Max lengte printerkabel

Pagina: 1
Acties:
  • 508 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12 06:59

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
in de winkels worden geen printer kabels langer dan 10 M verkocht, is dit omdat er geen vraag naar is of omdat het signaal dan te zwak word?

Ik moet echter +/- 15 Meter hebben.

ik heb hier een LPT verlengkabel van 5M, kan ik gewoon een 10M kabel kopen, deze met 5m verlengen ?

Ik "probeer" het niet gewoon omdat zo'n 10M kabel verre van gratis is.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12 09:56
omdat het signaal te zwak wordt dan, al moet ik zeggen dat ik vaak zat printers met 10m kabel heb aangesloten (zowel inkjet als laser) en die deden het altijd gewoon goed en snel. Dus een beetje meer zal ook nog wel kunnen.

En anders beetje rondsnuffelen en een printservertje op de kop zien te tikken en die met UTP aansluiten, dan kan je 100 meter ver :P. (kweet ei'k niet of je een netwerk hebt. :X)

Verwijderd

je kan ook je printer dichterbij zetten....

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12 09:15

Wallie

Herr

Op beurzen zijn die kabels vaak heel goedkoop... heb ik ook mijn 5m kabel vandaan, ooit voor 7,50 (nog in guldens toen :)). Staat altijd wel ergens zo'n kabel-stand.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 17:41
ja kan ook je printer in je LAN hangen met een special printerserver blokje
Link naar edimax-printerservers

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
T'is een office jet en ik wil ook graag van de scanning functionaliteit gebruik kunnen maken dus een printerservertje gaat niet op.

En de printer dichterbijzetten is bijna niet mogelijk (mijn hele bureau is nu gevuld door dat ding). Als ik naar de kast/het rek (ja zo'n houten ikea planken systeem wil) moet ik langs 3 zijden van mijn kamer (vandaar die belachelijke lengte op een slaapkamer).

Erg veel plint heb ik niet anders ging ik onder de deur door.
Boven de deur langs is geen optie... te lelijk

-- edit --
daar komt bij dat die printerservers nogal prijzig zijn..

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ik heb nu nog steeds niemand gehoord over max lengte door technische beperking....

het zijn toch 5V signalen ?? die komen toch zelfs wel door 100M snoer ?? of is dat een verkeerde gedachtengang ?

Verwijderd

3m is wat HP maximaal nog support, daarboven dien je je problemen zelf op te lossen
Digitale inputs hebben een spanning vanaf welke ze alles 1 beschouwen,alles daaronder is dus 0 bij een te lange kabel komt de spanning te dicht in de buurt van de drempel en kan het zijn dat iets wat als 1 wordt verstuurd, als 0 wordt begrepen

Even nog kleine les: spanning loopt niet maar staat, stroom loopt
Het is dus niet zo dat 5V door de kabel komt, 100m printerkabel(zeer dunne aders)heeft relatief gezien toch een hoge weerstand en derhalve een grotere spanningsval
Daarbovenop zijn de meeste printerkabels slecht afgeschermd en zijn langere kabels gewoon vragen om problemen(overspraak)

Waarom maak je geen klein tafeltje aan de zijkant van het buro zodat de OJ met de bovenkant net boven het buro uitsteekt? of woon je in een zogenaamd kippenhok?

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ik heb een redelijke slaapkamer maar er staat HEEL VEEL in.
kast, bureau, bed :P. 5 pc's ... gewoon te veel...

misschien alles nog maar eens herinrichten

Verwijderd

Het gaan bijna niet langer dan 10 meter
http://www.ramelectronics.net/html/1284ab-25.html

Verwijderd

Zet in de BIOS je printer poort op SPP. Dit is de langzaamste mode , en dan haal je ruim 10 meter

Verwijderd

Weet niet hoe oud die Officejet is, maar is USB geen optie?

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12 09:05
Heb ooit nog eens met een Officejet 590 hetzelfde probleem gehad. Ik dacht dat ik daar altijd zo'n 11 meter (10+1) VERLEG-kabel tussen had zitten. Daar komt de standaard 1 a 2 meter kabel van de printer nog bij.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik heb wel eens een printerkabel van 15 meter gehad. Hij was weliswaar ongeveer 1 cm dik, maar hij was 15 meter.

