Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-04 16:31
ik heb dus een walky talky gekregen (kenwood th-26e) maar ik kan nergens een handlijding oid vinden. op google alleen maar ombouw tricks om de frequentie bereik op te krikke, maar dat is al gebeurt zo te zien.
en ik snap er niet zoveel van hoe dat ding werkt en hoe je er geluid uit kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 11:48

_WgV_

It's a magical world!

Bij walkie-talkie's is het volgens mij ten eerste handig om er 2 te hebben! 8)7
En normaal gesproken (de walkie talkie's die ik ken) is het op het knopje drukken en lullen maar! :)

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
ja ok, maar je kan ook frequenties zoeken, dus ik dacht ik zoek is wat af maar ik kom niet verder dan een potje dikke ruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

nou, gefeliciteerd met je 2 meter portofoon!
Besef je wel dat je een vergunning nodig hebt om dat ding te mogen gebruiken? en dat degene die hem aan je gegeven heeft dat nooit had mogen doen?
Maar goed, als je alleen luistert, en je netjes gedraagt (heb je eigenlijk ook een vergunning voor nodig) zal niemand je dat kwalijk nemen....

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 16:47

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Als je iets wilt horen dan moet je naar het vliegveld gaan.

Dat werkt ook met mijn fisher-price walkie talkie

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 20:27

job

Johnny64 schreef op 30 oktober 2002 @ 23:41:
Als je iets wilt horen dan moet je naar het vliegveld gaan.

Dat werkt ook met mijn fisher-price walkie talkie
:D
geweldig
kan je daarme opdezelfde frequentie komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 19:52

BaRF

bijna kerst

The_Ghost schreef op 30 oktober 2002 @ 22:51:
nou, gefeliciteerd met je 2 meter portofoon!
Besef je wel dat je een vergunning nodig hebt om dat ding te mogen gebruiken? en dat degene die hem aan je gegeven heeft dat nooit had mogen doen?
Maar goed, als je alleen luistert, en je netjes gedraagt (heb je eigenlijk ook een vergunning voor nodig) zal niemand je dat kwalijk nemen....
lol, zullen we hem wat leuke freq's geven >:) kan ie mee gaan lullen bij het oppakken van arrestanten e.d. :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
ik he uitgevogeld datie een beriek heeft van 130 tot 170Mhz..
ik weet niet of die frequenties uberhaupt wel gebruikt worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

.

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 31-10-2023 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
  • Laatst online: 19-11-2024
Anoniem: 57381 schreef op 31 oktober 2002 @ 17:10:
Dan kun je met de vliegtuigen praten! Hier linksaf en dan over die boom daar heen.....
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 19:52

BaRF

bijna kerst

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:10
Als hij niet is omgebouwd, is hij alleen geschikt voor 144-146MHz. Dit is een amateurband.
Je maakt kans om iets te horen op 145.500.
Echter je zult niemand terug horen praten als je een oproep doet.
Zonder machtiging (te verkrijgen na ptt-examen) heb je geen officiele roepletters. Het is amateurs verboden te praten met piraten (zoals jij in dit geval) op straffe van intrekking machtiging.
Ontvangen mag wel, maar zonder vergunning niet met een apparaat dat ook kan uitzenden.
Als je geen interesse hebt ik hoogfrequent techniek en alles wat er mee te maken hebt, heb je er niets aan. Ook niet aan de gesprekken die je mogelijk zou opvangen.

An 11 is a 10 that swallows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
woaha net wat gehoord.. grappig zeg, mensen uit vlissingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muttley
Nu alleen nog uitvinden waar ze het over hebben, he? :)
cq dx antennewinst qrt om xyl qth yl ..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
nou ze hebben t meer over routers configureren en het fixen van linux ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34818

hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02 10:28

BYM

In memoriam : De Gulden

• 1

Hmmzz , staat een stukje tussen wat ook wel op jou slaat :

Besluit je om tóch te reageren in het draadje, doe dat dan alleen om:

3) De topicstarter op weg te helpen . Leg rustig en vriendelijk uit dat dit soort dingen vaak gevraagd worden, en geef hem een linkje uit de search.

