Toon posts:

Pittig probleempje met admin rechten op een HD in andere pc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: Ik heb mijn computer overgezet van windows 2000 naar windows XP. Ik heb daarin 3 fysieke schijven en heb schijf C geformatteerd om XP op te installeren. Na de installatie kom ik echter niet meer op schijf E. Hier staat heel veel data die ik de afgelopen jaren verzameld heb op. Dit is voor mij erg belangrijk en het scheelt niet veel of ik wordt helemaal gek.

Ik denk zelf dat het te maken heeft met dat ik de schijf onder 2000 alleen als de "administrator" zelf kon benaderen en dat windows XP op de een of andere manier dat niet precies gelijk doet.

Wie kan mij helpen... please _/-\o_

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:07

L0g0ff

omg

wees eens iets duidelijker... kun je de mappen zien ?? kun je uberhaubt de schijf nog zien ??

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Verwijderd

Jah, NTFS is toch andere koek als FAT32 qua beveiliging ;) .
Maar zover ik weet werken zowel win2k als XP met c:\documents and settings\administrator.
Heb je al gesearched?

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat ik de schijf wel zie en windows wel ziet dat er wat op staat en hoeveel maar dat ik hem niet kan benaderen... Ik kom dus niet op de schijf zelf en bij mijn data dus.
de tab met beveiliging is weg en bij schijfcontrole reageert hij niet... lijkt op een rechten-iets...

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:32
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad toen ik van win2k naar xp ging.

Zorg er eerst voor dat je 'simpele file sharing' ofzoiets uit zet. Dat is de optie waarmee je filesharing goed kan regelen met toegang voor verschillende users enzo, maar ook de optie 'beveiliging' komt dan bij het tabblad te voorschijn.

Vervolgens gebruik je 'take ownership' op de hele schijf.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel teveel gerookt hebben :-)

waar.......

vind ik simple file sharing?
Pagina: 1