welke maat fan in q-tec voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 15:05
Ik wil een Q-tec 400W Dual Fan Gold bestellen met twee papst fan's alleen kan ik nergens vinden wat de afmetingen zijn van die fan's die in q-tec voeding zitten?

Of is de standaard altijd 8x8 in voedings?

Verwijderd

Je wilt dus bij een PSU die nog niet eens hebt de fans al gaan vervangen? Ik zou eerst gewoon die PSu kopen en dan kijken of ie teveel lawaai maakt, en zo ja gewoon kijken welke fan erin zit.

• robbynaish
De computer moet zeer stil zijn.

• robbynaish
De computer moet zeer stil zijn.
Ik heb nu al een zeer stille computer alleen de voeding is aan vervanging toe.

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

In mijn qtec 450 watt dual fan gold zitten 2 mooie doorzichtige fans!

Hier komt iets hips te staan

• robbynaish
welke maat?

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:59
8 cm :)

• robbynaish
bedankt ga het nu meteen bestellen!

Topic kan wel dicht

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
In de 550 watt (zou dezelfde buitenkant met fans kunnen zijn), zitten een 80 en een 92 mm.
1 van de 2 is temperatuurgestuurd, dus die hoef je niet meteen te vervangen.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23

Epsilon

KifArU schreef op 31 oktober 2002 @ 12:35:
In de 550 watt (zou dezelfde buitenkant met fans kunnen zijn), zitten een 80 en een 92 mm.
yep, dit klopt
meestal bij 2 fans

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 16:00

Wallie

Herr

KifArU schreef op 31 oktober 2002 @ 12:35:
En dat wil zeggen dat hij net zoveel herrie maakt, alleen pas na een paar min... :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 16:36

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

In mijn Q-Tec 550W zitten twee 80mm fans (doorzichtig) en deze zijn best luidruchtig.

Heb ze alle twee vervangen door de Enermax UC-FAB8-B.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• robbynaish
Carp_Hunter schreef op 31 oktober 2002 @ 13:21:
In mijn Q-Tec 550W zitten twee 80mm fans (doorzichtig) en deze zijn best luidruchtig.

Hoe heb je die bevestigd? Heb je de draadjes gewoon doorknipt en aan elkaar geknoopt.
Die zijn toch in toerental instelbaar?

• Abductor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-10-2025
Kep zelf de Q-Tec Dual Fan 400W Gold, kvind 'em vrij stil. Maarja, da's mijn mening.
En als ik iets daaraan ga 'modduh', ga ik de kabels voorzien van nylonmesh :9~

• Carp_Hunter

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

robbynaish schreef op 31 oktober 2002 @ 13:26:
[...]
Hoe heb je die bevestigd? Heb je de draadjes gewoon doorknipt en aan elkaar geknoopt.
Die zijn toch in toerental instelbaar?
Ik heb de connectors van die oude Fan's afgehaald en op de Enermaxen gezet. Ik heb nu 2 stekkertjes aan de fan's:
1- met de 12V en massa
2- de rpm sensor
Ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~chtweaking/images/molex.jpg

Deze fans zijn inderdaad regelbaar maar hebben hiervoor een potmetertje op de fan gesoldeerd. Je hoeft die er niet af te halen. Hierdoor word het mogelijk je fans extra in te stellen als jij dat zelf wil.
En dat zier er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~chtweaking/images/voeding.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~chtweaking/images/voeding2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~chtweaking/images/potmeters.jpg
Ik heb er ook een schakelaar in gemod. Ik heb alleen geen pics meer van de binnenkant van de voeding.

Carp_Hunter heeft nu ook een digicam :) 8)

• robbynaish
te gek dat voorbeeld!

Ik heb ook maar twee enermax fan's besteld want de papst hadden ze niet op voorraad.

Krijg het morgen denk ik binnen.

Waar is eigenlijk dat derde gele draadje voor en die is nu niet meer in gebruik?

• Carp_Hunter

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

robbynaish schreef op 31 oktober 2002 @ 22:48:
te gek dat voorbeeld!

Ik heb ook maar twee enermax fan's besteld want de papst hadden ze niet op voorraad.

Krijg het morgen denk ik binnen.

Waar is eigenlijk dat derde gele draadje voor en die is nu niet meer in gebruik?
Dat is het draadje waar het toerental mee gemeten word op je mobo bijvoorbeeld.
In de voeding heb je maar een 2polige aansluiting, dus gebruik je deze niet. Je kunt hem wel naar buiten voeren en dan op je mobo aansluiten. Kun je toch de rpm uitlezen.

LETOP: Zoals je ziet zijn de draadjes van de enermax allemaal geel en twee met een streepje. Schrijf even op waar je de rode en de zwarte uit hebt gehaald bij de 2polige molex. Zet ook zo de nieuwe draadjes erin. De kleuren kunnen afwijken van wat ik getekend heb.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Ik heb 2 zo'n enermax fans gewoon in m'n case zitten, eentje op m'n Volcano 7 heatsink. Zeker een aanrader, dat potmetertje werkt ook erg netjes. En in een lage stand hoor je 'm bijna niet, maar er is nog steeds een goede airflow.