• 2

Wannabee-mod ?

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 12:45

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Dat wilde ik ook net gaan replyen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
ik ben er nu redelijk achter hoe die werkt :)
maar kan iemand vertellen wat roger, bravo charlie romeo, etc betekend? ik snap dus geen ruk van die roepnamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

nato spellings alfabet, wordt gebruikt om call-signs door te geven
http://www.vrza.nl

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52866

Gewoon iets roepen van: 'Alfa Charlie Romeo calling Delta Charlie Foxtrot, please answer'

En dan hopen dat je een vliegtuig aan de haak hebt geslagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62191

al eens de radio op FM gezet en helemaal naar rechts/links gedraaid? dan kun je de politie soms horen (na meestal een lange tijd ruis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 18:03
DrNizeGuy schreef op 31 oktober 2002 @ 17:05:
ik he uitgevogeld datie een beriek heeft van 130 tot 170Mhz..
ik weet niet of die frequenties uberhaupt wel gebruikt worden :?
simpelweg Nee

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26447

Zal hem maar snel wegdoen, want het is erg strafbaar om zo'n ding uberhaupt te hebben zonder vergunning. En net wat er gezegd werd, je hoeft niet te denken dat ze jou oproep zullen beantwoorden de PA0 en PA2 PA3 PE etc etc, want dan zijn ze met onmiddelijke ingang hun vergunning kwijt. Trouwens de kans dat ze je gaan opsporen is erg groot, want het is al een heet hangijzer al die amateurfrequenties en er zit niemand te wachten op een persoon die straks de radioamateurs de das om gaat doen door illegaal gebruik van die banden. Trouwens ik ben wel lid geweest van de V.E.R.O.N jaren geleden en de PA0 examens waren toen nog echt erg pittig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34843

DrNizeGuy schreef op 02 november 2002 @ 16:50:
nou ze hebben t meer over routers configureren en het fixen van linux ;)
LOL!!!!!!!!! Dat zijn mijn collega's!!! Ik werk in Den Helder bij het SEWACO op de afdeling communicatie. Mijn collega's zijn naar Vlissingen voor een cursus Routers programeren! :o Wat een toeval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
het is volgens de wet niet verboden om hem thuis te hebben, aleen als je hem aangesloten hebt en werkend heb dan ben je strafbaar.. (gek maar waar)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Anoniem: 34843 schreef op 05 november 2002 @ 21:19:
[...]

LOL!!!!!!!!! Dat zijn mijn collega's!!! Ik werk in Den Helder bij het SEWACO op de afdeling communicatie. Mijn collega's zijn naar Vlissingen voor een cursus Routers programeren! :o Wat een toeval!
mja daar kwamen ze ook vandaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-04 15:31

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Preziez, Moria heeft gelijk. Ik ben nou een beetje bezig met m'n C Licentie voor o.a. 70cm band. Is wel leuk ook krijg je dan een vast roepnaam bijv: P3gfeh.

Ook ik zou je aanraden zeker geen dingen de ether in te jengelen.... komt echt super lomp/dom over en je bent nog strafbaar ook -> er worden niet voor niets licenties uitgegeven/exames afgenomen. Dus wat moet je ermee? -> verkopen die hap haal dan een simpele scanner...

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muttley
xonide schreef op 06 november 2002 @ 11:54:
het is volgens de wet niet verboden om hem thuis te hebben, aleen als je hem aangesloten hebt en werkend heb dan ben je strafbaar.. (gek maar waar)
Dit is niet geheel juist. Het is verboden zend apparatuur in huis te hebben zonder machtiging. Uitzondering hierop is apparatuur geschikt voor speciaal vrijgegeven frequenties, zoals 27Mc bakkies, sommige draadloze microfoons etc.
Handelaren mogen wel zendapparatuur in huis hebben bestemt voor export, niet voor de lokale handel, tenzij ze hiervoor weer een machtiging hebben.
Anoniem: 52866 schreef op 04 november 2002 @ 17:00:
Gewoon iets roepen van: 'Alfa Charlie Romeo calling Delta Charlie Foxtrot, please answer'

En dan hopen dat je een vliegtuig aan de haak hebt geslagen :D
Zenden zonder machtiging is een misdrijf. Als men (en dat is heel snel) doorheeft dat er iemand oneigenlijk van de band gebruik maakt, gaat men peilen. Binnen de kortste keren heeft men je gelokaliseerd en komt men even langs om je apparatuur in beslag te nemen. Tevens krijg je een strafblad aangemeten.

