Toon posts:

Magnetische afscherming gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gaarne advies cq. info over te gebruiken materialen bij het afschermen van mijn UPS. Mijn monitor staat op mn 19" UPS. Dit wil ik zo houden, nou ja... kheb geen keus. Maar het trilt natuurlijk als een gek, je kunt er niets mee. Ik weet zeker dat het aan de UPS ligt, als ik die uitschakel heb ik er namelijk geen last meer van.

Kennen jullie materialen, zoals bv een plaat, waarmee ik mijn UPS kan bedekken waardoor het niet meer gaat trillen als een gek?!?

Niet met verplaatsingen komen of dergelijks, de UPS moet gewoon afgeschermd worden.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[google=magnetisch elektronisch afschermen]

1ste link, daarmee moet je toch een heel eind kunnen komen :)

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
Hmmm, het blijkt dus dat je materiaal moet gebruiken die magnetisch kan zijn.
Je zou haast denken dat je juist een isolator moet gebruiken, dus iets wat het veld tegenhoudt ipv een materiaal wat de velden op zich neemt.
Maar goed, gewoon staal voldoet dus, 3mm dik ofzo, RVS voldoet niet.

Hier nog een stukje:

De interferentie tussen monitors wordt veroorzaakt door laagfrequente magnetische velden die worden opgewekt door de afbuigspoelen rond de hals van de beeldbuis. Deze zijn verantwoordelijk voor de horizontale en verticale beweging van de elektronenstraal over de fosforlaag aan de binnenkant van het scherm. Deze velden kunnen het best worden tegengehouden met behulp van ijzer of staal, en hoe meer je daarvan gebruikt, hoe beter. Probeer eens een dik stuk staal tussen de twee monitoren te plaatsen. Sommige soorten staal lenen zich beter voor dit doel dan andere, en van die soorten kan met minder materiaal worden volstaan (roestvrij staal voldoet zo ongeveer het minst!) De meeste monitors hebben een vorm van interne afscherming, en sommige nieuwere hebben zelfs heel wat. Interne afscherming is veel effectiever dan externe. Natuurlijk is externe afscherming ook niet zo practisch, en het is dus aan te raden om goed afgeschermde monitoren te kopen.