Toon posts:

Liteon LTD 122 brak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een liteon dvd speler die het altijd naar behoren heeft gedaan, hij zat eerst in de pc van mijn vader en nu wilde ik hem in mijn pc doen, maar hij deed nix!!1
Wel open en dicht maar zegt bij elke cd dat er nix in het station zit. Uiteraard heb ik deze dvd speler net iets langer dan een jaar dus de garantie is allang vervallen.

Nu heb ik dus zelf gekeken wat het was en ben erachter gekomen dat bij het "flatcabletje" een paar banen teveel waren uitgerrekt en dus niet meer contact maakten. Nu heb ik geprobeerd om het te fixen maar dat was me teveel priegerwerk.

Is er toevallig een oplossing voor dit probleem of ben ik echt genoodzaakt een nieuwe te gaan kopen?

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-03 22:56
De flatcabel van je mobo naar je DVD of het stripje in je dvd brander van de laser naar de poort??

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

Topicstarter
stripje van laser naar poort, btw het is een speler geen brander! ;)

• Tukkie_3
Dan heb je een probleem. Echter ik vindt het raar dat je in de dvd een uitgerekte kabel hebt....

• Tukkie_3
Post anders dit bericht eens op Casemodding en Elektronica. Dit is waarschijnlijk wel een mooie topic voor hun!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat vind ik overigens erg wazig..

Hangt er niet toevallig een CD brander aan dezelfde IDE kabel? Dan willen DVD spelers ook weleens raar gaan doen.. Dat komt ook soms voor als je een DVD speler stug aan een externe IDE/RAID controller (Promise/Highpoint/etc) aansluit.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is de IDE kabel niet, het is het stripje tussen lens en printplaat IN de DVD-Speler!

Heb trouwens ook een topic lopen in C&E en daar staan een paar suggesties in!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik zeg ook niet dat het de IDE kabel is.. :/

Verwijderd

Topicstarter
sry, het is nog vroeg!
Klopt ja, hij hangt samen met een brander, maar samen met de hd doet hij het ook niet! En wat ook een probleem is dat het stripje beschadigd is, dus daar ligt het in ieder geval aan.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oké dan. Er zijn namelijk best wel wat gevallen voorbij geweest waarbij de DVD en/of CD brander alle diensten weigeren wanneer ze aan eenzelfde kabel zijn gehangen (staat overigens ook ergens in de OM FAQ).

Anyway suc6 verder met modden/fixen/tweaken enzo :P
Pagina: 1