Chello vindt dat ik het opgezegd heb

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik kreeg vandaan een brief van Chello ... dat ik mijn abonnement heb opgezegd en of ik aub zo snel mogelijk wil bellen wanneer ze de kabelmodem kunnen komen halen, na 2 weken moet ik 250 Euro betalen dan dan komen ze niet meer langs om hem af te halen + een boete.

Maar ik heb het helemaal niet opgezegd :/
Is dit weer nieuw ofzo ... die administratie klopt nog steeds geen reet van. Ik heb ook al maanden geen afboekingen meer gehad van mijn rekening voor abonnementsgeld. En ook geen herinneringen oid.

Iemand al eens gehad?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 10:21

Kr3Kr

Melpomene

is er misschien iets misgegaan met het automatische overschrijven van je bank?
sommige bedrijven nemen nogal eens aan dat als je niet meer betaald, dat je het dan niet meer wilt, @dreeke ;)

Gregor van Egdom Krekr

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

*zucht* ben blij dit eens te lezen. Ik krijg geen rekeningen van hun. Moet zelf eens om de zoveel tijd bellen hoeveel er betaald moet worden. Meestal moet ik dan minder betalen dan als ik elke maand netjes had betaald.

Laatst een telefoontje van die gasten gekregen. Dat ik intresse getoond had in Chello Internet, Of ik al een beslissing genomen had .... Terwijl ik al meer dan 2 jaar Chello heb.

Als ik ze bel moet ik altijd mijn MAC adres gegeven. Dat hebben hun schijnbaar niet in hun systeem staan... Dus ja het is een k*t zo bij Chello

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Verwijderd

Tweakers !

Ik heb wel opgezegt maar wordt al een jaar lang gestalked door die hufters !
Ik heb een bewijs dat ik die modem heb ingeleverd ...
Ik bel al een jaar niet meer met de UPC telefoon verbinding ...
Mijn kabel snelheid was drastisch laag dat doorgaan niet meer zo leuk was :(
Die gratis fax (2de)lijn die ze me aangesmeerd hebben daar weet ik niet eens het nummer van en nu moet ik er voor betalen.

Dreeke ... hou je vast er komt een periode van verderf en ellende op je af.

Of ik even 447 € wil overboeken anders komt er een deurwaarder.
Terwijl ik al een vol jaar zit te wachten tot die Kl**te UPC lui mijn BORG is gaan terugbetalen .

Ik voel me machteloos en verneukt door die club, zelfs mijn super constante ADSL verbinding kan me niet meer gelukkig maken als ik denk aan UPC.

Ik heb zogenaamd dus een telefoon en een 2de lijn die ik moet blijven betalen en ik moet de apparatuur snel inleveren.

Anders snijden ze mijn telefoon en internet verbindingen door !!
De kloothommels weten niet eens meer waar wat staat en wie er wel of niet een verbinding heeft !!

Ik steun ieder in een gevecht tegen de allerslechste provider en tiran UPC !!

Welcome in hell ... Atellahhhhh })

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:43
De administratie is een beetje een chaos idd, ik denk niet dat het heel veel zin heeft om hier een topic over te openen, je krijgt idd te horen dat er nog genoeg andere mensen met problemen zijn en dat UPC zuigt maar daar schiet je weinig mee op. Niemand weet een manier om wel normaal met UPC in contact te komen, je enige mogelijkheid is om een uur de tijd te nemen, flink te betalen, in de gigantische wachtrij te gaan staan en hopen dat er iemand opneemt die je verder kan helpen en dat er dan echt iets aan gedaan wordt. Een ander probleem is dat ze vaak niet doen wat ze aan de telefoon beloven.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-03 00:29

Bergen

Spellingscontroleur

Eeeh Dreeke, ik neem aan dat ze nu opzegging weer hebben verwijderd? Dan hoef je tenminste niet over die boete enzo in te zitten... Maargoed, 't is wel vreemd. Misschien heeft iemand z'n abo opgezegd en hebben ze het perongeluk op het verkeerde adres afgesloten. Een andere oorzaak kan ik iig niet bedenken. Zoiets heeft niets met je abonnementsgeld te maken, dit staat er helemaal los van.
wica schreef op 30 oktober 2002 @ 21:15:
*zucht* ben blij dit eens te lezen. Ik krijg geen rekeningen van hun. Moet zelf eens om de zoveel tijd bellen hoeveel er betaald moet worden. Meestal moet ik dan minder betalen dan als ik elke maand netjes had betaald.
Tja, bij de medewerkers zelf gaat het ook niet altijd goed hoor; ik krijg ook al een jaar geen rekeningen, maar bij mij is het nog erger: er valt bij mij niet eens te zien hoeveel er open staat. Vroeg of laat krijg ik dus een joekel van een rekening waar we dan mooi een betalingsregeling voor gaan treffen.
Laatst een telefoontje van die gasten gekregen. Dat ik intresse getoond had in Chello Internet, Of ik al een beslissing genomen had .... Terwijl ik al meer dan 2 jaar Chello heb.
Tja, da's net zoiets als die door2doors die bij de deuren langs gaan om produkten te verkopen, die kijken ook niet van te voren na welke produkten je allemaal al hebt. Een collega van me heeft ze al een paar keer aan de deur gehad en laat ze eerst altijd heeelemaal uitpraten over wat er allemaal te krijgen is en vraagt helemaal aan het einde nog eens of ze volgende keer eerst ff willen nakijken wat er al op hun woning zit aangesloten. Ze hebben alle produkten al.. Dikke lol altijd :)
Als ik ze bel moet ik altijd mijn MAC adres gegeven. Dat hebben hun schijnbaar niet in hun systeem staan... Dus ja het is een k*t zo bij Chello
Nouja er staat wel een mac in het systeem maar omdat je nooit zeker weet of het wel klopt (ivm modemwissel/verhuizing/whatever) vragen we het gewoon nog een keertje...

• Pc123
Wat is dat dan voor een systeem als zelf de medewerkers er onmogelijk achter kunnen komen hoe t zit met de betalingen?? Hoe moet het dan met al die klanten!! Wanneer is deze chaos afgelopen?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 21:20:
...
Ik snap niet dat je je daar druk om maakt... Laat die deurwaarder toch lekker komen, laat je hem dat bewijs toch gewoon zien dat je 't modem al hebt ingeleverd? Heel simpel...
Terwijl ik al een vol jaar zit te wachten tot die Kl**te UPC lui mijn BORG is gaan terugbetalen .
Dan zou ik het gewoon inhouden op m'n abonnementskosten...

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 17:03
Ik voel me machteloos en verneukt door die club, zelfs mijn super constante ADSL verbinding kan me niet meer gelukkig maken als ik denk aan UPC.
Da kan nie! ;)

Maar wij hebben sortgelijke tafarelen met casema, als ik dit zo lees wel in mindere maten hoor maar casema kan er ook wat van. Die gasten snappen zelf niet eens wat ze aan het doen zijn, ik heb het dan over de kabeltelevisie en dan al helemaal niet te spreken over de internet diensten, die zijn echt zo bagger. Dus ADSL is een goede stap voor mij, alleen ik was er eik toch snel vanaf als ik lees hoe UPC te werk gaat...

Veel succes man, ik zou ze gewoon dood spammen en elke dag mailtjes sturen met je verhaal, en echt gewoon 10 mailtjes per dag ofzo. Geen id, doe iets, doodbellen heeft geen nu. Ga langs, stuur brieven, geen id.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Pc123 schreef op 30 oktober 2002 @ 21:32:
Wat is dat dan voor een systeem als zelf de medewerkers er onmogelijk achter kunnen komen hoe t zit met de betalingen?
Tja het schijnt een probleem te zijn in de link tussen de databases. Als je het aangeeft kunnen ze er wel in omprutsen tot het weer goed is maar dat moet bij elke klant apart gebeuren.
Hoe moet het dan met al die klanten!! Wanneer is deze chaos afgelopen?
Als alle bugs uit het systeem zijn verwijderd...

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Novah schreef op 30 oktober 2002 @ 21:37:
...
Veel succes man, ik zou ze gewoon dood spammen en elke dag mailtjes sturen met je verhaal, en echt gewoon 10 mailtjes per dag ofzo. Geen id, doe iets, doodbellen heeft geen nu. Ga langs, stuur brieven, geen id.
Zoveel moeite zou ik er niet voor doen. Ik zou juist NIETS doen. Laat ze het maar lekker zelf oplossen. Zelf doe ik er ook helemaal niets voor. Er schijnt namelijk een regel te zijn die zegt dat alleen de laatste 6 maanden in rekening mogen worden gebracht als ze de rekeningen ophopen en dat vind ik helemaal niet erg: ik krijg al dik 12 maanden geen rekening :)

Verwijderd

Hoe zit dat dan met al die klanten ??

Dat zeg ik toch net, ik wordt gewoon omver gelopen gewalst door een enorm bedrijf met schulden.

Wat kan ik nou doen ?

Bellen helpt niet !

Schrijven nog minder !

Ik werk van 9.00 tot 18.00 en dan moet in zeker om 10 uur op Zaterdag ochtend aan de balie mijn bewijs laten zien !!

Fuck them ik laat hem wel aan de rechter zien !

Net zoals mijn nieuwe aansluitingen van de KPN telefoon lijn en de ADSL.

Atteelllaaahhhh })

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 21:43:
Hoe zit dat dan met al die klanten ??

Dat zeg ik toch net, ik wordt gewoon omver gelopen door een enorm bedrijf met schulden.
Wat kan ik nou doen ?
Bellen helpt niet !
Schrijven nog minder !
Ik werk van 9.00 tot 18.00

Wanneer eindigt deze nachtmerrie ??
Mijn reactie op jouw post wel gelezen?

Verwijderd

Gerben als je 12 maanden niet betaald en nog steeds internet hebt ....

Dan ben jij een mazzelpik !

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik betaal ook al meer dan een half jaar niet meer volgens mij. Maar dat ligt aan hun, want het ging voorheen altijd met automatisch incasso.

Van mij mogen ze het eraf halen hoor, maar dat doen ze niet. Dus dan komen ze maar mijn modem fijn ff weghalen???
* dreeke houdt de modem ....
Aangezien hun administratie toch al niet klopt ga ik er eerlijk gezegd ook vanuit dat ze voorlopig niet langskomen om hem op te halen.

En aan de hand waarvan willen ze dat geld hebben? Omdat hun de modem terugwillen? Dan wil ik graag eerst bewijs van mijn schriftelijke opzegging, of mijn overtredingen.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 22:00:

Nee, mijn reactie op JOUW post, wat JIJ moet doen.
dreeke schreef op 30 oktober 2002 @ 22:07:
Ik betaal ook al meer dan een half jaar niet meer volgens mij. Maar dat ligt aan hun, want het ging voorheen altijd met automatisch incasso.

Van mij mogen ze het eraf halen hoor, maar dat doen ze niet. Dus dan komen ze maar mijn modem fijn ff weghalen???
* dreeke houdt de modem ....
Aangezien hun administratie toch al niet klopt ga ik er eerlijk gezegd ook vanuit dat ze voorlopig niet langskomen om hem op te halen.

