Hallo mede tweakers,
Ik heb een klein programmatje gemaakt (voor school) voor het laten zien en invoeren van records in mijn database.
Deze database hebben we gemaakt in Acces.
We hebben een aantal queries gemaakt, die werken
.
Nu heb in Delphi een klein programmatje gemaakt, wat die queries uitleest doormidden van stored procedures.
Ik gebruik een TADOConnection voor de connectie naar mijn database file en een TADOStroredProc.
Er wordt altijd maar een query tegelijk op het beeld afgedrukt, daarom gebruik ik maar 1 TADOStoredproc component.
Zodra ik een andere query wil, geef ik de TADOStoredProc Procedurename een andere waarde.
Alleen hier gaat het uiteindelijk fout.
Als ik na de laatse waardes te hebben afgedruk en weer terug wil naar de eerste query (of een andere die ik gedaan heb) krijg een een fout melding.
Deze
In mijn programma kan aan de data NIETS veranderd worden.
en ook niet verwijderd.
Als ik de query in Acces uitvoer, dan gaat het wel goed.
Kan iemand mij hiermee helpen ??
Ik heb een klein programmatje gemaakt (voor school) voor het laten zien en invoeren van records in mijn database.
Deze database hebben we gemaakt in Acces.
We hebben een aantal queries gemaakt, die werken
Nu heb in Delphi een klein programmatje gemaakt, wat die queries uitleest doormidden van stored procedures.
Ik gebruik een TADOConnection voor de connectie naar mijn database file en een TADOStroredProc.
Er wordt altijd maar een query tegelijk op het beeld afgedrukt, daarom gebruik ik maar 1 TADOStoredproc component.
Zodra ik een andere query wil, geef ik de TADOStoredProc Procedurename een andere waarde.
Alleen hier gaat het uiteindelijk fout.
Als ik na de laatse waardes te hebben afgedruk en weer terug wil naar de eerste query (of een andere die ik gedaan heb) krijg een een fout melding.
Deze
Weet iemand wat dit te zeggen heeft ??EOleException with message'BOF of EOF is Waar, of de huidige record is verwijderd. Voor de gewenste bewerking moet er een huidige record zijn'
Let niet op type fouten, want zo krijg ik de foutmelding.
In mijn programma kan aan de data NIETS veranderd worden.
en ook niet verwijderd.
Als ik de query in Acces uitvoer, dan gaat het wel goed.
Kan iemand mij hiermee helpen ??