digen zijn er in zoveel verschillende maten ik denk niet dat je ergens nieuwe kan krijgen, behalve bij een fabricant maar ik denk dat er dan wel een prijskaartje aan hangt.

is het aan de bewegende kant van de lens of van de lens behuizing naar de print?

Verwijderd

Topicstarter
bewegende kant naar de printplaat :(. Baal er goed van, altijd gebeurt dit net na een jaar!

Zo een fijn dingetje!

Verwijderd

dus als ik het goed begrijp is het geen losse lens module maar zit de lens die beweegt ineens op de print?

heb je een soldeerbout die regelbaar is ?

Verwijderd

Topicstarter
er zit een losse lens module op met daaraan een ingang voor dat stripje die naar de uitgang gaat die op de printplaat zit. Snappie!

Verwijderd

ja ik snap hem. ik hoop dat je wat soldeer ervaring hebt want wat je kunt proberen is de lij weer aan elkaar te solderen maar dan moet de temp van je bout zo rond de 220 grade zitten. als het goed is (en dat is bij de meeste van die kabels) is een kant plastic en op de andere liggen de sporen als je dan eerst wat tin op je bout doet en hem er dan heel snel even langs trekt op het stuk dat kapot is dan vloeit ie weer aan elkaar maar let op dat je bout niet te lang kontakt maakt want dan blijft er niet van je kabeltje over.

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43
nou veel suc6 met solderen whuahahahaha >:) Nu heb je zeeer zekr geen garantie meer

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:39
MaChOmIdGeT schreef op 30 oktober 2002 @ 23:29:
nou veel suc6 met solderen whuahahahaha >:) Nu heb je zeeer zekr geen garantie meer
Die was toch al verlopen en kapot is ie ook al :O

Verwijderd

Topicstarter
Op zo'n manier, ga het ff proberen

Verwijderd

Topicstarter
Maar!!! ik neem aan dat de lijnen elkaar niet mogen raken, dat is milimeter werk!!!

• Bezzerk
  • Laatst online: 09:39
koop alvast een nieuwe en ga daarna rustig modden ;)

Verwijderd

ach een nieuwe kost iets van 50 euro... valt best wel wat mee... ik hoop niet dat je er jaren voor hoeft te sparen...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar heb toch wel lichtelijk het tweakvirus te pakken en ben dus graag bezig met het repareren van iets onmogelijks voor mijn weten :)

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 06:41:
ach een nieuwe kost iets van 50 euro... valt best wel wat mee... ik hoop niet dat je er jaren voor hoeft te sparen...
ook welkom trouwens op GoT :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 00:42

EMP

Krulloos!

of post ff een foto van wat er los zit, misschien dat iemand nog een geniaal ID heeft :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

Hahahahahaha dat je überhaupt de tijd wil nemen om zo'n flatband te repareren :D. Ik kan je nu al zeggen 'lukt je niet', waarom dat spul is een en al plastic met rottig kleine baantjes welke zich niet laten repareren.

Wat je wel kunt doen is de baantjes van de flatkabel vervangen door dunne soepele draadjes. Om dat te doen kijk je gewoon welke puntjes van de laser naar de stuurprint gaan, draadje solderen en zorgen dat die genoeg speeling heeft voor het vrij bewegen van de laser.

Tenminste zo doe ik het als een flatkabeltje kapot is en er is geen vervanger voor, maar meestal is een vervanger goedkoper dan de tijd die je nodig hebt voor het 'repareren'.
Ik zou zeggen neem het ding een keer mee naar een reparatie bedrijf van elektrische apparaten (cd spelers e.d.). Met een beetje mazzel kunnen zij een nieuw flatkabeltje bestellen waar je dan een paar euro voor kwijt bent. :)

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43
nou bij zo'n bedrijf hebben ze die zo liggen hoor maar met losse zeer soepele draadjes kan ook id

Verwijderd

Bel gewoon de importeur op en vraag of ie zo'n kabeltje voor je wil bestellen...

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

misschien van die zilverlijm regelen die ook gebruikt wordt om XP's te unlocken? Dip een naald (je weet wel... waar je oma kleren mee repareert) in de lijm en trek zo hele dunne geleidende lijntjes..

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de reacties, khoud jullie op de hoogte :)

Verwijderd

nou denk niet echt dat zo'n kabeltje los te krijgen is .... is zo miniscuul...de moeite van het verkopen niet waard...misschien dat ik nog een kapotte heb liggen want als het goed is kun je die kabeltjes er zo uit "klikken" ... zeg zo maar ff wat voor een het er precies is (wat voor dvd speler)

bedoelde natuurlijk een kapotte dvd speler

Verwijderd

Topicstarter
liteon ltd-122, wil wel ff een pic maken! hoe ie er uit ziet!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:08

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

das niet zo moeilijk jo ff priegelen moet je vast wel lukken... is het echt erg stuk? bij zon meganisme zit altijd een soort klepje die moet je open maken dan haal je dat hele kabeltje er uit en por je em er op nieuw in klepje dicht klikken en klaar...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

ok ik zal morgen ff voor je kijken op m'n werk en dan hoor je het morgen....rond een uur of 5

Verwijderd

Topicstarter
Dit is dus het "beruchte" stripje!
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/k.drost1/1.JPG
Dit is de uitgang op de printplaat!
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/k.drost1/2.JPG
Dit is de ingang van het losse lens gedeelte!
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/k.drost1/3.JPG

Ik hoop dat het nu duidelijk is waar het om gaat. Aan het stripje kun je zien dat er al het een en het ander geprobeerd is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Schopje!?

Verwijderd

He van een liteon zeg je? geef je adres maar... ik heb tig cd'roms leggen waar je misschien wel een van kan gebruiken...

Hoeveel van die stukjes zitten er op? ik heb er volgens mij een de zelfde...

• M14
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 20:44:
Dit is dus het "beruchte" stripje!
[afbeelding]
Dit is de uitgang op de printplaat!
[afbeelding]
Dit is de ingang van het losse lens gedeelte!
[afbeelding]

Ik hoop dat het nu duidelijk is waar het om gaat. Aan het stripje kun je zien dat er al het een en het ander geprobeerd is ;)
Met dit kabeltje kun je het vergeten. Het enigste wat je kunt proberen is uit een andere cd-rom drive zo'n kabletje halen, en daar in zetten.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• MidiMaze
  • Laatst online: 21-11 22:39

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

stukje afknippen aan beide kanten, dan met een mesje de laklaag van de spoortjes afkrabben zodat er echt geen lak meer op zit, en dan der in stoppen en kijken of het werkt :) is mij ook al es gelukt met een zelfde soort kabel in een video recorder :P

blabla

Pagina: 1