En aan de hand waarvan willen ze dat geld hebben? Omdat hun de modem terugwillen? Dan wil ik graag eerst bewijs van mijn schriftelijke opzegging, of mijn overtredingen.
Ja maar hebben ze de opzegging er nou uitgehaald of niet?

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 22:00:

Ngpfff!

dat heb ik nou ook. of ik effe 480 € wil lappen.
al 11 maanden niet betaald is gebleken.
maar nooit een herinnering of zo. klopt wel dat ik niet betaald heb, maar zeg dat GVD iets eerder ja. :(
heb maar n alfbetaalregeling getroffen........ :( maar mog nix van gehoord...

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Dus we zijn het er allemaal over eens ....

Chello gaat failliet en trekt haar klanten mee in haar diepe hongerige zwarte gat !

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 07:05:
Waaruit concludeer je dat we het met je eens zijn?
Chello gaat failliet en trekt haar klanten mee in haar diepe hongerige zwarte gat !
Gaat Chello failliet dan? UPC bedoel je waarschijnlijk. Maar dat zeiden ze 2 jaar geleden ook... :Z Trouwens, Chello is niet eens van UPC. Chello is als onderpand voor een lening uitgegeven aan Liberty Media of United Global Com, kweet zo ff niet aan wie van de twee.

Onderbouw volgende keer je stelling. Zoek eens wat cijfers op en houd het nieuws bij. Denk na voor je blaat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 07:05:

Nee hoor....

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://www.chelloo.com/ne...chellosupport.yi.org.html, volgens mij kun je toch wel beter om een rekening gaan zeuren en betalen :X

🌞🍃

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Nah... Er wordt gekeken of de modems in het systeem staan geregistreerd, niet of er voor wordt betaald. Je moet het zo zien: UPC heeft een grote lijst van alle mac-adressen van de modems en bij elk mac-adres hoort een adres. Ook is er een lijst van alle modems die in het magazijn liggen. Die tabellen worden van elkaar afgetrokken en dan weet je welke mac-adressen bij mensen thuis moeten staan. Dan wordt er gekeken welke mac-adressen er allemaal op een adres staan en dan weet je welke modems vermist worden. DIE mac-adressen worden gewoon geblokkeerd :) Er wordt dus niet naar de betalingen gekeken... Wat denk je waarom je je adresgegevens op die site moet invullen? ;)

Verwijderd

@home :P

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-03 13:45

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

hmmm, k heb er geen last van dat ze me nie vragen om te betalen:P punt blijft dat chello brak is op t moment, en ze de prijzen blijven verhogen, maar service of goede administratie, ho maar

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:36

Ankh

|true

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 21:20:

deurwaarders zijn knuppels, no offence. Wij hebben er ook ooit problemen mee gehad, KPN that is.. volgens hun hadden we meerdere malen de rekening niet betaald (hadden bewijzen maar ze wilde niet luisteren...) dus deurwaarder kwam langs. Of we het nu wilde betalen. Wij laten zien om wie het ging KPN that is, en dat wij betaald hadden. Die vent kon er niets tegen doen :P

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:13

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

• rekening gekregen van 400 euro
• maandje later was dat al 746 euro, alle betalingen door mij zijn niet verwerkt.
• Hadden een paar rekeningen niet voldaan, dus keurig nog voldaan.
• schuld werdt alleen maar hoger en hoger door de extra betalingen..
• Brief naar debiteurenadministratie UPC in Leeuwarden op 10 september.
• Ontvangstbevestiging van UPC een week later....
• UPC gaat gewoon door met brieven sturen en aanmaningen.
• Brief gekregen van UPC dat ze een aantal diensten gaat beperken
• Uitgaand bellen vervolgens afgesloten
• Naar UPC winkel geweest, en daar was toch zo'n irritante l*l, hij wilde niet even kijken naar de rekeningen, had hij geen zin in.
• Inmiddels is mijn chello-mail account disabled, mail word allemaal teruggestuurd onder de vermelding dat mijn account niet meer bestaat.
• Nieuwe factuur gekregen 300 euro,
• Laatste herinnering ontvangen voor afsluiting op 8-11-2002
• Belletje van 45 minuten naar UPC á 10 eurocent/minuut. Enige nummer naast 112 wat ik nog kan bellen. Toen ik vertelde dat ik een vraag had over een factuur begon de medewerker al met 'ow jee' Afgesproken dat de blocks er vandaag afgehaald zouden worden op de mail en telefoon. Ik moet alle betalingsbewijzen op sturen van 1,5 jaar geleden. Dit moest ik maar ff faxen, maar me lijnen zijn geblocked :(
• Inmiddels zijn de blocks nog niet van de diensten afgehaald.
• Na 7 weken ook nog geen reactie op brief.....
• de 8e wordt ik verwijderd als klant en schakelen ze een incasso in....Nou EINDELIJK iemand die dan bij me aan de deur komt en waaraan ik alles kan uitleggen. ;)

Kortom, ze hebben de rekening 300% opgeblazen, hebben me afgesloten van een aantal mogelijkheden met telefonie en chello, reageren niet op brieven en komen afspraken niet na. Ik heb nu voor enkele tientallen euro's aan kosten gemaakt door die administratie van UPC. Lekker hoor, ja zo ga je ook failliet ja. Als ik voor a.s. dinsdag niet ter wille ben behandeld, dan sluit ik alle UPC diensten maar af geloof ik. Telefoon en internet naar KPN en een shotel op het dak.

De klant maakt het salaris mogelijk, dat vergeten ze daaro door klanten gewoon in de 'kou'te laten staan.

Jammer hoor, erg jammer dat UPC!

UPC :O

/dev/null

• Ankh

Ankh

|true

ik snap het niet, is er geen organisatie die zulke dingen dan tegen kan gaan? die er voor kan zorgen dat het bij chello/upc eens goed gaat. Kijk veel mensen willen dat het bedrijf failliet gaat, maar of dat nou een oplossing is..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
RaMMSTeiN schreef op 01 november 2002 @ 07:08:
ik snap het niet, is er geen organisatie die zulke dingen dan tegen kan gaan? die er voor kan zorgen dat het bij chello/upc eens goed gaat. Kijk veel mensen willen dat het bedrijf failliet gaat, maar of dat nou een oplossing is..
Volgens mij zijn er nog meer mensen die niet willen dat het bedrijf failliet gaat, omdat ze dan geen telefoon/internet/kabelTV meer hebben.

Ik zie de laatste tijd meer van dit soort zaken voorbij komen die te maken hebben met UPC. Het lijkt erop dat ze sinds een maand of 2 echt hard bezig zijn op geld binnen te halen. Bijv. door automatische incasso's te doen van veel te hoge bedragen, mensen boetes opleggen, diensten afsluiten, wel geld vangen en zeggen niets te krijgen, etc.
Ik denk dat je ofwel collectief naar instanties als kassa, radar enzovoorts moet gaan schrijven.
Start een Inkoop Actie voor een collectieve klacht over UPC, ofzo richting alle consumenten programma's.
Bijv. via LauPro.
't zal wel indruk maken bij dergelijke organisaties als je in een keer met 300 gedupeerden op de proppen komt.

Voor een hoop mensen die niet zo veel op fora rondhangen is dit allemaal onbekend en die mensen betalen braaf alle boetes omdat ze niet twijfelen aan de juistheid van de betalingsachterstand. (Je zit bij de KPN toch ook niet de telefoon rekening na te rekenen)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Balboa
  • Laatst online: 13-03 15:39
stuur je probs naar Tros Radar ofzo of de Consumentenbond. Die doen vaak wel wat met dit soort excessen.

Sterkte!

Handtekening

Verwijderd

*Als je weet dat je netjes betaald endergelijke dan moet je doen wat ik gedaan heb bij KPN zelfde verhaal niet betalen terwijl je het wel doet. Gewoon 1 brief schrijven waarin je aangeeft dat je betaald samen met kopieen van de betalingen en duidelijk erin vermelde dat als men hun administratie niet op orde brengen dat je ze aanklacht wegens laster en de geleden schade, aangaande telefoontjes naar 0900 nummers voor, inlichtingen, uitleg ed, het schrijven en versturen van brieven/faxen. Ook, wat je zeker in de gaten moet houden, dat je een toetsing doet bij het BKR (bureau Kredit registratie, kosten E10,- ongeveer maar bij fouten erin krijg je dat geld terug) omwille van het feit dat men je daar aan kan melden als wanbetaler * wat KPN dus bij mij had gedaan * wat de komende 5 jaar van je leven je blijft achtervolgen als het bedrijf het niet rechtzet. Wel aangetekend versturen overigens gezien de adminstratie perikelen. Men kijkt namelijk angstig naar zulke brieven. En in mijn geval heb ik nooit meer iets van ze gehoord en heb een soort gelijk geval lopen bij mijn zus waar het nu afwachten is op een reactie (als die nog komt)

• Ankh

Ankh

|true

we zitten met hier 10000+ tweakers (ofzo noem maar wat) valt er dan geen stichting op te richten ofzo. zelf ben ik dan nog blij met multikabel (wanneer upc het overneemt, dan neemt mijn pa namelijk geen kabel meer, maar gaat hij over sateliet :) jammer genoeg geen kabel voor mij meer dan :'( :) )

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-02 13:12
Als je echt in de puree zit is het altijd raadzaam een aangetekende brief met je verhaal naar de directie te sturen.
Ten eerste heeft dat altijd een schrikreactie tot gevolg. Misschien wordt er zelfs wat aan het probleem gedaan.
Ten tweede heb je daarmee altijd een wettelijk bewijs van je eigen goeie wil in handen.
Het kost wat maar is het wel waard.

• Pc123
Niet bij UPC, krijgen ze er gigantisch veel van per dag, schrikken ze al lang niet meer van!! De meeste sturen ze gewoon terug, weigeren ze te accepteren.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb nu voorelkaar gekregen dat ze op 8/11/2002 niet meer gaan afsluiten. Ze gaan alles eerst uitzoeken. Totdat laten ze wel de blocks op me telefoon en mail zitten :(

heeft wederom weer 45 minuten gekost. Jezus wat zijn die lui amateuristisch bezig; ze kunnen niet eens vertellen wat de specificaties zijn van een factuur. Komt omdat ze een nieuwe systeem hebben, ze hebben het oude weggeflikkerd; nu kunnen ze geen facturen ouder van een paar weken meer bekijken. Hahaha, mooie boel als het tot een rechtzaak moet komen :)

/dev/null

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
4tune schreef op 01 november 2002 @ 21:32:
Als je echt in de puree zit is het altijd raadzaam een aangetekende brief met je verhaal naar de directie te sturen.
Ten eerste heeft dat altijd een schrikreactie tot gevolg. Misschien wordt er zelfs wat aan het probleem gedaan.
Ten tweede heb je daarmee altijd een wettelijk bewijs van je eigen goeie wil in handen.
Het kost wat maar is het wel waard.

