PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ik heb ook raid 0 ,maar dat is onboard (van promise) en voor zover ik weet,wordt een deel van de harde schijf (mischien ook allebei) gebruikt om er de gegevens in op te slaan.
Maar omdat jij een apart kaartje hebt,zou het goed kunnen dat die op het kaartje worden opgeslagen.
Maar omdat jij een apart kaartje hebt,zou het goed kunnen dat die op het kaartje worden opgeslagen.
Geen parate kennis voorhanden.
Kan het zo snel niet vinden maar ik weet haast zeker te weten dat een raid opgebouwd met een merk x kaart niet zal werken met die van een merk y kaart.
HPT in de faq's staan methodes genoemd om bijv. een image te maken. Of dat in jouw geval kan moet je daar maar lezen.
En ik realiseer me ineens dat met een extra HD tijdelijk erin je simpel met bijv. Ghost een image kunt maken en die naderhand kan restoren. De oplossing denk ik
Kan het zo snel niet vinden maar ik weet haast zeker te weten dat een raid opgebouwd met een merk x kaart niet zal werken met die van een merk y kaart.
HPT in de faq's staan methodes genoemd om bijv. een image te maken. Of dat in jouw geval kan moet je daar maar lezen.
En ik realiseer me ineens dat met een extra HD tijdelijk erin je simpel met bijv. Ghost een image kunt maken en die naderhand kan restoren. De oplossing denk ik
[ Voor 0% gewijzigd door Guardian Angel op 30-10-2002 20:58 . Reden: laatste alinea toegevoegd ]
ARME AOW’er
Dit staat gewoon op de boot record van de schijven opgeslagen. Je kan wel van controller naar controller moven, mits het van dezelfde type is. Naar een ander type van dezelfde merk wil in sommige gevallen wel lukken, maar reken daar maar niet altijd op.. Van ene merk naar andere merk gaat je no-way lukken. Je kunt hiervoor wel Ghost oid gebruiken 
Edit: heb ff de titel gewijzigd.. "[RAID0] Waar opgeslagen?" kan zoveel betekenen
Edit: heb ff de titel gewijzigd.. "[RAID0] Waar opgeslagen?" kan zoveel betekenen
Ik kan dus ook gerust mijn 2 harddisks (RAID0) loskoppelen en een tijdje later weer er aan hangen ?
Mother, will they like this song?
Ghost ondersteunt geen RAID, het werkt vaak wel.
ThaLunatic: ja dat kan, je kunt zelfs de harddisks uit eenzelfde array van positie wijzigen (andere/dezelfde IDE kanaal, master/slave switchen)
TheLunatic
Mother, will they like this song?
Dan koop ik als die connector helemaal afbreekt denk ik eenzelfde kaartje. Bedankt voor de reacties
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Verwijderd
Ik had een week of 2 geleden zoon zelfde vraag !
ik heb deze aan abit voorgelecht omdat ik een hotrot 100 heb .
en dit was het andwoord :
"de RAID info wordt op 1 van de HD`s opgeslagen"
Dit was mijn mail aan abit :
ik heb een hotrod 100 pci raid controller.
nu draai ik raid 0 en moet ik alles ombouwen naar een andere kast dus ik moet die hotrod uit het pci slot halen en in die andere kast weer inelkaar zetten op de zelfde manier.
is dan mijn data verloren of niet ?
gezien er dan geen spanning meer op de pci kaart staat.
of is de raid config opgeslagen op mijn hd's
ik heb deze aan abit voorgelecht omdat ik een hotrot 100 heb .
en dit was het andwoord :
"de RAID info wordt op 1 van de HD`s opgeslagen"
Dit was mijn mail aan abit :
ik heb een hotrod 100 pci raid controller.
nu draai ik raid 0 en moet ik alles ombouwen naar een andere kast dus ik moet die hotrod uit het pci slot halen en in die andere kast weer inelkaar zetten op de zelfde manier.
is dan mijn data verloren of niet ?
gezien er dan geen spanning meer op de pci kaart staat.
of is de raid config opgeslagen op mijn hd's
Pagina: 1