Toon posts:

klipsch promedia 2.1 of normale speakers + versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een upgrade maken kwa muziek voor me pc , ik heb nu een normaal pc speaker setje (klipsch promedia 2.1) alleen vraag ik me af of ik er nou beter aandoe om een losse versterker en 2 speakers te kopen , het gaat mij alleen om stereo geluid (surround hoeft niet) , wat zouden julie zelf aan raden als je een beetje het idee wilt van die speakers die ik nu heb alleen dat met wat meer kracht erin :)
Ben grotendeels een audionoob heb de search al gebruikt maar kon niet echt veel bruikbaars vinden , en ik wil eigenlijk eerst wat merken en setups in me hoofd hebben voordat ik naar een winkel ga om te luisteren.
Verder hoe sluit ik eigenlijk een versterker aan op me pc (wil me pc gebruiken als cd speler) gaat dat direct via een kabeltje vanuit me geluidskaart (sblive) of anders?
Als ik er vooruit opga met nieuwe speakers heb ik ongeveer 800 euro te besteden (mag iets meer zijn maar zeker niet meer als 900)

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:10

Tacoos

i am i

Tja, met de klipsch ben je niet slecht bedeeld (ik heb 'em zelf ook), maar neem dit eens in overweging:
Wil je een sub+satellieten of twee full range speakers.

De satellieten passen makkelijk op je bureau naast je monitor, twee full range waarschijnlijk niet.

Met een 2.1 setje hoef je misschien geen versterker erbij te kopen. Hier kun je voor een actief setje kiezen.

Full range speakers geven meestal wel een beter geluid/stereobeeld, omdat het bovenste frequentiespectrum van de sub vaak toch in het gebied ligt waar we richting van horen. Veel subs hebben een minder sterk midden, omdat de sub het laag doet en de satellieten te klein zijn voor een stevig midden (bijv. de klipsch)

Als je voor een versterker+ speakers gaast, deel dan je uit te geven bedrag eens door twee. De ene helft is voor je versterker, de andere voor je speakers.
Kijk dan eens wat je kunt vinden.
Voor dat bedrag kun je bijv. een NAD versterker met twee Mission of Tannoy speakers (ik noem maar effe wat) combineren.

Belangrijkste: ga vooral luisteren.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Verwijderd

Topicstarter
Tacoos schreef op 30 oktober 2002 @ 21:44:
Tja, met de klipsch ben je niet slecht bedeeld (ik heb 'em zelf ook), maar neem dit eens in overweging:
Wil je een sub+satellieten of twee full range speakers.

De satellieten passen makkelijk op je bureau naast je monitor, twee full range waarschijnlijk niet.

Met een 2.1 setje hoef je misschien geen versterker erbij te kopen. Hier kun je voor een actief setje kiezen.

Full range speakers geven meestal wel een beter geluid/stereobeeld, omdat het bovenste frequentiespectrum van de sub vaak toch in het gebied ligt waar we richting van horen. Veel subs hebben een minder sterk midden, omdat de sub het laag doet en de satellieten te klein zijn voor een stevig midden (bijv. de klipsch)

Als je voor een versterker+ speakers gaast, deel dan je uit te geven bedrag eens door twee. De ene helft is voor je versterker, de andere voor je speakers.
Kijk dan eens wat je kunt vinden.
Voor dat bedrag kun je bijv. een NAD versterker met twee Mission of Tannoy speakers (ik noem maar effe wat) combineren.

Belangrijkste: ga vooral luisteren.
Bedankt voor de zeer informatieve reply , ik zit zelf te denken aan 2 fullrange speakers hoor namelijk dat een subwoofer niet zo is :?

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:10

Tacoos

i am i

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 22:04:
[...]

Bedankt voor de zeer informatieve reply , ik zit zelf te denken aan 2 fullrange speakers hoor namelijk dat een subwoofer niet zo is :?
Da's niet helemaal de bedoeling van mijn verhaal. Sub setjes kunnen ook goed klinken. Maar dan moet er wel goed mee om worden gegaan. Dwz: satellieten groot genoeg om ook het mid en mid-laag goed weer te geven en de sub goed afgefilterd zodat zo min mogelijk richting informatie (dwz de hogere frequenties) wordt meegestuurd.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...