Ik heb ze ooit al een keer een aangetekende brief gestuurd. Die is niet aangenomen.

Ik weet niet hoe ik die mensen moet bereiken hoor, ik kan ze bellen en dan krijg ik iemand aan de lijn die ZEGT dat hij/zij alles gaat oplossen, en vervolgens gebeurt er niks. Dat kan je doen tot je een ons weegt.

Ondertussen blijven ze wel incasseren, dreigen met deurwaarders, afsluitingen, etc.

Verwijderd

Ik zat even bij mezelf te denken. Zal ik posten of niet :?

Aangezien het denk ik weinig zal uitmaken, kan ik het toch niet laten.

Het meeste gezeik over die facturen komt voort uit het feit dat mensen gewoonweg niet betalen. Niet voldoende saldo hebben op rekening. Automatische incasso's die geblocked worden.

Ik let wel wat er afgeschreven wordt per maand op mijn afschriften. Waarom :? Omdat ik wil weten of ik ergens voor betaal en ik niet in de problemen kom. Waarom zit iedereen toch zovaak financieel in de rats :?

Juist omdat mensen niet met geld om kunnen gaan. Meer hooi op de vork nemen dan kan. Mensen hebben dan geen voldoende saldo meer op hun rekening en lopen hierdoor betalingen mis.

En kom niet met smoesjes. Ja m'n salaris is nog niet gestort. Als je vooruit denkt weet je gewoon wat er per maand ALTIJD van je rekening geschreven wordt. Daar dien je gewoon rekening mee te houden. Alledaags hoor ik smoesjes van klanten voorbij komen dat ze niet weten dat ze al maanden niet betalen. Ik ben keihard in zulke situaties.

Ik werd in het begin ook niet gefactureerd voor mijn chello. Ik heb aan de bel getrokken dat ik niet gefactureerd ben. Netjes betaald. Alles keurig in orde gekomen. Waarom :? Omdat ik gewoon op tijd wil betalen voor een dienst die ik gebruik. En veel mensen denken. Waarom moet ik aangeven dat UPC mij niet factureerd?

Die mensen komen dan gigantisch in de problemen. Veel bellen met de helpdesk. Telefoonrekening vliegt omhoog. Met allerhande narigheid als gevolg. Stortingen die dan vaak niet correct of incompleet door een klant worden gedaan omdat ze achterstand hebben. Betalingsregelingen die ze niet kunnen voldoen achteraf vanwege te weinig saldo.

Wat ik wil zeggen is dat de meeste klanten al die narigheid zelf op de hals halen!
Ja er gaat inderdaad wel eens wat mis ja. Maar als dit gebeurt en het wordt op tijd aangegeven wordt een onterecht afgeboekt bedrag keurig verrekent met de komende posten.

En voor de persoon die een opmerking maakte over de deurwaarder. Als de deurwaarder bij jou aan de deur komt heeft hij geen boodschap aan jouw verhaal. Hij komt alleen om het verschuldigde bedrag te incasseren wat jij dient te voldoen. Dat is zijn/haar werk.

Hetzelfde verhaal geldt voor de crosservices waar zo ontzettend over geklaagd werd. Dit waren verschuldigde bedragen overgekomen uit het oude adminstratie systeem. Dit was voor velen onduidelijk. Vervelend is het wel, maar als er gewoon betaald wordt heb je niks met crosservices te maken.

En het kan inderdaad gebeuren dat er onterecht bedragen worden afgeschreven die niet verklaart kunnen worden. Maar het vreemde is dat dit vrijwel altijd voorkomt bij klanten die het niet voor elkaar krijgen om maandelijks gewoon te betalen.

Nog een voorbeeld. Klant is het niet eens met een betaling wat gewoon terecht is. Monteursbezoek. Apparatuur verstrekt door UPC etc. Klant gaat dan doodleuk incasso stopzetten waardoor betalingsachterstand omhoog loopt. Klant gaat dan bellen. Hij moet zelf storten. Volgende rekening wordt door UPC weer opgemaakt. Betaling van de klant is dan net binnen waardoor het mekaar dan net weer kruist en de volgende nota voor de klant niet in orde is.

Geloof me maar als ik zeg dat hieruit zowat alle problemen wat betreft facturatie voortkomen. Ik kom dit elke dag tegen. Denk hier ook maar even overna.

Wederom geen flame intended. Maar vanuit een ander standpunt bekeken. ;)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

RaMMSTeiN schreef op 01 november 2002 @ 08:17:
we zitten met hier 10000+ tweakers (ofzo noem maar wat) valt er dan geen stichting op te richten ofzo. zelf ben ik dan nog blij met multikabel (wanneer upc het overneemt, dan neemt mijn pa namelijk geen kabel meer, maar gaat hij over sateliet :) jammer genoeg geen kabel voor mij meer dan :'( :) )
Ja en omdat ALLEEN de mensen hier posten die problemen hebben lijkt het net of IEDEREEN problemen heeft! Je ziet bijna nooit iemand posten dat ie nergens last van heeft! Daardoor denk jij ook dat al die 10.000+ tweakers (nouja eigenlijk zijn er rond de 60.000 geregistreerde tweakers :P) problemen hebben! NIET DUS. Het werkelijke aantal wat problemen heeft is ontzettend klein!

Het zit er superdik in dat als jullie produkten van UPC krijgen, jullie nooit ergens problemen mee zullen hebben. Dat lijkt onwaarschijnlijk puur doordat je alleen de mensen hoort klagen die problemen hebben.

Mensen die geen produkten van UPC afnemen en toch lopen te zeuren vallen gewoon in de categorie kuddedieren. Flame intended.

Wat de problemen van I_Stealth_I betreft: gewoon ronduit KUT voor je, maar bedenk wel dat de meeste medewerkers je heel graag weer zouden willen aansluiten maar het gewoon NIET MOGEN. Degene die bepaalt of je weer aangesloten mag worden is de betalingsafdeling en die bellen zelf niet met klanten en die zijn keihard. Maarja, zij hebben zich ook maar aan regeltjes te houden die van bovenaf worden opdragen. Maargoed, ik wens je sterkte.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 02:23:
Juist omdat mensen niet met geld om kunnen gaan. Meer hooi op de vork nemen dan kan. Mensen hebben dan geen voldoende saldo meer op hun rekening en lopen hierdoor betalingen mis.
Lees de draad... Er staan hier voornamelijk verhalen van mensen wiens rekening onzorgvuldig is opgemaakt, c.q. die niet verschuldigde bedragen gefactureerd krijgen, of die anderszins een probleem hebben met een eenzijdige wijziging in de koop- of huurovereenkomst met een moloch van een bedrijf.

De wet schrijft overigens voor dat een geldige handelsovereenkomst onder meer wordt geschraagd door een tijdige en kloppende factuur. Nalatigheid is - in het voorbeeld van de topicstarter - geen reden tot eenzijdige ontbinding van de overeenkomst door de nalatige partij.
Ik werd in het begin ook niet gefactureerd voor mijn chello. Ik heb aan de bel getrokken dat ik niet gefactureerd ben. Netjes betaald. Alles keurig in orde gekomen. Waarom :? Omdat ik gewoon op tijd wil betalen voor een dienst die ik gebruik. En veel mensen denken. Waarom moet ik aangeven dat UPC mij niet factureerd?
Omdat ze dat niet hoeven doen. Het enige waar we het over eens zullen zijn is dat, bij gebrekkige facturatie terwijl wel het vruchtgebruik van een product wordt genoten, het slim is om zelf alvast voldoende geld opzij te zetten. Maar nogmaals, in de meeste hier beschreven gevallen is de leverancier nalatig en daar hoeft de consument geen rechtshalve handelingen aan te verbinden.
Die mensen komen dan gigantisch in de problemen. Veel bellen met de helpdesk. Telefoonrekening vliegt omhoog.
Even een mening tussendoor: als de telefoonrekening omhoogvliegt als gevolg van bellen met de helpdesk, dan is bij specificatie van die kosten de rechter volgens mij geneigd om de klant zonder meer in het gelijk te stellen. Als je een probleem aankaart mag je toch verwachten dat zo'n bedrijf daar wat mee doet?
En voor de persoon die een opmerking maakte over de deurwaarder. Als de deurwaarder bij jou aan de deur komt heeft hij geen boodschap aan jouw verhaal. Hij komt alleen om het verschuldigde bedrag te incasseren wat jij dient te voldoen. Dat is zijn/haar werk.
Die deurwaarder hoeft niet naar verhaaltjes te luisteren, idd. Als iemand echter betalingsbewijzen kan overleggen is er geen probleem en kan die deurwaarder onverrichter zake weer naar huis.
Hetzelfde verhaal geldt voor de crosservices waar zo ontzettend over geklaagd werd. Dit waren verschuldigde bedragen overgekomen uit het oude adminstratie systeem. Dit was voor velen onduidelijk. Vervelend is het wel, maar als er gewoon betaald wordt heb je niks met crosservices te maken.
Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld. Als een bedrijf z'n administratie niet op orde heeft, is de klant daar niet debet aan (pun intended). Als je een betalingsachterstand hebt, mag het bestaan van die betalingsachterstand geen reden zijn om in conflict te raken. Andermaal onzorgvuldigheid van de leverancier.
Klant gaat dan doodleuk incasso stopzetten waardoor betalingsachterstand omhoog loopt. Klant gaat dan bellen. Hij moet zelf storten. Volgende rekening wordt door UPC weer opgemaakt. Betaling van de klant is dan net binnen waardoor het mekaar dan net weer kruist en de volgende nota voor de klant niet in orde is.
En nou val je door de mand :+ als de volgende factuur uit je voorbeeld niet klopt, omdat'ie de betaling op een vorige factuur kruist, ben je de facto dubbel aan het factureren, hetgeen volgens mij een misdrijf is, en bovendien andermaal de onderhavige overeenkomst schendt. Daarom maken intelligente bedrijven onderscheid tussen fakturen (wat hebben we u tegen welke prijs geleverd) en rekeningoverzichten (welke fakturen staan nog open), en sturen ze die bij voorkeur ook niet in dezelfde envelop op.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Hee GerbenW en PC123,

Waarom gaan jullie niet eens praten met UPC om al die slachtoffers te helpen.
Jullie zijn vol lof over Chello en doen net alsof jullie vertegenwoordigers zijn van Chello.
Ik begrijp niet waarom jullie jezelf zo belachelijk maken op en anti UPC topic !
GerbenW laat het vooral niet na om het juiste voorbleeld te geven door heel Nederland op te fokken niet te betalen terwijl je er zelf werkt !!
Nou breekt mijn klomp en nu snap ik waarom het zo'n tyfus zooi is daar op die helpdesk en administratie.

Als GerbenW een echte volwassen kerel is dan betaalt ie waar ie recht op heeft, door mensen zoals jij komen de wel brave betalers in het geding maar dat snap jij niet met je een-cellige game cel in die lege geheugen bank van je.

Cijfers er bij zoeken ?

Waarvoor ??

Het is allemaal zoete koek en iedereen heeft het zelfde probleem !!

