Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
En anders beetje rondsnuffelen en een printservertje op de kop zien te tikken en die met UTP aansluiten, dan kan je 100 meter ver
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Link naar edimax-printerservers
Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
En de printer dichterbijzetten is bijna niet mogelijk (mijn hele bureau is nu gevuld door dat ding). Als ik naar de kast/het rek (ja zo'n houten ikea planken systeem wil) moet ik langs 3 zijden van mijn kamer (vandaar die belachelijke lengte op een slaapkamer).
Erg veel plint heb ik niet anders ging ik onder de deur door.
Boven de deur langs is geen optie... te lelijk
-- edit --
daar komt bij dat die printerservers nogal prijzig zijn..
het zijn toch 5V signalen ?? die komen toch zelfs wel door 100M snoer ?? of is dat een verkeerde gedachtengang ?
Verwijderd
Digitale inputs hebben een spanning vanaf welke ze alles 1 beschouwen,alles daaronder is dus 0 bij een te lange kabel komt de spanning te dicht in de buurt van de drempel en kan het zijn dat iets wat als 1 wordt verstuurd, als 0 wordt begrepen
Even nog kleine les: spanning loopt niet maar staat, stroom loopt
Het is dus niet zo dat 5V door de kabel komt, 100m printerkabel(zeer dunne aders)heeft relatief gezien toch een hoge weerstand en derhalve een grotere spanningsval
Daarbovenop zijn de meeste printerkabels slecht afgeschermd en zijn langere kabels gewoon vragen om problemen(overspraak)
Waarom maak je geen klein tafeltje aan de zijkant van het buro zodat de OJ met de bovenkant net boven het buro uitsteekt? of woon je in een zogenaamd kippenhok?
kast, bureau, bed
misschien alles nog maar eens herinrichten
Verwijderd
http://www.ramelectronics.net/html/1284ab-25.html
Verwijderd
Kijk effe op de hcc. Zal vast wel zo'n troep stand zijn die ze verkoopt.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Met USB moet je als de kabel langer is dan 5m een repeater hebben. En die dingen zijn ook niet zo goedkoop.Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 15:05:
Weet niet hoe oud die Officejet is, maar is USB geen optie?
Verwijderd
daar zat in het verleden een verleng stuk van 1 of 1,5 meter aan. geen probleem voor laserprinter.
gewoon dikke kabel kopen.
www.kuiphuis.nl
Verwijderd
en idd de max (aanbevolen) lengt is 10Mtr en daarna een een repeater gewenst
Verwijderd
Eea zal afhangen van de kwaliteit van de kabel en het signaal van je poort. Als ik jou was zou ik het gewoon eens proberen.
Verwijderd
-
[Edit] Maar als je bang bent dat 't niet werken gaat: Gebruik een USB -> LPT convertertje en een lange USB kabel...
Forget your fears...
...and want to know more...
Een beetje off-topic, maar ik heb hie reen vraagje over. Misschien scheelt dit weer een topic.MokerHamer schreef op 31 oktober 2002 @ 01:55:
ja kan ook je printer in je LAN hangen met een special printerserver blokje
Link naar edimax-printerservers
Ik heb een netwerk via een hub (3pc's) en ik wil eignk ook wel zoiets voor mijn USB printer, hardstikke handig
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Je kan toch ook gewoon je printer sharen?Vaagheit schreef op 01 november 2002 @ 16:16:
[...]
Een beetje off-topic, maar ik heb hie reen vraagje over. Misschien scheelt dit weer een topic.
Ik heb een netwerk via een hub (3pc's) en ik wil eignk ook wel zoiets voor mijn USB printer, hardstikke handig. Moet ik dan zo'n 1 poorts ding hebben??
Want die netwerdingetjes zijn rete duur.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.