WinXP SP1"Standalone" 30MB versie?

Pagina: 1
Acties:

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Woei! WinXP SP1 is uit! ***LEZEN***
Zeg dat wel, maar ondanks alle informatie die hierover al te vinden is, ja ik heb ook gesearched, heb ik toch nog een vraagje. ;)

Vanmiddag was ik bij een oom van me zijn nieuwe bak aan 't inrichten, met XP uiteraard want die zat d'r bij. Hij beschikt over een ISDN verbinding. Toen XP geinstalleerd was wilde ik SP1 installeren zodat hij meteen up-to-date is. Citaat van de Windows Update pagina: "De totale downloadgrootte voor een standaardinstallatie is ongeveer 30 megabytes." Het downloaden duurde dus lang, 30MB downloaden via ISDN en de installatie ervan duurt ook vrij lang. Toen dat eenmaal gedaan was moest ik dit ook nog eens voor NAV doen, pfffffffff, maar dat even terzijde.

Morgen moet ik bij iemand anders een bak inrichten en dus laat ik mij dit geen tweede keer gebeuren; SP1 wilde ik downloaden en meenemen op CD. Wat schetst mijn verbazing, ik kan alleen een versie van 132 MB downloaden, en niet een bestand van circa 30 MB zoals op de Windows Update pagina. (Zie Woei! WinXP SP1 is uit! ***LEZEN***) Punt is, ik wil die 132 MB versie helemaal niet maar gewoon de 30 MB versie.

Kortom; kan ik nergens gewoon de "circa 30" MB versie downloaden? Ik heb al gezocht op de Windows sites etc., maar kan niks vinden. Misschien zullen er nu mensen zijn die zeggen "dan download en brand je toch gewoon de 132 MB versie", maar dat wil ik dus niet. Daarom niet. :)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Die 'circa' 30 MB is afgesteld op het systeem van je oom. Wellicht heeft hij al de nodige updates, of heeft hij gewoon niet alle updates nodig. In de 132MB versie zitten alle mogelijke patches sinds het uitkomen van XP. Het is dus niet mogelijk om een 30MB versie te downloaden, want de grootte verschilt per PC :).

Verwijderd

Net als Windows-update kijkt SP1 wat er nodig is voor jouw PC.
Dat kan best op 30 Mb uitkomen.
Wil je SP1 volledig downloaden, dan moet er alles inzitten en is het dus veel groter.

/edit
Ik was alweer te laat ;)

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 09:19

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Je kan bij Microsoft gratis een CD-rommetje met XP bestellen geloof ik.

Of als je er echt op geen manier aan kan komen, koop de c`t van november, daar staat de SP1 NL ook op.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Compubiter schreef op 30 oktober 2002 @ 20:27:
Die 'circa' 30 MB is afgesteld op het systeem van je oom. Wellicht heeft hij al de nodige updates, of heeft hij gewoon niet alle updates nodig. In de 132MB versie zitten alle mogelijke patches sinds het uitkomen van XP. Het is dus niet mogelijk om een 30MB versie te downloaden, want de grootte verschilt per PC :).
Dat dacht ik eerst ook, maar dat is juist zo vreemd. Als je namelijk een schone installatie van XP uit voert, zoals ik vanmiddag deed, geeft Windows XP Update aan dat je circa 30 MB updates moet downloaden en geen 132MB.

Ik citeer de Windows XP Update site:
De totale downloadgrootte voor een standaardinstallatie is ongeveer 30 megabytes (MB). Het installatieprogramma downloadt echter alleen de bestanden die u voor uw computer nodig hebt, waardoor de grootte van de download kan verschillen.

De TOTALE downloadgrootte is dus 30 MB, geen 132. Hoe je het ook went of keert, als je WIN XP op een lege bak zet en je draait WIN XP Update, hoef je maar zo'n 30 MB updates te downloaden en installeren en je bent weer up-to-date volgens WIN XP Update. Dus waarom dan 132 MB... :)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik weet niet precies wat het verschil is tussen de 30 MB en de 132 MB, maar wellicht komt het omdat er ook patches bijzitten voor IE, OE, misschien extra onderdelen voor Professional. Verder heeft hij natuurlijk installatie-instructies nodig, wellicht dat verschillende systemen verschillende onderdelen nodig hebben. Een PC met een MSI moederbord heeft misschien andere patches nodig dan eentje met een Asus. Er zijn redelijk wat mogelijkheden waarom de Express install-file groter is :).

Verwijderd

Barca schreef op 30 oktober 2002 @ 20:35:
[...]
De TOTALE downloadgrootte is dus 30 MB, geen 132. Hoe je het ook went of keert, als je WIN XP op een lege bak zet en je draait WIN XP Update, hoef je maar zo'n 30 MB updates te downloaden en installeren en je bent weer up-to-date volgens WIN XP Update. Dus waarom dan 132 MB... :)
De 132 MB versie bevat ook bestanden voor Windows XP Server e.d., verder kun je die versie op een CD zetten en zo op andere computers installeren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 21:08:
[...]

De 132 MB versie bevat ook bestanden voor Windows XP Server e.d., verder kun je die versie op een CD zetten en zo op andere computers installeren.
Mits die niet de welbekende key hebben :X

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Heh ik weet het :X
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 21:08:
[...]
Yup dat heb ik inderdaad gelezen. Maar goed, aangezien ik (en diegenen waar ik XP installeer) geen netwerk etc. hebben draaien ben ik dus eigenlijk niet geinteresseerd in die 100MB extra; ik wil gewoon een standalone 32MB versie. Maar goed, de vraag die ik stelde in m'n subject moet dus helaas negatief worden beantwoord. :|
Pagina: 1