Blaten laat ik aan jou over want echt zinnige teksten kan je niet bedenken GerbenW.

Begin je eigen topic maar over hoe goed Chello is en wacht maar af.

Voorlopig willen de mensen hier hun shit kwijt en jij hoort daar kennelijk niet bij als oplichtertje van je eigen baas.
Wat mij betreft hoef je niet te reageren op onze anti UPC topics want je bederft de sfeer net zoals je je werk bederft door wel braaf te gaan maar niet te betalen !!

Verwijderd

Rataplan schreef op 02 november 2002 @ 04:43:
[...]
Lees de draad... Er staan hier voornamelijk verhalen van mensen wiens rekening onzorgvuldig is opgemaakt, c.q. die niet verschuldigde bedragen gefactureerd krijgen, of die anderszins een probleem hebben met een eenzijdige wijziging in de koop- of huurovereenkomst met een moloch van een bedrijf.

De wet schrijft overigens voor dat een geldige handelsovereenkomst onder meer wordt geschraagd door een tijdige en kloppende factuur. Nalatigheid is - in het voorbeeld van de topicstarter - geen reden tot eenzijdige ontbinding van de overeenkomst door de nalatige partij.
Ik heb heel goed gezien wat hier staat. Maar het verhaal horen we vaak alleen maar van een kant. Ik wil eerst goed van beide partijen een verhaal horen voor ik kan zeggen of de schuld bij de klant of UPC ligt.

Maar wat ik probeer te zeggen is dat dit soort zaken echt niet zo vaak voorkomen als beweerd wordt. En jij zelf weet ook niet bij elk probleem wat hier gemeld wordt of het alleen maar aan UPC ligt. Die conclusie is meestal nogal snel getrokken. Ik zit in regio ZH. Dus ik zou het geval van Dreeke wel nader kunnen bekijken. Daaruit zal dan blijken wat er precies aan de hand is.

[...]
Omdat ze dat niet hoeven doen. Het enige waar we het over eens zullen zijn is dat, bij gebrekkige facturatie terwijl wel het vruchtgebruik van een product wordt genoten, het slim is om zelf alvast voldoende geld opzij te zetten. Maar nogmaals, in de meeste hier beschreven gevallen is de leverancier nalatig en daar hoeft de consument geen rechtshalve handelingen aan te verbinden.
Als klanten niet gefactureerd worden om een bepaalde reden en dit niet aangeven bij UPC, kan UPC ook zo snel niks veranderen aan de situatie. Daar gaat weer tijd overheen voordat deze fout wordt gegevonden met alle narigheid nadien. Daarom is het dus wel verstandig dit zelf aan te geven. Niet doen is leuk. Lekker niet betalen. Dan komt de rekening vanzelf wel een keer.

[...]
Even een mening tussendoor: als de telefoonrekening omhoogvliegt als gevolg van bellen met de helpdesk, dan is bij specificatie van die kosten de rechter volgens mij geneigd om de klant zonder meer in het gelijk te stellen. Als je een probleem aankaart mag je toch verwachten dat zo'n bedrijf daar wat mee doet?
Dus met andere woorden het bedrijf doet niks? Ik zal je vertellen dat deze situaties niet vaak voorkomen met als uitkomst dat de klant in het gelijk wordt gesteld. Maar ja, zoals zovaak voorkomt kan de klant het zo mooi brengen dat iedereen vingertje wederom gaat wijzen naar UPC. Fouten komen echt wel voor. True. Maar echt niet zo overdreven veel als beweerd wordt. Klant is in de meeste gevallen zelf verantwoordelijk voor de betreffende situatie.

[...]

Die deurwaarder hoeft niet naar verhaaltjes te luisteren, idd. Als iemand echter betalingsbewijzen kan overleggen is er geen probleem en kan die deurwaarder onverrichter zake weer naar huis.

[...]
Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld. Als een bedrijf z'n administratie niet op orde heeft, is de klant daar niet debet aan (pun intended). Als je een betalingsachterstand hebt, mag het bestaan van die betalingsachterstand geen reden zijn om in conflict te raken. Andermaal onzorgvuldigheid van de leverancier.
Nee dat is niet zo. Er wordt een afspraak met de klant gemaakt om de verschuldigde bedragen zelf over te maken. Dus met andere woorden de klant mag zelf aangeven wanneer het bedrag maandelijks overgemaakt kan worden. En de klant dient zich aan deze regeling te houden. Heeft niks met onzorgvuldigheid van de leverancier te maken. Dit gebeurd dus wederom niet als de klant gewoon betaald

[...]
En nou val je door de mand :+ als de volgende factuur uit je voorbeeld niet klopt, omdat'ie de betaling op een vorige factuur kruist, ben je de facto dubbel aan het factureren, hetgeen volgens mij een misdrijf is, en bovendien andermaal de onderhavige overeenkomst schendt. Daarom maken intelligente bedrijven onderscheid tussen fakturen (wat hebben we u tegen welke prijs geleverd) en rekeningoverzichten (welke fakturen staan nog open), en sturen ze die bij voorkeur ook niet in dezelfde envelop op.
Ik val door de mand? Nee hoor. Als een klant verschuldigt bedrag overmaakt en de volgende factuur al is opgemaakt en verwerkt is dit mooi pech voor de klant. Ligt niet aan UPC. Klant moet gewoon op tijd betalen.

Onderscheid in facturen? UPC neemt verschuldigde bedragen mee in de volgende factuur. Terecht ook. Klant moet wederom gewoon betalen. Nogmaals die ellende ontstaat niet als de klant gewoon betaalt.

En UPC schendt geen enkele overeenkomst op deze manier. Als de klant zich aan de afspraak houdt en gewoon betaalt is er niks aan de hand.

Verwijderd

burner schreef op 02 november 2002 @ 07:58:
Hee GerbenW en PC123,
Jullie zijn vol lof over Chello en doen net alsof jullie vertegenwoordigers zijn van Chello.
Ik begrijp niet waarom jullie jezelf zo belachelijk maken op en anti UPC topic !
GerbenW laat het vooral niet na om het juiste voorbleeld te geven door heel Nederland op te fokken niet te betalen terwijl je er zelf werkt !!
Nou breekt mijn klomp en nu snap ik waarom het zo'n tyfus zooi is daar op die helpdesk en administratie.
Het is inderdaad niet zo'n lekker voorbeeld wat GerbenW hier geeft. Niet betalen en dan lekker een soepele betalingsregeling treffen.

Alleen je moet niet alles over een kam scheren he ;) Dat GerbenW zo'n gedachtengang heeft wil niet zeggen dat iedereen dat heeft.
Als GerbenW een echte volwassen kerel is dan betaalt ie waar ie recht op heeft, door mensen zoals jij komen de wel brave betalers in het geding maar dat snap jij niet met je een-cellige game cel in die lege geheugen bank van je.
Mensen die gewoon netjes betalen komen niet zo gauw in 't geding hoor. Als er sprake is van een misverstand wordt dit met de volgende betaling gelijk rechtgezet. Wederom niet alles over een kam scheren ;)
Cijfers er bij zoeken ?

Waarvoor ??

Iedereen? Niet gaan overdrijven. Dat je ergens over gefrustreerd bent ok. Maar jij doet nu weer het zelfde als de voorgaande 2 quotes ;)
Blaten laat ik aan jou over want echt zinnige teksten kan je niet bedenken GerbenW.

Dit zal niet veel zin hebben ben ik bang. Mensen die echt tevreden zijn met chello hoor je niet zo gauw als de mensen die ontevreden zijn.
Voorlopig willen de mensen hier hun shit kwijt en jij hoort daar kennelijk niet bij als oplichtertje van je eigen baas.
Wat mij betreft hoef je niet te reageren op onze anti UPC topics want je bederft de sfeer net zoals je je werk bederft door wel braaf te gaan maar niet te betalen !!
Dat kan toch :? Vind jij het vervelend als een UPC medewerker zich met zo'n topic gaat bemoeien? Ik zal nooit zeggen dat de klant of UPC de oorzaak is zonder eerst het verhaal van beide kanten te bekijken. Dat is toch niet meer dan logisch?

• Pc123
Je hebt denk ik ff de verkeerde naam onthouden :? Je bedoelt waarschijnlijk iemand anders, ik werk absoluut niet bij UPC en je mag lang zoeken om in dit draadje een positief bericht van mij over UPC te vinden >:) Je wil niet weten hoeveel problemen ik met dat bedrijf gehad heb :r

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

en ik d8 dat @SLoom al een hel was.... Naja ik heb gelukkig niks geen problemen met mn ADSL lijntje van Planet/KPN. Tenminse NOG niet... :)

Deze advertentieplaats is te huur!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 07:58:
Hee GerbenW en PC123,

Ik werk bij UPC lieverd. Ik zit op de Chello helpdesk om juist 'de slachtoffers' te helpen. Wat denk je anders wat ik daar doe |:(
Jah, wat moet ik dan, anti-Chello zijn terwijl ik zelf nergens problemen mee heb? Beetje tegenstrijdig vind je niet? Ik ben geen vertegenwoordiger van Chello en zo gedraag ik me ook niet. Ik probeer gewoon overal eerlijk over te zijn en ik vertoon geen kuddegedrag ("iedereen is tegen Chello dus ben ik dat ook maar")
Dat het een anti-UPC-topic is verzin jij. Dit topic gaat over Dreeke zijn probleem dat er een opzegging in het systeem staat. Niet over anti-UPC. Dat zijn jouw woorden. Probleem is alleen dat alles compleet off-topic is gegaan.
Mag ik je heel vriendelijk vragen een citaat van mij te geven waar ik anderen 'opfok' om mij te volgen? Alvast bedankt.
Je snapt het? Ik zou niet weten hoe dat kan want de administratie is nou niet bepaald een tyfus-zooi. Als je het systeem nog nooit hebt gezien, blaat er dan niet over, mkay?
Als GerbenW een echte volwassen kerel is...
Ooit hoop ik volwassen te worden ja :+
...dan betaalt ie waar ie recht op heeft, door mensen zoals jij komen de wel brave betalers in het geding maar dat snap jij niet met je een-cellige game cel in die lege geheugen bank van je.
Flame niet zo ok? Ik speel geen spellen. Oh enneh, zie m'n sig. Waarom raken brave betalers in het geding doordat ik niet betaal? Ik heb nog geld van UPC tegoed (tientallen uren loon) dus het maakt echt niet uit. Wederom: blaat niet over iets waar je niets van weet en word nou niet meteen pissed-off als ik zoiets zeg, maar DOE ER IETS MEE.
Cijfers er bij zoeken ?

Waarvoor ??
Dat bedoel ik dus. Indirect geef je al aan dat je je helemaal niet hebt verdiept in de situatie van het bedrijf. Je zet jezelf behoorlijk voor lul tegenover de mensen die het WEL snappen, maar dat heb je zelf niet door. Misschien is www.trosradar.nl iets voor je, het stikt daar van dat soort types.
Iedereen? Welk probleem heeft iedereen dan? Ik zie je antwoord graag tegemoet.
Citaat graag op welke tekst je doelt met onderbouwing. Aan dit soort statements heeft niemand iets.
Waar moet ik op wachten dan?
Nee, niet hier. Daar hebben we een ander topic voor.
Wat jou betreft ja. Wat de rest betreft... interesseert je dat ook iets?