Eigenlijk is het kortzichtig van degene van wie je hem gekregen hebt. Die zou, als hij zendamateur zou zijn (geweest), het een en ander moeten weten. Hij moet dan in zijn logboek ook noteren welke apparatuur hij in huis heeft en aan wie hij evt. het zaakje geeft/verkoopt. Hierop kan gecontroleerd worden.
Tenzij hij/zij hem ook illegaal in bezit had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Muttley schreef op 07 november 2002 @ 13:27:

... Zenden zonder machtiging is een misdrijf. Als men (en dat is heel snel) doorheeft dat er iemand oneigenlijk van de band gebruik maakt, gaat men peilen. Binnen de kortste keren heeft men je gelokaliseerd en komt men even langs om je apparatuur in beslag te nemen. Tevens krijg je een strafblad aangemeten.

Eigenlijk is het kortzichtig van degene van wie je hem gekregen hebt. Die zou, als hij zendamateur zou zijn (geweest), het een en ander moeten weten. Hij moet dan in zijn logboek ook noteren welke apparatuur hij in huis heeft en aan wie hij evt. het zaakje geeft/verkoopt. Hierop kan gecontroleerd worden.
Tenzij hij/zij hem ook illegaal in bezit had.
na ik zou echt niet wete wat ik moet zegge, maar tis wel grappig om ze te horen waar ze t over hebben. verder doe ik nix.

die gene waarvan ik hem heb gekrege zat bij de bewaking, toen hij weg was gegaan heeft hij dat ding niet terug hoeven geven. Hij was nu aan het opruimen en zodoende kreeg ik het.

Wat ik trouwens wel raar vind is dat je overal een vergunning voor moet hebben, maar niet voor die kinder/Fisherprice gevallen. terwijl je daar ook mee kan zenden.
hoe zit dat dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-04 16:12

mindcre8r

Tradepedia

die zenden uit op de vrijgegeven band.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muttley
DrNizeGuy schreef op 07 November 2002 @ 13:39:
[...]

die gene waarvan ik hem heb gekrege zat bij de bewaking, toen hij weg was gegaan heeft hij dat ding niet terug hoeven geven. Hij was nu aan het opruimen en zodoende kreeg ik het.

Wat ik trouwens wel raar vind is dat je overal een vergunning voor moet hebben, maar niet voor die kinder/Fisherprice gevallen. terwijl je daar ook mee kan zenden.
hoe zit dat dan :?
Dus illegaal in zijn bezit. Bewakingsdiensten mogen geen gebruik maken van de 2 meterband. Deze is uitsluitend bedoeld voor amateurs.

Kinderspeelgoed (bijv FisherPrice) valt onder de vrijgestelde categorie. Net als afstandsbedieningen voor modelbouw (al moest je daar vroeger ook een machtiging voor hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
raar dat ze dat dan toch voor bewaking gebruiken.
maar met da speelgoed kan je ook (als je bijv in de buurt van schiphol bent) vliegtuigen horen.. lijkt me niet dat die band is vrijgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muttley
Dat zijn z.g. instralingen. Dit komt doordat op korte afstand een hoogvermogen zender instraalt op een slechte ontvanger, of het oppikken van spiegelfrequenties. Het is zoals je zegt speelgoed, geen professionele apparatuur, dat daar last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66684

uhhh waarom zou je in deze tijd nog walkie talkies moeten gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48541

Anoniem: 66684 schreef op 08 november 2002 @ 23:56:
uhhh waarom zou je in deze tijd nog walkie talkies moeten gebruiken
Ja, je hebt toch een mobiel? :D

Acties: