Als ik m'n computer opstart krijg ik een foutmelding te zien. non system disc place bootdisk and press any key. Als ik opstart met een bootfloppy krijg ik de melding non systemdisk.Ik kan misschien het beste m'n HD formateren en windows er opnieuw opzetten alleen er staat een verslag op de schijf die ik echt niet kwijt wil. Weet iemand wat ik het best kan doen.
Verwijderd
??????? Mischien boot ie van CD ofzo?? beetje vreemd.. boot eens van cd ofzo?? ff instellingen van je bios controleren..
Partities naar de kloten misschien ??
Al het goeie.......
je zult even wat mer info moeten geven:
wat voor HD?
wat heb je als laatste gedaan?
Welke os gebruikte je ervoor?
Wat is je bootvolgorde in je bios?
Heb je je HD gescand met prog van fabrikant?
zie -> FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-09-2002) # hd fabrikanten
wat voor HD?
wat heb je als laatste gedaan?
Welke os gebruikte je ervoor?
Wat is je bootvolgorde in je bios?
Heb je je HD gescand met prog van fabrikant?
zie -> FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-09-2002) # hd fabrikanten
Bij die melding is de kans onredelijk groot dat je hd overleden is. Afhankelijk van de leeftijd en de leverancier kan je dan wel of geen garantie claimen.
Wanbeleid is ook beleid.
ten eerste sorry dat ik zoon oud topic bovenhaal, maar het is precies hetzelfde probleem wat ik ook heb.
het gaat om een oude 486 die geen een hd meer herkent.
ik krijg precies dezelfde melding als de topicstarter, maar zodra ik de hd in een andere computer stop werkt het wel, en dat is zo met 2 hd's.
op de harde schijven staat allebij windows, maar als ik hem in de probleempc stop en dan weer in de goed krijg ik foutmeldingen dat bepaalde windowsbestanden niet meer aanwezig zijn, en dat ik windows opnieuw moet instaleren.
deze hd's hebben het altijd op deze computer gedaan, tot dat hij laatst "in een nieuw jasje" werd gestoken.
oja, als de hd's er in zitten is het menu harddrives in de bios verdwenen en als je de bios in gaat zonder dat er hd's zijn aan gesloten bestaat het menu weer wel
ik hoop dat jullie weten wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen.
het gaat om een oude 486 die geen een hd meer herkent.
ik krijg precies dezelfde melding als de topicstarter, maar zodra ik de hd in een andere computer stop werkt het wel, en dat is zo met 2 hd's.
op de harde schijven staat allebij windows, maar als ik hem in de probleempc stop en dan weer in de goed krijg ik foutmeldingen dat bepaalde windowsbestanden niet meer aanwezig zijn, en dat ik windows opnieuw moet instaleren.
deze hd's hebben het altijd op deze computer gedaan, tot dat hij laatst "in een nieuw jasje" werd gestoken.
oja, als de hd's er in zitten is het menu harddrives in de bios verdwenen en als je de bios in gaat zonder dat er hd's zijn aan gesloten bestaat het menu weer wel
ik hoop dat jullie weten wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen.
probeer es AUTO HD DETECT....that did the trick bij mij 
khad dezelfde melding bij een 486...waarschijnlijk is de battery van je CMOS leeg...was bij mij het geval...daardoor herkende die de HD niet meer en wilde niet booten
suc6!
khad dezelfde melding bij een 486...waarschijnlijk is de battery van je CMOS leeg...was bij mij het geval...daardoor herkende die de HD niet meer en wilde niet booten
suc6!
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Verwijderd
Wat is "in een nieuw jasje" gestoken? Heb je mobo etc. in een andere kast gestopt? Dan kan er natuurlijk ook iets mis gegaan zijn met je IDE-kabel/connectors. Want kennelijk communiceert het mobo nog wel met de HD's (de foutmeldingen als ze weer in de goede PC zitten).
Je zou een een andere IDE-kabel kunnen proberen en kijken of er verschil is als je je HD aan de primary of secundairy IDE connector hangt.
Je zou een een andere IDE-kabel kunnen proberen en kijken of er verschil is als je je HD aan de primary of secundairy IDE connector hangt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 01:42 ]
ik heb het ook al met een andere kabel geprobeert, met precies hetzelfde resultaat.
en er zit alleen maar een primary IDE-kabel in, dus dat kan het niet zijn...
en ik zal het idee van michael knight gelijk proberen
en er zit alleen maar een primary IDE-kabel in, dus dat kan het niet zijn...
en ik zal het idee van michael knight gelijk proberen
[ Voor 10% gewijzigd door tijntjethf op 02-07-2003 12:58 ]
Pagina: 1