Ik moet trouwens maar eens nadenken waarom ik überhaupt op zo'n van flames overlopende reactie van jou reageer. Als ik je profiel zo bekijkt verschilt ons niveau behoorlijk... Aan je profiel te zien is er niets anders in jouw leven dan schelden op UPC en dan kijk ik naar je homepage, 'woonplaats', 'beroep' en signature. Ach, het werkt wel op de lachspieren :o Alsof iemand je op deze manier serieus neemt...

Anyway, wat mij betreft gaan we weer on-topic. Het ging over de opzegging die in het systeem stond bij Dreeke's gegevens. Niet over jouw irritaties. Tenminste, ik geloof niet dat Dreeke het topic daar voor heeft geopend.

• Masevako
  • Laatst online: 25-02 16:53
Tjonge man wat ben JIJ een frustie, misschien toch maar ander werk zoeken?!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Masevako schreef op 02 november 2002 @ 23:12:
Tjonge man wat ben JIJ een frustie, misschien toch maar ander werk zoeken?!
Kun je een citaat geven waaruit blijkt dat ik gefrustreerd ben over mijn werk?

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

GerbenW schreef op 02 november 2002 @ 22:57:
[...]
Misschien is www.trosradar.nl iets voor je, het stikt daar van dat soort types.
[...]
oh-oh. Ik spring er even tussen hoor. Ik denk dat dit wel een hele foute opmerking is.
Dit geeft wel aan hoe Chello over de klanten denkt en met problemen omgaat!

Wat een arrogantie.

• slybas
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2020

slybas

ontkennen alles

test

http://www.regroup.nl

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Sponz schreef op 02 november 2002 @ 23:24:
oh-oh. Ik spring er even tussen hoor. Ik denk dat dit wel een hele foute opmerking is.
Nou, ik roep dat niet zomaar. We hebben namelijk (NAAST HET WERK) met een aantal medewerkers een tijdje op dat forum geprobeerd serieus mensen te helpen. Helaas leek het erop dat niemand van de klanten hulp wilde; iedereen riep maar wat loze anti-upc-kreten zonder onderbouwing en niemand ging serieus in op vragen van ons. Tegenwoordig komen we er dus ook maar niet meer... Ik weet niet of je er zelf wel eens hebt rondgekeken maar het is gewoon erg triest daar.
Dit geeft wel aan hoe Chello over de klanten denkt en met problemen omgaat!

Wat een arrogantie.
Hoooo wacht even!!!!!!!!! Ik schrijf op dit forum niet vanuit de Chello gedachte maar vanuit mezelf ok??????????

• slybas

slybas

ontkennen alles

Sorry voor bovenstaande reactie maar ik was mijn pw kwijt en ik dacht dat ik hem nog kon edditen.

Maar om ff op het onderwerp te blijven. Ik ben 28 februari afgesloten door UPC omdat ik teveel gedownload had. Ik heb niet de FUP getekend en sindsdien slaag ik er niet in om ook maar in contact te komen met UPC. Ik heb wel van UPC een brief waarop staat dat ik niet reargeer ik binnen 3 weken definitief afgesloten word. I wish I was so lucky.

Wel schrijft UPC geregeld bedragen van mijn rekening af ondanks een intrekking van mijn machtiging.

De term zootje is nog een term die teveel eer doet aan UPC en zijn diensten.

BTW ik heb altijd keurig betaald (jammer genoeg) >:)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

slybas schreef op 02 november 2002 @ 23:35:
Sorry voor bovenstaande reactie maar ik was mijn pw kwijt en ik dacht dat ik hem nog kon edditen.
Het is je vergeven ;)
Maar om ff op het onderwerp te blijven. Ik ben 28 februari afgesloten door UPC omdat ik teveel gedownload had. Ik heb niet de FUP getekend en sindsdien slaag ik er niet in om ook maar in contact te komen met UPC. Ik heb wel van UPC een brief waarop staat dat ik niet reargeer ik binnen 3 weken definitief afgesloten word. I wish I was so lucky.
Je bedoelt dat je nog helemaal niet definitief bent afgesloten?
Wel schrijft UPC geregeld bedragen van mijn rekening af ondanks een intrekking van mijn machtiging.
Oh, da's lekker :| Tip: laat je geld 1x storneren, de boel wordt dan automatisch omgeschakeld naar acceptgiro. Ook zou je ff de winkel binnen kunnen lopen, daar kunnen ze het ook zo omzetten.
De term zootje is nog een term die teveel eer doet aan UPC en zijn diensten.
Tja, kan me voorstellen dat het zo op je overkomt op deze manier :)

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 11:34

amahusu

taking over the world!

hrm, nu ik dit zo lees komt het me allemaal erg bekend voor...

Ik kreeg ook gedurende een jaar geen rekening en ineens..boem: een rekening van ruim 400 euro :s. Naja, ik had niet eens gemerkt dat ik niks voor de diensten betaalde, want ik ging er altijd van uit dat het automatisch afgeschreven werd, niet dus. IMO is dit absoluut niet de schuld van de klanten, natuurlijk is het wel zo dat je moet betalen voor gebruikte diensten, maar als ik niet weet dat ik nog moet betalen, vind ik ook niet dat mij iets te verwijten valt :|.

Enfin, zij dus dreigen met deurwaarder etc. en aangezien ik daar geen zin in had, heb ik een regeling getroffen, nu moet ik maandelijks 100 euro betalen totdat alles is afbetaald... Tis ff doorbijten, maar als ik alles heb afbetaald kan ik mooi die 100 euro gaan gebruiken voor premium ADSL ofzo :)

* amahusu vind trouwens ook dat er een actiegroep ofzo moet worden opgericht tegen het gedoe met al die absurd hoge rekeningen in 1 keer!

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Tja maar ik ben bang dat die eventuele actiegroep ook niets kan doen... De enigen die iets kunnen doen zijn de beheerders van de databases. Daar zit de fout. Ik snap ook niet waarom ze de boel niet in 1 keer fixen hoor, maarja...

Trouwens, zodra je in delen van 100 euro de boel hebt afbetaald betaal je wel weer gewoon 50 euro p/m voor Chello he, dat scheelt de helft natuurlijk. Nouja je moet 't zelf weten :) I stick with Chello.

• amahusu

amahusu

taking over the world!

mja, tis allemaal leuk en aardig voor je GerbenW, maar het is duidelijk dat jij nooit problemen met chello hebt gehad.

Je kunt je niet voorstellen hoeveel problemen ik, en vele met mij met chello hebben gehad. Ik vind het een beetje zielig om UPC meteen de hemel in te gaan prijzen omdat jij toevallig nooit problemen met ze heb gehad, verplaats je eens in de schoenen van de vele gedupeerden. Ik las in een van je posts dat je zegt dat veel mensen hun uitlatingen nergens op baseren? Pardon? Al deze mensen baseren hun klachten op dingen die zij aan den lijve hebben meegemaakt, dat heeft allemaal niks te maken met mooie cijfertjes van het cbs of wat dan ook.

Het zal best allemaal dat chello een goed bedrijf zou zijn als hun adminstratie in orde zou zijn, maar ze hebben het voor mij aardig verkloot.

En wat betreft die 50 euro, ik betaal liever wat meer voor een goede, betrouwbare service dan die amateuristische troep van chello.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Je gunt het me zeker amper dat ik nooit problemen heb?

Ik zeg niet dat mensen hun uitlatingen nergens op baseren, ik zeg dat mensen sommige statements niet onderbouwen en daar kan ik slecht tegen. Me verplaatsen in mensen met problemen doe ik hele avonden aan de telefoon...

Verwijderd

Problemen met chello internet heb ik tot nog toe niet gehad in de afgelopen 2 jaar maar daarentegen met de mr zap wel. De eerste 10 dagen alle zenders..prachtig de eerste 2 maanden gratis..ook mooi. Maar na 3 maanden begon de ellende... bepaalde zenders die wel in mijn basis pakket zaten kwamen achter een mooi rood blokje te zitten met de mededeling : Deze zender zit niet in uw abonnement.
Oh ow... gebeld.... ik gezecht ik betaal niets voordat het goed werkt. Lijkt me logisch als zij zich niet aan hun kant van het contract houden hoef ik dat ook niet. Na een aantal weken verdween de volgende zender...maar nooit werd er geld afgeschreven. Iedere paar weken als er weer een zender afging gebeld.
Dit is zo ongeveer een maand of 9 gegaan, in die hele tijd heb ik niets betaald. Nu is het na het laatste telefoontje waarin mij verteld werd het gewoon opnieuw aan te vragen (wat ik gedaan heb) goedgekomen en nu betaal ik gewoon.
Maar de eerste 9 maanden was het een ramp, en om 9 maanden lang te moeten wachten voordat iets opgelost wordt.
De helpdesk is een hele tijd rampzalig geweest :
- in de hold staan en na 20 minuten gewoon opgehangen worden zonder iemand te spreken
- iemand aan de lijn die zecht bel morgen terug dan kunnen we u helpen...excuse me waarom heb ik net 40 minuten 0,10€ betaald?
- geen contact kunnen krijgen
- geen oplossing krijgen
Als et werkt dank ik iedere dag weer op mijn blote knieen dat ik chello niet hoef te contacteren want das een ramp.
Ik zal het maar neit eens hebben over de contact emails die je kan sturen, zoals boven te lezen op aangetekende brieven wordt niet gereageerd maar op emails helemaal niet.

Verwijderd

Nou lees de webwereld van gisteren maar eens.... http://www.webwereld.nl/column/02_44.phtml en nog leuker... wordt het als je naar het verslag van de belangenbehartigers gaat (nog het oud hollandsche polderoverlegmodel aanhangend):....

Indien UPC over een langere periode geen facturen heeft verstuurd is er een limiet aan het bedrag dat UPC zal factureren. Voor internet, telefonie en digitale televisie worden maximaal 3 maanden in rekening gebracht, voor TV maximaal 6 maanden.
Bron: (http://www.coax.nl/meeting/overleg-chello081002.php)

Dit laatste is gezegd door Ruben... Opperboekhouder van UPC/Chello weet ik veel.. IIG maakt dit het leven een stuk makkelijker i.g.v. naheffingen e.d.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2002 00:40 . Reden: lekker vet maakuh ]

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 16:06
Mijn eerdere huisgenoot had Chello i-net aangevraagd en op zijn naam staan, hij ging verhuizen en ik nam het abbo over. Alles geregeld met Chello, ging zowaar verassend goed.

