fotobewerking foto ouder laten worden

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Topicstarter
Okeej voor een opdracht voor school is het de bedoeling dat je een foto van een persoon neemt en deze persoon ouder laat worden zo iets van 30 jaar ouder dan dat ie op de foto staat..

als hint wordt iets gegeven dat de pupillen nu op eenheden **** zitten en over 30 jaar op positie *****

het pakket waar het mee zou moeten werken is Scil_image

nou is dit pakket belacheljjk uitgebried en heeft zeer weinig hulp en gebruiksvriendelijkheid heeft iemandeen idee hoe ik dit moet gaan aanpakken?

Sommige mensen....

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik geloof dat je geen schoolopdrachten mag plaatsen hier....
En het lijkt me een duidelijke opdracht, ik zou gewoon even zoeken in het programma! Succes!

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
nou dan heb ik het nodig voor school maar voor me jarige moeder volgende week. het is niet zo dat iemand mijn school opdracht moet maken maar toevallig kom ik hiet tegen aan via school.

Er zit dus GEEN help bij dat programma alleen een readme over hoe de installatie werkt de opdracht is dus totaal niet duidelijk bij mij hoe ga ik wat met die pupillen doen ik snap er echt weinig van..

Sommige mensen....

Verwijderd

Ik mag aannemen dat wanneer je school je een opdracht geeft waarvoor je moet werken met een wildvreemd programma dat de opdracht an sich wel mee zal vallen.

offtopic:
Ik vind het overigens een vrij stomme opdracht. Je doet hogere informatica en vervolgens moet je iets doen wat de meeste W&G'ers hier waarschijnlijk zien als een behootlijk zware taak? Zelf zou ik er niet aan durven, ik weet dat mijn resultaat bij voorbaat al mislukt is.

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 20:42:
Ik mag aannemen dat wanneer je school je een opdracht geeft waarvoor je moet werken met een wildvreemd programma dat de opdracht an sich wel mee zal vallen.

offtopic:
Ik vind het overigens een vrij stomme opdracht. Je doet hogere informatica en vervolgens moet je iets doen wat de meeste W&G'ers hier waarschijnlijk zien als een behootlijk zware taak? Zelf zou ik er niet aan durven, ik weet dat mijn resultaat bij voorbaat al mislukt is.
naja ik vind de opdracht aardig pittig, en tja ik bedenk die opdrachten nu eenmaal niet :) ik vind vooral weer zwaar irritant dat er totaal geen uitleg bij dat pakket zit en het zeer irritant in mekaar zit dat scil_image dus echt alle hulp is welkom

Sommige mensen....

Verwijderd

En wat heb jij nu al gedaan dan? Hoe kan iemand tips geven als hij nog geen resultaten ziet? Het lijkt me duidelijk dat de bedoeling van die opdracht niet alleen het verouderen van die foto is, maar ook het jou laten leren werken met een programma met weinig documentatie voorhanden.

Verwijderd

Helemaal mee eens! Het mooie van programma's is juist het zelf uitvinden hoe het werkt. Zo heb ik mezelf in de goeie ouwe tijd gwbasic aangeleerd door listings over te typen en een beetje te prutsen aan de waardes.
Tegenwoordig moet alles snel en liefst gisteren.
Ik zou zeggen, succes!! :)

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 20:56:
En wat heb jij nu al gedaan dan? Hoe kan iemand tips geven als hij nog geen resultaten ziet? Het lijkt me duidelijk dat de bedoeling van die opdracht niet alleen het verouderen van die foto is, maar ook het jou laten leren werken met een programma met weinig documentatie voorhanden.
eeeh wat wil je hier mee zeggen :S ?

ik heb tot nu toe dus dat programma op me pc gezet en alle documentatie die er bij zat gelezen een beetje met een paar foto's zitten spelen in dat programma kijken hoe dat uitpakt en op internet zitten zoeken naar info over dit programma scil_image. Wel ik kom er nu een beetje mee overweg maar snap nog steeds totaal niet hoe ik de coordinaten van de ogen van een persoon op een foto moet vinden in het pakket laat staan dat ik ze kan verplaatsen... :S ?

Sommige mensen....

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
ik heb ook dit artikel gelezen en phoe der zit nog al wat werk achter ik denk niet dat het zo perfect hoeft als beschreven overigens gebruiken hun ook photoshop dat is niet de bedoeling moet dat rare scil_image pakket gebruiken

Sommige mensen....

