Toon posts:

hoe luidruchtig zijn CD-RW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil goede en vooral stille CD-RW , mijn voorkeur gaat naar Liteon of Mitsumi 48/12/48.Tot op heden heb ik wat reviews gelezen en zie dat een van de min punten van de snelle CD-RW is het geluid die zij tijdens het lezen en schrijven maken. Het lijkt dat minder snelle branders 32/12/40 veel stiller zijn. Wat de performance betreft is het verschil tussen beiden niet al te groot.
Wat het geluid betreft zijn de reviews niet echt overtuigend. Men gebruik worden als; loud / fairly loud of quiet suprisingly quiet etc. Er zijn geen grafieken dus interpretatie is vrij moeilijk.
Volgens mij is het geluid ook een belangrijke punt .Zo te zien zijn 32/12/40 branders veel stiller, vooral Mitsumi scoort op dat punt veel beter dan o.a. Liteon.

De vraag is.Hoe luidruchtig zijn CD-RW ? Is het geluid dat zijn maken echt storend vooral wanneer je CDROM gebruikt ? Kunnen jullie worden als loud / fairly loud of quite wat toelichten uit jullie eigen ervaring.
Alvast hartelijk dank.

Verwijderd

"Nou, ik luister wel eens aan het doosje, maar ik hoor niks..."

ff serieus: ik heb zelf de Lite-on 48/12 (48126s) en ik heb geen last van het geluid. Je hoort dat ie draait, maar dat is niet veel meer dan bij een normale cd-rom speler. Het is in ieder geval niet storend, ook niet als ik er een cd-rw in heb en als mt rainier gebruik.

Verwijderd

ik heb zelf een liteon 40/12/48 en die hoor ik niet boven mn standaard p4 cpu cooler uit. Dus zo storend of luidruchtig zijn ze niet.

Verwijderd

Topicstarter
waarom deze vraag

op o.a. CDRLabs lees ik review over o.a. liteon 40-48/12/48.Prima branders met goede performance en mogelijkheden maar in het slot conclusie min punt
loud when reading and writing CD-s

aan jullie eigen ervaring heb ik meer aan dan al die moeilijke worden die zij gebruiken