Behalve dat we nu al 2 jaar lang 2 rekeningen krijgen, ik bellen (meestal kan ik er helemaal niet doorheen komen) maar toch al zeker 10 keer iemand aan de lijn gehad. Alles zal worden opgelost, dubbelle rekening hoef ik niet te betalen enz. enz.
Maar de rekeningen blijven komen, een paar vragen/adviezen die ik heb gehad van Chello:
1. Waarom belt u, het aboo staat niet op uw naam? :(
2. Waarom wilt u dat andere abbo niet betalen het is toch hetzelfde adres? :(
3. Gewoon niet betalen, iemand op uw adres betaald al, daar komen ze nooit achter 8)7
4. 2 abbo's kunnen niet op 1 adres, DUS u heeft een netwerk en zullen we u moeten afsluiten :?
5. enz. etc.

Echt enorm kansloos, al meer dan 2 jaar hebben ze "net" een nieuw systeem waardoor het is misgegaan.

MAAR als grote opsteker hiero: CHELLO is verrekte snel en altijd up!! :Y)

Red een boom, eet een bever

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:27
Ik hoorde iemand zeggen dat als je de auto incasso stopt dan dat ook upc stopt
met het beroven van rekeningen ? In de 2de week van Okt. had ik de rode kaart
verstuurd en wat gebeurt er in de 4de week van Oktober ? Juist, er werd zonder
toestemming geld van de rekening geplunderd omdat upc oost-indies verblind is.

De gehele houding van dit bedrijf cq het management met het constant uitkleden
van hun dienst verlening. Het duurder maken van, zonder uitbreiding in enige
service. Het eenzijdig toepassen van middeleeuwse randvoorwaarde, de AUP & FUP zijn begrippen waarin de term breedband een limiet krijgt vanwel 5 gieg.

De houding van dit stelletje aandelen zwendelaars heeft mijn doen besluiten om
elders mijn breedband geluk te gaan beproeven, chello kan mij me reet kussen.

Ik betaal liever € 100.00 voor duidelijkheid dan € 50.00 voor een stelletje sukkels,
per 1 november is de com21 retour chello en ik wacht in spanning op cistron maxx

control alt oeps deleted

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

amahusu schreef op 02 november 2002 @ 23:44:

Ik kreeg ook gedurende een jaar geen rekening en ineens..boem: een rekening van ruim 400 euro :s. Naja, ik had niet eens gemerkt dat ik niks voor de diensten betaalde, want ik ging er altijd van uit dat het automatisch afgeschreven werd, niet dus. IMO is dit absoluut niet de schuld van de klanten, natuurlijk is het wel zo dat je moet betalen voor gebruikte diensten, maar als ik niet weet dat ik nog moet betalen, vind ik ook niet dat mij iets te verwijten valt :|.

Enfin, zij dus dreigen met deurwaarder etc. en aangezien ik daar geen zin in had, heb ik een regeling getroffen, nu moet ik maandelijks 100 euro betalen totdat alles is afbetaald... Tis ff doorbijten, maar als ik alles heb afbetaald kan ik mooi die 100 euro gaan gebruiken voor premium ADSL ofzo :)

* amahusu vind trouwens ook dat er een actiegroep ofzo moet worden opgericht tegen het gedoe met al die absurd hoge rekeningen in 1 keer!
Ik denk dat jij fout zit. Als je al een jaar geen rekeningen hebt gehad had er een lampje moeten gaan branden. Zowiezo had je het geld apart moeten houden dan wel het abbonent zelf maandelijks moeten gaan overschrijven.

Dit gaat ook op voor de topic starter.

Verwijderd

Met dit soort problemen helpt het ook om ff de namen van de mensen met wie je gesproken hebt op te schrijven, komt vaak van pas :). Ik heb geen kabel- maar telefoonproblemen..... telfort, dutchtone en nu ga ik naar Ben....
Wat verder soms helpt is het vriendelijk aanbieden dat je wel even langs komt om het op te lossen als er geen schot in zit.

Verder blijf vriendelijk: het is moeilijk goed personeel te vinden en voor hen is het ook maar werk.

Verwijderd

Sponz schreef op 03 november 2002 @ 03:06:
[...]

Ik denk dat jij fout zit. Als je al een jaar geen rekeningen hebt gehad had er een lampje moeten gaan branden. Zowiezo had je het geld apart moeten houden dan wel het abbonent zelf maandelijks moeten gaan overschrijven.

hmz, ben ik het niet helemaal mee eens.
Een heel jaar kan nogal in de papieren lopen, als je ervanuit gaat dat het iedere maand wordt afgeschreven.
Wat veel mensen denk ik nog al 's vergeten is het feit dat automatische incasso's geen automatische incasso's meer zijn als er 1 of 2 maanden niet meer kan worden geincasseerd (tekort op rekening dus om incasso af te houden).

euh, kom net uit de kroeg terwijl ik dit type.
verdergaand op m'n hmmz, Een bedrijf moet natuurliijk niet, zomaar dat soort producten doorblijven leveren (als de incasso niet meer werkt), maar gewoon stoppen (is hun recht) het product te leveren totdat de klant bij is met de betalingen (in ieder geval de achterliggende).
Het alleen maar doorlaten lopen schiet natuurlijk niet op als, iemand denkt van, oh wordt toch afgehouden, zit wel goed (doe ik ook alleen ik zorg ervoor dat er altijd genoeg op de rekening staat om vanaf tehouden, hoe??? een rekening openen waar je alle automatische incassó;s vanaf laat halen, en er voor zorgt dat er ieder e maand in ieder geval tenminste het totale bedrag aan auto.incassos naar toe gestort wordt, gooi er nog ff 50/100 euro bij en je hebt weer een spaarpot).

blah blub morgen meer ....

Verwijderd

Mac adres?
Ik heb windows....
Krijg ik dan geen rekeningen? :P

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Sponz schreef op 03 november 2002 @ 03:06:
[...]

Hoezo zou ik fout zitten? Aan mij ligt het niet hoor, ik vind het helemaal niet erg als ze maandelijks 50 euro van m'n rekening afhalen, ik maak tenslotte gebruik van hun diensten. Het lijkt me duidelijk dat chello hier sterk in gebreke blijft, door maandenlang geen geld van m'n rekening te halen (als je automatisch incasso hebt krijg je overigens geen maandelijkse factuur/overzicht, althans, die heb ik dus nooit gezien) en dan vervolgens doodleuk te zeggen "pardon, we krijgen nog 400 euro van u". 50 euro p/m lukt me prima, maar 400 euro ineens is toch een heel ander verhaal voor een student...

Zowiezo, als een bedrijf zegt dat de betaling via automatisch incasso gaat, dan ga ik er ook van uit dat dat gebeurt, wat overigens dus wel het geval was maar door "mysterieuze" oorzaken ineens vorig jaar gestopt is.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

amahusu schreef op 03 november 2002 @ 04:12:
[...]
dan ga ik er ook van uit dat dat gebeurt, wat overigens dus wel het geval was maar door "mysterieuze" oorzaken ineens vorig jaar gestopt is.
Heb je misschien DTV gehad?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 14:37

collin

Who da man !!

GerbenW: Zolang je Chello hebt is er vaak niets mis, wacht maar tot je het op wilt zeggen..! Ik heb geen zin om alle problemen van mij met UPC hier weer op te sommen. Wat ik en velen met mij hebben meegemaakt gun ik niemand! Zelfs geen UPC medewerker! Fijn dat het dus bij jou allemaal goed gaat, ik vind het alleen jammer dat je zoveel energie stopt in een bedrijf wat zo crimineel is. Het spijt me; ik heb er geen ander woord voor!!

9 maanden geen abonnee meer en in ene zonder omschrijving of wat da ook 130 pleuro's van me rekening trekken! En dat is nog maar het topje van de ijsberg.. Ik hoop dat je veel plezier hebt in je werk, maar eigenlijk gun ik je een fatsoenlijkere werkgever, je hebt je hart op de goede plek zitten iig!

[Mening]
Het enige verschil tussen UPC en de mafia is dat de mafia wel georganiseerd is! :+
[/Mening]

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

dreeke schreef op 30 oktober 2002 @ 21:01:
Ik kreeg vandaan een brief van Chello ... dat ik mijn abonnement heb opgezegd en of ik aub zo snel mogelijk wil bellen wanneer ze de kabelmodem kunnen komen halen, na 2 weken moet ik 250 Euro betalen dan dan komen ze niet meer langs om hem af te halen + een boete.

Maar ik heb het helemaal niet opgezegd :/
- niet betalen voor een dienst die je wel geleverd gekregen hebt, is niet netjes als klant
- dubbel factureren voor een enkele dienst is niet netjes als leverancier
- als het een chaos is in de systemen, kan het voorkomen dat naar rare acties gegrepen wordt om de chaos voor de provider te verkleinen, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze de verkeerde gebruiker af willen sluiten.
GerbenW schreef op 02 november 2002 @ 23:51:
Tja maar ik ben bang dat die eventuele actiegroep ook niets kan doen... De enigen die iets kunnen doen zijn de beheerders van de databases. Daar zit de fout. Ik snap ook niet waarom ze de boel niet in 1 keer fixen hoor, maarja...
databasebeheerder kan het probleem niet oplossen, dan moet je eerder aan de ontwikkelaar denken ;) , je hebt namelijk te maken ( neem ik aan tenminste ) met meerdere door een workflowsysteem aan elkaar gekoppelde databases B)

uit de voorwaarden
Voor de bepaling van de hoogte van de bedragen die de Klant verschuldigd is, wordt ervan uitgegaan dat de gegevens zoals die blijken uit de boekhouding van UPC juist zijn, behoudens tegenbewijs door de Klant.
interessant ....

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 04:47:
[...]
databasebeheerder kan het probleem niet oplossen, dan moet je eerder aan de ontwikkelaar denken ;) , je hebt namelijk te maken ( neem ik aan tenminste ) met meerdere door een workflowsysteem aan elkaar gekoppelde databases B)
Klopt. Het hele systeem is opgezet door Accenture en is daarna overgedragen aan het ontwikkelteam van UPC. Je hebt trouwens wel gelijk, zij dragen er zorg voor dat die koppeling goed werkt en de gegevens in de databases zijn bij een hoopje (relatief begrip) klanten dermate tegenstrijdig dat het niet duidelijk is wat er op de rekening moet komen te staan. Daarom worden er geen rekeningen uitgedraaid.

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01-2025

yared

No Scope, Bitch!

GerbenW
enerzijds zeg je dit
Hoooo wacht even!!!!!!!!! Ik schrijf op dit forum niet vanuit de Chello gedachte maar vanuit mezelf ok??????????
anderzijds speel je in deze thread voor helpdesk en heb je het zelfs in je sig staan...
en aan je bestaande reacties te zien is het niet eenmalig.
Wees wijs, loop er niet mee te koop.. als je zo graag wilt helpen help dan anoniem ;)

Elk bedrijf is waardeloos als het op de eenling aankomt, en zoals sommige mensen roepen 'stuur het naar de consumentenbond of Tros Radar' helpt ook niet, want daar blijkt opeens dat er nog een paar duizend 'eenlingen' zoals jezelf bent al lopen te klagen. Daar zegt de productie en juridische afdeling dat klachten pas in behandeling genomen als ze weer eens aan een minimum van xxxx klachten zitten.