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 21:04:
Helemaal mee eens! Het mooie van programma's is juist het zelf uitvinden hoe het werkt. Zo heb ik mezelf in de goeie ouwe tijd gwbasic aangeleerd door listings over te typen en een beetje te prutsen aan de waardes.
Tegenwoordig moet alles snel en liefst gisteren.
Ik zou zeggen, succes!! :)
mmm ik moet dus alles zelf uitzoeken nou das nog eens vriendelijk hoor _/-\o_

Sommige mensen....

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Koelkasten schreef op 30 oktober 2002 @ 21:06:
[...]

mmm ik moet dus alles zelf uitzoeken nou das nog eens vriendelijk hoor _/-\o_
Jij dacht de rest alles via de Olvarit binnen kreeg?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
OzBoz schreef op 30 oktober 2002 @ 21:11:
[...]

Jij dacht de rest alles via de Olvarit binnen kreeg?
ik vind het een beetje flauw dat ik meteen in een hoek geduwt wordt als een meelifter die niks zelf wil bedenken en meteen een oplossing in zijn handje wil zien. Daar walg ik nu een beetje van waarom krijgen mensen nu weer dat idee.

Ik ben nu al 3 dagen aan het prutsen en ben nog geen stap dichter ik kan gewoon niet vinden wat die pupillen met het ouder worden te maken hebben en ook kan ik nergens iets terug vinden over coordinaten die je dan zou moeten wijzigen in dit programma.

Ik denk na 3 avonden prutsen nou laat ik eens vragen of iemand er meer verstand heeft als mijzelf. en vervolgens krijg je meteen op je dak dat je niets zelf wil doen en bla die bla. Ik weet niet maar vind dat een beetje onvolwassen kleuter gedrag maar goed.

Sommige mensen....

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Koelkasten schreef op 30 oktober 2002 @ 21:18:
[...]

Ik denk na 3 avonden prutsen nou laat ik eens vragen of iemand er meer verstand heeft als mijzelf. en vervolgens krijg je meteen op je dak dat je niets zelf wil doen en bla die bla. Ik weet niet maar vind dat een beetje onvolwassen kleuter gedrag maar goed.
Dat mag je best vinden, zolang je maar beseft dat jij nog geboren moest worden terwijl veel W&Gers naar school gingen.

Wat Cheatah bedoeld (en terecht) is dat je maar eens wat moet laten zien als je dan al zo druk aan het prutsen bent geweest. Daarmee voorkom je ook dit soort reacties die niet meer dan logisch zijn wanneer we je nog niet bezig hebben gezien.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Koelkasten

Koelkasten

Topicstarter
OzBoz schreef op 30 oktober 2002 @ 21:25:
[...]

Dat mag je best vinden, zolang je maar beseft dat jij nog geboren moest worden terwijl veel W&Gers naar school gingen.

Wat Cheatah bedoeld (en terecht) is dat je maar eens wat moet laten zien als je dan al zo druk aan het prutsen bent geweest. Daarmee voorkom je ook dit soort reacties die niet meer dan logisch zijn wanneer we je nog niet bezig hebben gezien.
wat wil je dan precies zien... ik bedoel je moet die foto importeren en dan zo een commando er op los laten in dat scill dat duurt dan een minuut of 5 en dan moet ie een output foto geven die klaar zou moeten zijn alleen ik krijg het niet voor elkaar het goede commando in te geven ik vind nergens iets terug met coordinaten namelijk. ik wil best de originele bron foto posten en daarna wat er gebeurt na een forier analyze maar jah daar hebben we niet zo heel erg veel aan vrees ik :S

Sommige mensen....

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

niet meteen gaan huilen, tjek es http://carol.wins.uva.nl/~mtjspaan/practicum/scilimag.pdf je gaat me niet vertellen dat je DAT al gelezen hebt =:x want ik vond dit met 10 sec google

Verwijderd

Koelkasten schreef op 30 oktober 2002 @ 21:18:

...onvolwassen kleuter gedrag...

Ja vervelend is dat hè, mensen die eerst iets willen zien voor ze anderen gaan helpen. Ik heb in ieder geval geen zin meer in meer van deze opmerkingen, en ik wens je veel succes met je opdracht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.