cd writer nu al kapot?

Pagina: 1
Acties:

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
M'n HP 9100 cd writer haperd de laatste tijd erg vaak.
Bij brandpoginingen gaat het rode ledje knipperen.
Volgens de helpdesk van HP is is door z'n uren heen.
Hij is niet nieuw, zo'n 3 jaar, maar heb er nog niet eens 50 cd's mee gebrand. Heeft altijd bovenin de computer gezeten, dus geen stofnest binnenin.
Komt dit jullie bekend voor? En voor m'n volgende evt. is een plextor [2x zo duur als een stadaard OEM versie] z'n geld aard als je gaat kijken naar levenduur?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:23
Tsjah, 3 jaar geld zowiezo als een (E)nd (O)f (L)ife van computerspullen, vandaar dat de helpdesk van HP je dat al meteen wist mee te delen. Waarschijnlijk zat gewoon het loopwerk niet meer soepel lopen om de een of andere (stoffige) reden. Gelukkig kost een brandertje niet meer al te veel tegenwoordig.....

(PS. Plextor is uiteraard een goed merk. Ik heb hem gekozen voor de uitstekende support en ondersteuning van standaarden)

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-03 18:43

Tjark

DON'T PANIC

Die HP zou langer mee moeten gaan. De oude philipsen werden op iets van 2000 brand uur gerekend.

50 cd's is wel erg weinig.

Voor je nieuwe cdr: koop gewoon een lite-on. Goedkoop, veel mensen goede ervaring en over 3 jaar (of 2) wil je toch een DVD brander (of blue ray of wat er dan toch is).

*insert signature here

Verwijderd

Ik had een hp 8110 (of 8210). Ook niet vreselijk veel gebrand, denk iets van 200-300 cd's in 3 jaar, maar toen was het ook over en uit met het ding. Het ding had dezelfde kuren als dat jij beschrijft. Achteraf gezien typisch gevalletje van miskoop.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-03 08:10

Kleintje81

Blaat

Kan eventueel ook aan de media liggen die je gebruikt.

Heb hier een antieke Philips 3600 liggen en die kon geen arrita's 80 minuten branden. Maar met philips premium silver die er toen waren kon ie er weer tegenaan. :)

BF2 stats Systemen

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 13:03
Hp9100@9300 hier maar die heeft al heeeel veel cd's gebrand en hij gaat nog als de brandweer.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:23
Ik heb zelf een HP9110 gehad welke bij mij enkele 100'en cd's heeft gefikt, paar maanden geleden doorverkocht aan een maat van me (werkt nog steeds!!) en zelf een plexie erin gezet. 8x werd toch wel een beetje traag met al dat 40x geweld om je heen.... :)

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Gewoon domme pech dus met de mijne, thanx anywayz.
soms zit het mee, soms zit het tegen

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-03 08:17

Goliath

hi ho silver... away

Tsja, een Plextor is natuurlijk wel de moeder van alle cd-branders. Maar als je zo weining cd's brand zou ik idd een lite-on kopen, of een Aopen.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-03 18:43

Tjark

DON'T PANIC

ieuw, geen Aopen! Die worden na verloop van tijd brak! (heb zelf 1 gehad en lees ervaringen van anderen)

*insert signature here

Verwijderd

Heeft er iemand een defecte HP9100i?
Mail me op Anoniem@Quicknet.nl

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 17:49
lie-on's en LG's heb ik wel goede ervaringen mee
geen philips of hp :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vreemd, mijn HP8100i (24x4x2x) heeft toch echt honderden cd's gebrand en die kocht ik toen hij net nieuw was, kan je nagaan hoe oud hij is. Toch werkt hij nog als nieuw. :)
Pagina: 1