[XP] Logon screen hibernates sinds 2 dagen?

Pagina: 1
Acties:

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik heb een wel heel vaag probleem. De pc waar ik op zit heeft windows xp pro, en shared internet naar de andere pc. Nou blijkt dat wanneer ik opstart ik sinds kort automatisch mijn enige gebruiker geselecteerd heb (dat ben ik, maar vroeger moest ik zelf klikken, nu hoef ik alleen nog maar het passwoord in te tikken). Ik heb wel pas geleden Guest account afgezet en Administrator account hernoemd.

Maar het raarste probleem is dat de pc in het logon scherm nu opeens na 10 minuten (schatting) gaat hibernaten zodat niemand meer kan internettten! Dit is sinds 2 dagen.

Ik heb ook pas mijn pc weer eens opgeschoont, en (dacht ik) Folding@Home eraf gegooid, die had ik als screensaver staan in het welkom scherm.
Dat kan er mee te maken hebben natuurlijk, maar ik kan niet meer de lokatie vinden waar de screensaver ingestelt staat voor het logon scherm?
* Justice zucht en is dom geweest. :)

Human Bobby

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 12:30
rechtermuisklik op bureaublad - properties - screensaver - en hier none selecteren of het vinkje on resume password protected weghalen...

* Teckna omdat ik in een goede bui ben... very basic.,....

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Teckna schreef op 30 oktober 2002 @ 21:36:
rechtermuisklik op bureaublad - properties - screensaver - en hier none selecteren of het vinkje on resume password protected weghalen...

Niet echt wat Justice bedoelt :P.
Op support.microsoft.com heb ik een weekje geleden hier iets over gelezen, ik zoek het even op :).

• Justice
Teckna schreef op 30 oktober 2002 @ 21:36:

Het logonscherm heeft geen bureaublad, en heeft normaal die windows logo screensaver, en neemt dus NIET je account's screensaver over.

klok.. klepel...
edit: aha ik snap je verwarring nu pas. Het logon scherm dat je krijgt als je je pc opstart, NIET die na je screensaver :)

Human Bobby

• Teckna
Compubiter schreef op 30 oktober 2002 @ 21:37:
[...]
Niet echt wat Justice bedoelt :P.
Op support.microsoft.com heb ik een weekje geleden hier iets over gelezen, ik zoek het even op :).
dan even op power drukken en daar alles op never zetten...

• Compubiter

Compubiter

Think again

HOW TO: Change the Windows Logon Screen Saver in Windows XP
Ik moest even weten op welke woorden ik ook al weer had gezocht, maar 'screensaver' in Windows XP was voldoende :).

• Justice
Teckna schreef op 30 oktober 2002 @ 21:37:
[...]

dan even op power drukken en daar alles op never zetten...
Mja maar dat wil ik niet, want ik hoor op mijn account gewoon op power te kunnen drukken om te hibernaten, dan kon toen het nog werkte ook. want ook deze pref is accountspecifiek.. (iig heeft de admin account 'm anders staan, dus daar ga ik dan van uit). Dit lost dus ook niks op :)

Human Bobby

• Teckna
Justice schreef op 30 oktober 2002 @ 21:40:
[...]

Mja maar dat wil ik niet, want ik hoor op mijn account gewoon op power te kunnen drukken om te hibernaten, dan kon toen het nog werkte ook. want ook deze pref is accountspecifiek.. (iig heeft de admin account 'm anders staan, dus daar ga ik dan van uit). Dit lost dus ook niks op :)
dan went ik mij op de posting boven jou en zie een oplossing :)
dacht weer eens te simpel.... maargoed dat leer je op die training
die ik heb gekregen...

Verwijderd

rechts klikken --> properties --> Power --> Tab Hibernate -->

en het vinkje weghalen bij "Enable Hibernate"

Piece of cookie!!

• Justice
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 21:46:

Piece of cookie!!
Ik kan niet rechts klikken op mijn welkom scherm, jij wel? :z

Human Bobby

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-09 22:15
Piece of cookie!!
Mischien is het in de toekomst een goede gewoonte om eerst de reacties van je mede-tweakers aandachtig te bestuderen voordat je zelf een eventuele oplossing aandraagt. Nofi natuurlijk :)

• Compubiter

Compubiter

Think again

Justice schreef op 30 oktober 2002 @ 21:48:
[...]

Ik kan niet rechts klikken op mijn welkom scherm, jij wel? :z
Is het nou wel gelukt met mijn linkje?

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-09 22:15
8)

(en dat van dat groene plusje wist ik ook wel, ben niet helemaal scherp bezig :))

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 21:46:

Piece of cookie!!
je bedoelt't goed, 't komt er alleen een beetje rottig uit. ;)

via control panel naar je power options, en daar het vinkje voor hibernate uitzetten op tab hibernate. als je nog wel hibernate wilt gebruiken, kun je op de tab power schemes even kijken of daar misschien achter System Hibernates een andere waarde ingesteld staat dan never.

suc6

• Justice
Compubiter schreef op 30 oktober 2002 @ 21:50:
[...]
Is het nou wel gelukt met mijn linkje?
Nou er stond inderdaad een screensaver in die niet meer bestond, en de screensaver werkt weer goed, dus het lijkt alsof het opgelost is. Bedankt voor het snelle antwoord trouwens ;)
Zo niet dan horen jullie morgen wel weer, als ik er niet ben en mijn zus wil msnen :D

Human Bobby

• Compubiter

Compubiter

Think again

Groene plusje staat hier uitgelegd: Opgelet! Nieuw concept: regulars :)
Justice schreef op 30 oktober 2002 @ 21:55:
[...]

Nou er stond inderdaad een screensaver in die niet meer bestond, en de screensaver werkt weer goed, dus het lijkt alsof het opgelost is. Bedankt voor het snelle antwoord trouwens ;)
Zo niet dan horen jullie morgen wel weer, als ik er niet ben en mijn zus wil msnen :D
Graag gedaan :)

• Justice
Bedankt voor je herformulering, maar ik was er al uit dat je eerst ingelogt moet zijn in het welkomsscherm voordat je bezig kan gaan met tabs, windows, control panels en dat je daarnaast mocht je wel ingelogt zijn, je daarmee niet de opties van de .DEFAULT user veranderdt. :)

Human Bobby

• Justice
Nou blijkt de oplossing van Compubiter niet geholpen te hebben (verneem ik van mijn zus), de screensaver doet het wel, maar hij hibernate er nog rustig op los, terwijl .default user's powerprofile op home/desk staat (na 20 minuten monitor uit, voor de rest alles aan laten).
Heb echt geen idee waar het aan kan liggen.
(Wanneer de pc boven niet aan gaat, dan blijft mijn pc volgens mij wel aan, dit zal ik even verifieren wanneer ik geen zin meer heb om te computeren. dit weet ik dus niet zeker)

Human Bobby

Pagina: 1