Toon posts:

[php/mysql]Php uit database?

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer om php uit een database te halen, maar kom er niet uit. Als ik een cel heb en daar bijvoorbeeld in zet <?php include "txt.txt"; ?>. Deze haal ik er dan later uit doormiddel van php, hij haalt hem wel uit de database, maar als ik in de bron kijk van de html pagina zie ik staan <?php include "txt.txt"; ?>. Dus deze word helemaal niet verwerkt :S. Kan iemand mij vertellen hoe ik die anders doen?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:47
http://nl.php.net/eval

Je moet de code wel uitvoeren (zonder de eerste <? en de laatste ?>)

Vraag is natuurlijk of je dit ook wil.

Verwijderd

idd eval... maar dat is vies, smerig, en al zou je het nu willen dan kom je daar gegarandaard later op terug.

eigenlijk met een hele enkele uitzondering daar gelaten, een NO GO

Verwijderd

Topicstarter
zal het uitleggen, mijn site haalt alles uit de database. Maar nu wil ik een faq maken welke vanuit een andere db komt dus, om het menu nog juist kunnen laten werken, heb ik in de eerste tabel de hele mysql code staan van de faq.

Deze wil ik nu verwerken als de faq geopend word. Dus deze moet direct verwerkt worden.

Verwijderd

Het is vies, het is smerig, ik zou sowieso eerst kijken of je die code niet op een andere manier kunt verkrijgen, zodat je er meer controle op kunt uitoefenen. Je bent je bewust van het mogelijke beveiligingslek? (mensen kunnen misschien hele foute code in je databeest proppen)

edit:
conclusie vergeten |:(

ahem: conclusie :P
als je het op deze manier wilt doen zul je inderdaad eval() moeten gebruiken, zoals hierboven gezegd is door decrypt :P

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 20:35

No13

/me was here

Ik heb ook zo nu en dan wat php code in mijn databeesje zitten, die voer ik dan uit door eerst ff de output van de DB op te slaan in een temp file en die te includen...
misschien niet de netste oplossing maar werkt perfect

Verwijderd

No13 schreef op 30 oktober 2002 @ 22:41:
Ik heb ook zo nu en dan wat php code in mijn databeesje zitten, die voer ik dan uit door eerst ff de output van de DB op te slaan in een temp file en die te includen...
misschien niet de netste oplossing maar werkt perfect
met als enige verschil dat het omslachtiger en trager is, en verder dezelfde risico's met zich meebrengt?

Verwijderd

Waarom doet iedereen de laatste tijd zo vies?

De ene wil PHP uit de database halen en het lijkt een trend te worden om met $$varren aan de slag te gaan....

Wat is de volgende stap?
PHP:
1
2
$record = mysql_fetch_object($result);
$$result = mysql_query(eval($record->databsequery_phpstuk));

????

Verwijderd

offtopic:
BAH. :r Wat een vieze code. ;)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001