Wat helpt is een advocaat in de hand nemen, het zelf regelen, en niet meer aan anderen overlaten.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Verwijderd

waar is de topic opener van 3 pagina's geleden....
slotje?

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01-2025

yared

No Scope, Bitch!

waar is de topic opener van 3 pagina's geleden....
slotje?
Wat is dat nou weer voor een rare reactie?
Los van het feit dat het enige actieve wat je aan deze topic hebt bijgedragen; vragen om een slotje is, heeft dreeke gisteren nog gereageerd... misschien slaapt ie wel uit??? |:(

Door dreeke (Lite-Mod SG/HK) - Saturday 02 November 2002 01:28

Van mijn part blijft dit topic eeuwig open/actief zodat andere 'slachtoffers' zien dat ze niet de enige zijn maar dat er meer in hetzelfde schuitje zitten.

* yared denkt; "Leuk icoontje trouwens, gejat?"
zie icoon Kr3Kr ;)

[ Voor 0% gewijzigd door yared op 03-11-2002 10:19 . Reden: /icoontje ]

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Verwijderd

yared schreef op 03 november 2002 @ 10:16:
[...]
Wat is dat nou weer voor een rare reactie?
Los van het feit dat het enige actieve wat je aan deze topic hebt bijgedragen; vragen om een slotje is, heeft dreeke gisteren nog gereageerd... misschien slaapt ie wel uit???
zeker vanaf woensdag ca 21 uur al ...... ;)
Het lijkt IMHO soms erop om dit soort topics te openen, verzekerd van succes....altijd wel mensen die ook zo'n probleem hebben of altijd graag hierop in gaan... (zgn "beroepsklagers..")
Ik zeg en suggereer uitdrukkelijk niet dat deze topicopener dit doet....

• Rejgun
  • Laatst online: 00:00

Rejgun

Leven is Bier drinken

Ben ik nou echt de enige gebruiker van Chello die het een supergoede breedband internet verbinding vind? Ik heb werkelijk waar nergens last van. Supersnelle download, upload is weinig maar ja, gebruik ik niet zo vaak.

Down is hier alweer de hele dag veel sneller dan adsl fast......

Audi: Vorsprung durch Technik

Verwijderd

zoek van mij meerdere reakties maar eens op... ca 2 jaar geleden was het pet, maar sinds de migratie van Chello, waardoor alle illegale modems eruit gehaald zijn is het in /gedelrand midden bijna altijd OK.
Nu:
Chello-test
--------------
Behaalde download snelheid: 1236 Kbit/sec
154.6 KByte/sec
19.3 x ISDN
De behaalde snelheid is: perfect

Speedtest.nl:
----------------
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland
Klaar 135.9 KByte/sec

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:56
Ik heb gewoon naar de bank gebeld om te vragen of zij nix konden doen aan het gedrag van upc, en dat konden ze. UPC kan nu niks meer van m'n rekening afschrijven.

Alleen nu sturen ze gewoon acceptgiro's, terwijl ik sinds april geen abbonee meer ben. Meerdere keren gebeld, "wordt in orde gemaakt", nou niet dus.
Inmiddels al opgelopen tot 290 euro.

• slybas

slybas

ontkennen alles

Gerben alle credits voor je reaktie.

Ik begrijp nu dat het ook maar mensen zijn achter UPC, maar het word nooit meer zoals vroeger met A2000, Broadband bestaat niet voor iedereen. De diensten die nu aangeboden worden zijn alleen maar vervanging voor een modem en het enige verschil is dat je niet meer in hoef te loggen.

Maar:

Kan jij mij een tip geven hoe ik mijn A2000/Chello/UPC kan opzeggen ?

De winkel in Adam is legendarisch voor de + 4 uur wachttijden !

Verwijderd

slybas schreef op 03 november 2002 @ 17:11:

ook als je ca een half uur voor de opening voor de winkel gaat staan.. (er zou dan al een rij van 3.5 uur staan...)

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Even een kleine update:
I_Stealth_I schreef op 02 november 2002 @ 00:16:
Ik heb nu voorelkaar gekregen dat ze op 8/11/2002 niet meer gaan afsluiten. Ze gaan alles eerst uitzoeken. Totdat laten ze wel de blocks op me telefoon en mail zitten :(

heeft wederom weer 45 minuten gekost. Jezus wat zijn die lui amateuristisch bezig; ze kunnen niet eens vertellen wat de specificaties zijn van een factuur. Komt omdat ze een nieuwe systeem hebben, ze hebben het oude weggeflikkerd; nu kunnen ze geen facturen ouder van een paar weken meer bekijken. Hahaha, mooie boel als het tot een rechtzaak moet komen :)
We hebben alle betalingen doorgespit. 2 betalingen van 78 euro zijn niet verwerkt. Zo is de hele 'achterstand' op oktober na bijna opgelost. Betalingsbewijzen zou ik even opsturen. Dit heeft me weer 45 minuten telefoneren gekost a 10 eurocent per minuut. Ikke was helemaal blij enzo :) Ze zouden mij niet meer afsluiten van diensten totdat alles uitgezocht was zei LINDA van de helpdesk
van UPC.

Zaterdagmorgen ikke uit bed: he internet is dood! Nou ff IP releasen en renewen. Maar kreeg dus een 10.62.x.x adres. Ikke dus helpdesk bellen op zaterdagmorgen krijg ik een jongeman aan de telefoon (vast een Tweaker >:) ) En die vertelde mij dat dat kwam door mijn achterstand! Pardon....! Jullie zouden mij niet afsluiten immers! Neej klopt het is ook een blokkade ipv afsluiting (whats the difference!) Maargoed.. er is dus geen achterstand als ze die betalingen hadden verwerkt of even mijn brief gelezen hadden! Maargoed moest maandag maar terug bellen met de juiste afdeling. Ik had iemand van de chello support aan de lijn en die kon helaas niets voor me betekenen. Ze hebben bij UPC op een factuurnummer voor
350 euro afgeboekt. Ik wilde hier uiteraard opheldering over hebben...DAT KON NIET! 'Ja dat kan ik niet zien meneer. 'We hebben een nieuw-systeem en daarin kan ik niet dat factuur meer bekijken...want dat systeem hebben we niet meer! Maar het klopt echt wel hoor meneer de Jong!'
Maargoed je begrijpt wel.....2x niet aan de beloftes gehouden die mensen van UPC en geen eens antwoord op me brief na 7 weken en niet eens een excuses en geen betalingen kunnen achterhalen van het oude systeem en dan ook nog afsluiten! Ik heb mijn abbo op Chello en priority maar opgezegt per 1-12-2002.

Jammer, het werkte zo goed dat UPC de laatste 12 maanden! Ik vind het echt heel erg jammer dat het zo moet eindigen :'( :'( :'(

Maar helaas ga ik er aan kapot aan dat UPC, het maakt me zeer teleurgesteld en boos... Ik ga nu weer naar KPN + TweakDSL/XS4ALL en 21-11-2002 heb ik me telefoon weer terug bij KPN.

Zit nu pas half december weer op internet via de ADSL, maargoed t'is niet anders helaas!

UPC, jammer jongens! :'( :'( :'( :'( :'(

/dev/null

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

yared schreef op 03 november 2002 @ 08:35:
GerbenW
enerzijds zeg je dit
[...]

anderzijds speel je in deze thread voor helpdesk en heb je het zelfs in je sig staan... en aan je bestaande reacties te zien is het niet eenmalig.
Ja, daar zijn we hier op GoT toch voor? Om elkaar te helpen? Als ik toevallig veel weet van Chello hoef ik dat toch niet verborgen te houden? Lijkt mij dat ik mensen daar alleen maar blij mee kan maken. Een systeembeheerder zou dus ook niet in NT en PNS mogen helpen?
Wees wijs, loop er niet mee te koop.. als je zo graag wilt helpen help dan anoniem ;)
Dat deden we ook op het forum van TrosRadar, mensen anoniem helpen. Moet je eens zien hoeveel negatieve reacties dat uitlokt! Iedereen wil errrrrrrug graag dat je openbaar maakt wie je bent! Ik heb mensen nog nooit zo zien schelden ("[vul hier een paar vloekwoorden in]") op anoniempjes.
slybas schreef op 03 november 2002 @ 17:11:
Gerben alle credits voor je reaktie.

Ik begrijp nu dat het ook maar mensen zijn achter UPC, maar het word nooit meer zoals vroeger met A2000, Broadband bestaat niet voor iedereen. De diensten die nu aangeboden worden zijn alleen maar vervanging voor een modem en het enige verschil is dat je niet meer in hoef te loggen.
Van klanten hoor ik vaak het tegenovergestelde, dat het veel beter is geworden sinds de overname door UPC. De kwaliteit van de klantenservice schijnt ook veel beter geworden te zijn sinds die is verhuisd van Amsterdam naar Leeuwarden...
Maar:

Kan jij mij een tip geven hoe ik mijn A2000/Chello/UPC kan opzeggen ?

Mail me je gegevens maar, dan regel ik wel een opzegging voor je.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
GerbenW schreef op 03 november 2002 @ 00:18:
Je gunt het me zeker amper dat ik nooit problemen heb?

Ik zeg niet dat mensen hun uitlatingen nergens op baseren, ik zeg dat mensen sommige statements niet onderbouwen en daar kan ik slecht tegen. Me verplaatsen in mensen met problemen doe ik hele avonden aan de telefoon...
Speciaal voor jou wil ik het dan nog wel een keertje uitleggen.

Ik had eerst bART van VIA Networks, via de Eneco kabel. bART stopte met particuliere diensten (helaas) en dat werd allemaal overgenomen door UPC Chello.

Ik kon dus kiezen, geen internet meer via de kabel, of ik kon Chello nemen. Dan hoefde ik ook de rest van het jaar maar 75 gulden per maand te betalen, in plaats van 90, en het overzetten kostte niks extra.

Dat heb ik toen dus gedaan, en heb ze gemachtigd om elke maand 75 gulden van mijn rekening af te halen.

Het begon al bij het overzetten, dat hebben ze pas 2 maanden gedaan na afgesproken datum, en ik heb er zelf 3x voor moeten bellen. En het is niet fijn om 5 minuten na openingstijd de Amsterdam helpdesk aan de lijn te krijgen.
Waarom was dat? Die van Rotterdam was nog niet open, omdat ze koffie zaten te drinken (letterlijke quote).

Dat kost je dus eerst weer een hele ochtend voordat je iemand aan de lijn hebt.
Nou goed, ik had dan eindelijk Chello in plaats van bART, omdat de medewerker gelukkig voor mij in 2 hele minuten wat gegevens heeft aangepast (was dat nou alle moeite?).