• Chainsaw
  • Laatst online: 16-02 15:20
ik krijg volgende week m'n Q-tec 400W dual fan Gold LOW NOISE :)

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Yo , mn broertje heeft mn hele pc ge elektrocuteerd maar ik krijg alles vergoed, en nu zit er in plaats van een antec 350 watt voeding een q tec 430 watt voeding in met een beetje goud achtig koper doorzichtige 80 mm fans (2) en ik moet zeggen eerst kwam mn 12 volt lijn altijd onder de 12 als ik gamede enzo en mn 5 volt lijn ook, nu nooit meer :P
Maar nu zit die weer in de winkel want die lui hebben er brak twinmos geheugen in gedaan :(

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• maratropa
  • Niet online
laatst had iemand wel hier een paar enermaxen door-gemeten, en omdat die potmetertje onder de kap vandaan komen zijn ze niet afgeschermt, en kunnen ze componenten storen, dus hou ze een beetje van gevoelige dingen weg.

specs

Verwijderd

die q-tec 550w maakt weinig geluid 38 db maar

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
gewoon 80 mm fans zitten erin 2 stuks in 550 w de voeding maakt een beetje een blaas geluid in iedergeval wel lekker koel kasje

Verwijderd

sorry 32.8 db

• robbynaish
Ik heb alles binnen en de enermax fan's in de voeding gestopt.
Het draait nu als een zonnetje!

• robbynaish
alleen de temperatuur wordt veel hoger.
Ik even kijken of ik die omlaag kan krijgen en anders gaat de oude voeding er maar weer in.

• robbynaish
Ik heb mijn oude voeding er weer in want die Q-tec die gaf zoveel warmte af.
De voltages zagen er wel goed uit. Nu doe het maar weer met mijn 250w compaq voeding.

Proc 6 graden hoger met Q-tec
kast 8 graden hoger met Q-tec

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
toch niet raar als je van 250 naar 400 watt gaat?

Mijn zin juist 2 a 3 graden gedaalt sinds ik gister een Q-tec 400w gold dualfan erin heb zitten. Had eerst cheap ass 300w Target... Btw, die dual fan (de 2de) spuugt de warme air natuurlijk je kast in. Bij mij gaat dit naar bovenste verdieping van de inwin fulltower. Heb hier gewoon outtake fan gezet, zodat deze warme lucht meteen eruit gezogen word.

Verwijderd

Ik ben een nooby ik weet het. 8)7

In mijn voeding zit een fan die aan vervanging toe is. Deze heeft echter net als die tekening slechts twee aders om aan te sluiten. En op de fan staat 18V DC. De pc is een fujitsu siemens T-bird.

Mijn vraag is nu, wie heeft er suggesties voor een fan die ik kan kopen en waar??

Bedankt alvast!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

18V DC voor een fan :?

Ik zou zo'n Enermax speed-adjustable kopen..

En twee aders is geen probleem, gewoon knip, connector van die enermax eraf.. De rode 12V en zwarte ground sluit je aan, gele niet aansluiten.

• KifArU
  • Niet online
Carp_Hunter schreef op 31 oktober 2002 @ 13:21:

Na wat knutselwerk ben ik er achter, dat er in mijn 550 watt ook 2 x 80 mm zit en niet een 80 en een 92 mm.

• robbynaish
Kan je dat gedeelte van de de voeding met het rooster (zie plaatje 3 van Carp-Hunter) niet gewoon dichtplakken?

Want de onderste fan van de voeding zuigt het naar binnen en de warme lucht komt bij het rooster weer de kast in. Kan je natuurlijk de fan die naar buiten blaast op een hoog toerental zetten maar dan maakt hij een herrie.

• robbynaish
het is gelukt! ;)
Mijn computer is nu super stil met de q-tec voeding.

Ik had eerst de regelbare enermax fan's erin gestopt maar die kreeg ik niet echt stil genoeg. Ik heb nu de standaard fan's van q-tec op 5 volt lopen.

Ik heb mijn gigabyte radeon (met dat grote koellichaam) ook aangepakt. Ik heb het koelblok eraf gehaald en daar tussen wat nieuwe pasta gesmeerd en vast gedraaid met boutjes zodat hij wat strakker zit. Ik heb ook het fannetje eraf gehaald en vervangen voor een enermax fan (1000rpm).

Mijn amd 1800@1900 krijgt koeling van een Artic super silent pro (2500rpm)

Ik heb ook nog twee enermax fan's die in en uit blazen (1000rpm).

Ik hoop alleen dat de voeding koel genoeg blijft.

Verwijderd

Thanks Jupiler,

Ik zal eens nameten wat er precies voor spannong op het printje in de voeding staat. Zo'n 12v is dan wel het beste denk ik!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik heb nu btw ook de Enermax in in m'n PSU gestopt, lekker stil.. Op m'n CPU heb ik nu de Volcano 9 coolmod. Wel cool hoor, achteraan bengelen er 2 potmetertjes (zitten standaard op die Enermax en Volcano 9), gewoon draaien en m'n PC is lekker stil of wat luider, en koeler.
Pagina: 1