monitorbeeld vergroten

Pagina: 1
Acties:

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 20:11
Ik heb nu een complete surroundset voor mijn pc bij elkaar om dvd'tjes te kijken. Alleen is het geluid erg goed terwijl mijn scherm relatief klein is vergeleken met een normale tv. En een breedbeeldtv kopen is geen optie (geen geld en geen ruimte). Nu zag ik toevallig in een tijdschrift 'vergrootglazen' om voor je tv te hangen en die zo het beeld vergroten. Heeft iemand hier ervaring mee en is dit wat om het bioscoopgevoel te vergroten?
Ze worden oa hier verkocht.
Afbeeldingslocatie: http://www.lektropacks.co.uk/_globals/getBlob.asp?Blob=Get&ViewBLOBAccessID=1&ViewBLOBIDField=UserPage_ID&ViewBlobExistingExtNo=jpg&ViewBLOBIDValue=42

Verwijderd

hehe grappig... nog nooit gezien.

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Dat zijn zeker van die schermen die ze heel veel in bejaardetehuizen hebben. Al die ouwetjes zien geen drol meer en hebben er een scherm voor. Alleen moet je er recht voor blijven zitten. Lijkt mij nix, continue vervorming als je voor het beeld beweegt.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Hehe.. :)

Het ziet er recht uit.. dus ja, je zal er recht voor moeten blijven zitten. Het lijkt me niet echt praktisch.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:02

GaMeOvEr

Is een hork.

Lijkt mij dat je ernstig gaat inleveren aan contrast, scherpte en kijkhoek met zo'n systeem eigenlijk.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

ik heb dat al vaker gezien (niet in het echt)

Ik weet niet of het kwaliteit is , maar ik denk dat het toch wel een oplossing bied

• jona
Volgens de FAQ van die site gaat de kijkhoek met ongeveer 30% omlaag maar de beeldkwaliteit blijft hetzelfde. En zeg nou zelf. Als je voor je beeldscherm naar een dvd'tje kijkt dan zit je er meestal rechtvoor dus die kijkhoek zal wel meevallen.
Het is een goedkoop alternatief voor een grote tv en een monitor heeft een scherper beeld dan een tv, dus het vergrote beeld moet beter zijn dan die van een tv.
Heeft iemand dit wel eens in Nederland gezien.

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

oh ? 'k lig meestal als ik een dvdtje bekijk... maar beeldkwaliteit 30% omlaag? liever niet.. niet echt een oplossing.. dan pak ik liever een slechte divx

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

Verwijderd

Kwai_gon_jinn schreef op 31 oktober 2002 @ 00:02:
oh ? 'k lig meestal als ik een dvdtje bekijk... maar beeldkwaliteit 30% omlaag? liever niet.. niet echt een oplossing.. dan pak ik liever een slechte divx
Kijkhoek 30% kleiner, beeldkwaliteit onveranderd staat er

• jona
Kwai_gon_jinn schreef op 31 oktober 2002 @ 00:02:
De beeldkwaliteit gaat niet met 30% omlaag maar de kijkhoek... De beeldkwaliteit zou gewoon hetzelfde blijven. En trouwens, ik neem aan dat je wel recht voor het scherm ligt, toch?

Verwijderd

Can the magnifiers be used on computer screens?
It is possible to use the smaller sized magnifiers on computer but they can be diffcult to fit due to the style of the fittings (see question 1).

Ook wel iets om rekening mee te houden, verder lijkt het me best een leuke oplossing. Je zit toch niet op 1 meter afstand te kijken, dus mocht er toch nog kwaliteitverlies zijn, dan zie je dat niet denk ik...

Die Faq staan trouwens wel nog wat handige dingen in :)

Als jij um nou koopt en dan ff de resultaten post :D ;)

• jona
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 00:19:
ALs jij um nou koopt en dan ff de resultaten post :D ;)
Ah, ben ik opeens bevorderd tot proefkonijn ;)
Ik hoopte dat iemand dit al eens had gezien. Hij is toch 50 Pond plus verzendkosten uit Engeland. Dan wil ik eerst wat meer weten. Maar heb er weinig over gevonden op internet.

Verwijderd

Er is inderdaad niets over te vinden. Wel nog een vergelijkbaar iets voor monitoren, maar dan veel duurder. Daar zet je echter een hele bak voo rje scherm, dus de zijkanten zijn ook afgesloten. Dit is wel beter om licht van buitenaf tegen te gaan denk ik en beter voor de helderheid.
Verder kan ik alleen maar zeggen dat het me een handig ding lijkt, maar toch idd eerst even een mening van iemand hoor.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vroeger, toen de eerste tv's hun intrede deden in Nederland en de gezinnen nog groot waren, gebruikte menig gezin een dergelijk voorzetding om het beeld en daarmee ook het aantal mensen dat tegelijk tv kan kijken te vergroten.

De schermen op die site gaan tot een grootte voor een 28 inch tv, dan zou ik dus gewoon een grotere tv kopen.

• jona
Nikel schreef op 31 oktober 2002 @ 01:36:
Vroeger, toen de eerste tv's hun intrede deden in Nederland en de gezinnen nog groot waren, gebruikte menig gezin een dergelijk voorzetding om het beeld en daarmee ook het aantal mensen dat tegelijk tv kan kijken te vergroten.

De schermen op die site gaan tot een grootte voor een 28 inch tv, dan zou ik dus gewoon een grotere tv kopen.
Ik zie het juist als een goedkoper en minder ruimte innemend alternatief voor een tv. Zo kun je je pc blijven gebruiken voor films. De kwaliteit van een tv-out is immers nog steeds niet zo goed als die van een standalone dvdspeler.
De schermen gaan inderdaad tot 28 inch maar met zo'n 28 inch scherm maak je het beeld wel 34 inch...

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Hoe maak je met een ding met fysieke 28" afmetingen dan een 34" beeld?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op 31 oktober 2002 @ 13:39:
Hoe maak je met een ding met fysieke 28" afmetingen dan een 34" beeld?
Awel die plaat is een soort lens...
De fysieke beeldgroote van de tv blijft 28".

( ik weet niet zeker , maar zou dat dezelfde werking zijn van een fresnel-lens?)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 22:06:

Awel die plaat is een soort lens...
De fysieke beeldgroote van de tv blijft 28".

( ik weet niet zeker , maar zou dat dezelfde werking zijn van een fresnel-lens?)
Mja, het zal zeker een soort lens zijn, maar als die lens zelf 28" is, wordt het beeld echt niet 34". ;)

Aannames zijn fataal.

• jona
Het is inderdaad een fresnel lens volgens de FAQ.
Trouwens, die 28 inch is niet de fysieke grote van de magnifier maar de maximale grote van de tv die je er mee kan vergroten. Het ding zelf zal groter zijn. Op het plaatje zie je ook dat de lens zelf groter is dan de tv.
Pagina: 1