Toen het afschrijven. De eerste keer was dat 75 gulden, ok allemaal niks mis mee.
De tweede keer was het ineens 90 gulden. Nou goed, omdat ik niet zo'n zin had om weer hele uren achter de telefoon te gaan zitten wachten keek ik het nog even aan.
De derde maand en de vierde was het wederom 90 gulden. Echter de 5de maand begonnen ze met afschrijvingen van 180 gulden(!). Ik dacht WTF, dus toen heb ik toch maar gebeld.
"Oh sorry meneer, het spijt ons, noem uw gegevens maar op en dan storten wij het teveel betaalde bedrag terug."
Ok netjes, dus ik wachten. En er kwam niks. Maar wel de volgende maand weer vrolijk 180 gulden van mijn rekening afhalen. En de maand daarop weer. Ik dus nog maar eens gebeld, waar blijft mijn geld en waarom 180 gulden van mijn rekening afhalen iedere keer?
Weer werd me beloofd dat ze het geld zouden terugstoren, en weer kwam er niks, en weer werd er 180 gulden afgeschreven.

Dus toen heb ik via de postbank elke maand de volledige bedragen teruggehaald. Dan moeten hun maar contact met mij opnemen, want dit schiet niet op zo, en ik kan mijn geld wel ergens anders voor gebruiken.

Na dat een paar keer gedaan te hebben kreeg ik een brief dat ik afgesloten zou worden, omdat ik niet betaald had. Toen heb ik ze een aangetekende brief gestuurd waarin ik dit bovenstaande verhaal allemaal netjes en beleefd heb uitgelegd.
Die brief hebben ze niet geaccepteerd.

Uiteindelijk ben ik niet afgesloten, en ineens werd er helemaal geen geld meer van mijn rekening gehaald. Nou goed dan, ik blijf wel lekker internetten. Begin dit jaar kreeg ik weer een brief. Ze kregen nog geld van me, en wel: 45 Euro. Dat is toch weinig voor een paar maanden.
Ik geld overgemaakt, niks meer van gehoord. Zal wel goed zijn.

Vorige week kreeg ik dus de brief waar dit topic over gaat.

Nou mag jij me vertellen, hoe ik dat op moet lossen. Als ik een medewerker bel, krijg ik steeds beloftes en oplossingen maar dan gebeurt er niks. Brieven accepteren ze niet.
Moet ik het persoonlijk voor ze spellen ofzo? Meertalig?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

dreeke schreef op 04 november 2002 @ 19:34:
[...]

LOL, ik doelde niet op jou :)
Ik had eerst bART van VIA Networks, via de Eneco kabel. bART stopte met particuliere diensten (helaas) en dat werd allemaal overgenomen door UPC Chello.

Ik kon dus kiezen, geen internet meer via de kabel, of ik kon Chello nemen. Dan hoefde ik ook de rest van het jaar maar 75 gulden per maand te betalen, in plaats van 90, en het overzetten kostte niks extra.

Dat heb ik toen dus gedaan, en heb ze gemachtigd om elke maand 75 gulden van mijn rekening af te halen.

Het begon al bij het overzetten, dat hebben ze pas 2 maanden gedaan na afgesproken datum, en ik heb er zelf 3x voor moeten bellen. En het is niet fijn om 5 minuten na openingstijd de Amsterdam helpdesk aan de lijn te krijgen.
Waarom was dat? Die van Rotterdam was nog niet open, omdat ze koffie zaten te drinken (letterlijke quote).

Nou goed, ik had dan eindelijk Chello in plaats van bART, omdat de medewerker gelukkig voor mij in 2 hele minuten wat gegevens heeft aangepast (was dat nou alle moeite?).

Toen het afschrijven. De eerste keer was dat 75 gulden, ok allemaal niks mis mee.
De tweede keer was het ineens 90 gulden. Nou goed, omdat ik niet zo'n zin had om weer hele uren achter de telefoon te gaan zitten wachten keek ik het nog even aan.
De derde maand en de vierde was het wederom 90 gulden. Echter de 5de maand begonnen ze met afschrijvingen van 180 gulden(!). Ik dacht WTF, dus toen heb ik toch maar gebeld.
"Oh sorry meneer, het spijt ons, noem uw gegevens maar op en dan storten wij het teveel betaalde bedrag terug."
Ok netjes, dus ik wachten. En er kwam niks. Maar wel de volgende maand weer vrolijk 180 gulden van mijn rekening afhalen. En de maand daarop weer. Ik dus nog maar eens gebeld, waar blijft mijn geld en waarom 180 gulden van mijn rekening afhalen iedere keer?
Weer werd me beloofd dat ze het geld zouden terugstoren, en weer kwam er niks, en weer werd er 180 gulden afgeschreven.

Dus toen heb ik via de postbank elke maand de volledige bedragen teruggehaald. Dan moeten hun maar contact met mij opnemen, want dit schiet niet op zo, en ik kan mijn geld wel ergens anders voor gebruiken.

Na dat een paar keer gedaan te hebben kreeg ik een brief dat ik afgesloten zou worden, omdat ik niet betaald had. Toen heb ik ze een aangetekende brief gestuurd waarin ik dit bovenstaande verhaal allemaal netjes en beleefd heb uitgelegd.
Die brief hebben ze niet geaccepteerd.

Uiteindelijk ben ik niet afgesloten, en ineens werd er helemaal geen geld meer van mijn rekening gehaald. Nou goed dan, ik blijf wel lekker internetten. Begin dit jaar kreeg ik weer een brief. Ze kregen nog geld van me, en wel: 45 Euro. Dat is toch weinig voor een paar maanden.
Ik geld overgemaakt, niks meer van gehoord. Zal wel goed zijn.

Vorige week kreeg ik dus de brief waar dit topic over gaat.

Nou mag jij me vertellen, hoe ik dat op moet lossen. Als ik een medewerker bel, krijg ik steeds beloftes en oplossingen maar dan gebeurt er niks. Brieven accepteren ze niet.
Moet ik het persoonlijk voor ze spellen ofzo? Meertalig?
Lekker wazig. Ik denk dat Chello 2x in het systeem staat bij jou. Dat verklaart de 180 gulden: er wordt het dubbele in rekening gebracht. Hoe komt Chello dan 2x in het systeem bij jou? Door omschakeling van het oude naar het nieuwe systeem. Er zijn een heleboel mensen waarbij ineens vanalles dubbel in 't systeem stond.

De achterstand is bij de ene waarschijnlijk hoog opgelopen omdat je daar niet voor betaalde. Er is nooit een rekening voor uitgedraaid. De andere is keurig betaald en daar stond 45 euro open, misschien doordat 1 van je betalingen is gesplitst over beide abonnementen.

Nouja, dit zijn allemaal maar suggesties. Ik word wel heel benieuwd hoe het dan allemaal in 't systeem staat... (hint hint)

Verwijderd

dreeke schreef op 04 november 2002 @ 19:34:
[...]

"
Wel heel vervelend voor jou.
Overigens, kijk eens.... uitgeslapen.... ;) ...
Dit is ook altijd de reden waarom ik een hekel heb aan machtingingen voor dit soort zaken. Je had IMHO toch eerder de machtiging terug moeten draaien. Nu kregen ze de kans om dit de 2e, 3e, 4e en 5e maand fout te doen.....
Omdat je toch altijd betalen moet, kun je IMHO het best gewoon die 75 gulden telkens storten, het bewijs goed documenteren. En na 1 jaar overgaan op het nieuwe bedrag. Doe je dit niet, kun je geluk (?) hebben dat ze je vergeten.. maar anders moet je dat bedrag ineens ophoesten of een regeling treffen. Gezien de problemen die chello gehad heeft en soms nog heeft kan dit wel 1 tot 2 jaar duren....helaas. Daar moet je dasn toch wel rekening mee houden... Het feit dat ze geen rekeninng sturen ontslaat iemand nietvan betalen, het is uiteraard niet erg klantvriendelik van Chello.
Ik moet wel zeggen dat we hier afgezien van het begin weinig problemen hebben.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
GerbenW schreef op 04 november 2002 @ 23:03:

Nouja, dit zijn allemaal maar suggesties. Ik word wel heel benieuwd hoe het dan allemaal in 't systeem staat... (hint hint)

Je mag gerust mijn gegevens hebben als je dat wilt , aangezien ik het zelf ook wel wil weten :/

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Ik heb een hele goede deal met Chello :). Toen mijn modem werd geinstalleerd kreeg ik er ook een verontschuldigingsbrief bij. Door problemen met hun database kreeg ik niet direct een username/emailadres. Het leuke was dat tot ik dat meeladres zou krijgen niet hoef te betalen.

* mrknowitall heeft 6 maanden later nog geen meeladres :+ >:) :P

Dus als ze komen dat ik niet betaal, heb ik hun brief nog. Als ik het meeladres dan wel krijg, heb ik nog 1 maand gratis te goed, dat was immers de aanbieding bij aansluiten :P.

One of the animals has left its cage today.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik heb niet veel zinnigs bij te dragen aan dit topic, maar ik heb het vol belangstelling doorgelezen.. Respect voor GerbenW..
Helaas leek het erop dat niemand van de klanten hulp wilde; iedereen riep maar wat loze anti-upc-kreten zonder onderbouwing en niemand ging serieus in op vragen van ons.
kan ik me ook voorstellen dat je dan niet meer wil helpen... En ik denk ook dat je gelijk hebt GerbenW, de paar mensen die echt problemen hebben hoor je, en de rest hoor je niet.. en misschien is die rest wel >95% van de gebruikers?

En trouwens, voor de topicstarter, ik kan me goed voorstellen dat het frustrerend is.. Misschien nog wel een tipje voor iedereen, als je belt met de helpdesk, EERST de naam vragen van de medewerker, en deze naam, het tijdstip en wat er besproken is op een papiertje opschrijven, dat is handiger dan je denkt...

Dan kun je de volgende keer weer aangeven met wie je hebt gesproken, misschien die persoon terugvragen, of dit doorgeven als je eens een supervisor aan de lijn hebt.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

dreeke schreef op 05 november 2002 @ 14:34:

[...]

Je mag gerust mijn gegevens hebben als je dat wilt , aangezien ik het zelf ook wel wil weten :/
Daar doelde ik op ja ;)
axis schreef op 05 november 2002 @ 15:38:
Ik heb niet veel zinnigs bij te dragen aan dit topic, maar ik heb het vol belangstelling doorgelezen.. Respect voor GerbenW..

[...]

kan ik me ook voorstellen dat je dan niet meer wil helpen... En ik denk ook dat je gelijk hebt GerbenW, de paar mensen die echt problemen hebben hoor je, en de rest hoor je niet.. en misschien is die rest wel >95% van de gebruikers?
Cijfers heb ik niet maar ik denk dat je warm zit.
En trouwens, voor de topicstarter, ik kan me goed voorstellen dat het frustrerend is.. Misschien nog wel een tipje voor iedereen, als je belt met de helpdesk, EERST de naam vragen van de medewerker, en deze naam, het tijdstip en wat er besproken is op een papiertje opschrijven, dat is handiger dan je denkt...

Dan kun je de volgende keer weer aangeven met wie je hebt gesproken, misschien die persoon terugvragen, of dit doorgeven als je eens een supervisor aan de lijn hebt.
Inderdaad, altijd doen. Als iemand je iets heeft toegezegd en z'n belofte niet nakomt ofzo mag diegene zichzelf verantwoorden :)
Pagina: 1