Kijk effe op de hcc. Zal vast wel zo'n troep stand zijn die ze verkoopt.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12 14:25
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 15:05:
Weet niet hoe oud die Officejet is, maar is USB geen optie?
Met USB moet je als de kabel langer is dan 5m een repeater hebben. En die dingen zijn ook niet zo goedkoop.

Verwijderd

Ik heb stage gelopen bij een bedrijf dat een Snijplotter op zo ongeveer 20 meter kabel had aangesloten. Alles ging perfect dus waarom een gewoon printertje niet?

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 15:38
ik heb hier een kabel van 10 meter, die werkt goed
daar zat in het verleden een verleng stuk van 1 of 1,5 meter aan. geen probleem voor laserprinter.

gewoon dikke kabel kopen.

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

>:) Een maat van me heeft het een keer geflikt met 20 mtr, gewoon 2 utp kabels gepakt.. wel een tyfus werk om ff knap te solderen .. maar volgens mij kan het wel.. op 20 mtr kabel heb je niet zoveel weestand dattie onder de 4,5 V komt.. en das een 1 als ie goed overkomt.. En je neemt meteen de kans op overspraak weg met UTP :7

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-12 23:08

ThaHandy

Discovery Channel

ik heb toen ooit ook eens 10 mtr gebruik (matrix printer) en dat wou wel verders

en idd de max (aanbevolen) lengt is 10Mtr en daarna een een repeater gewenst

Verwijderd

met een matrix printer heb ik 40 meter overbrugt met utp. Gewoon en verloop stekker in de printer, utp erop en bij de comp hetzelfde. De fabrikant vertelde mij dat het niet verder dan 2 meter kon, na deze "truuk"was hij verbaast...

Eea zal afhangen van de kwaliteit van de kabel en het signaal van je poort. Als ik jou was zou ik het gewoon eens proberen.

Verwijderd

Probleem is niet dat je signaal te laag wordt. Het komt omdat de paralelle poort de data paralel doorstuurt. Als je pech hebt kan ten gevolge van tijdsverschillen problemen ontstaan. Zorg voor een goede kabel en pas op met interferentie van buiten af. 15 Meter is dan geen probleem !

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik zach op multipc.nl een printerkabel van 30 meter. die zijn er toch niet voor niks lijkt me

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-12 15:13
De maximale lengte van een paralelle kabel is 12 meter.. :)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-12 16:30
Is gewoon een kwestie van geluk en goede kwaliteit kabel gebruiken. Heb ooit een kabel van 30 meter gebruikt en dit werkte zonder problemen !

-

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik gebruik zelf een kabel van 30 M, waarna er eerst een scanner (HP3200C) en daarna een printer (HP Laserjet 4Plus) aan hangt. Werkt zonder problemen.

[Edit] Maar als je bang bent dat 't niet werken gaat: Gebruik een USB -> LPT convertertje en een lange USB kabel...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-12 14:45
MokerHamer schreef op 31 oktober 2002 @ 01:55:
ja kan ook je printer in je LAN hangen met een special printerserver blokje
Link naar edimax-printerservers
Een beetje off-topic, maar ik heb hie reen vraagje over. Misschien scheelt dit weer een topic.

Ik heb een netwerk via een hub (3pc's) en ik wil eignk ook wel zoiets voor mijn USB printer, hardstikke handig :). Moet ik dan zo'n 1 poorts ding hebben??

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Vaagheit schreef op 01 november 2002 @ 16:16:
[...]

Een beetje off-topic, maar ik heb hie reen vraagje over. Misschien scheelt dit weer een topic.

Ik heb een netwerk via een hub (3pc's) en ik wil eignk ook wel zoiets voor mijn USB printer, hardstikke handig :). Moet ik dan zo'n 1 poorts ding hebben??
Je kan toch ook gewoon je printer sharen?

Want die netwerdingetjes zijn rete duur.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1